پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

با موبوگیفت راحت از سایت‌ های خارجی خرید کنید!

سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 754294
با موبوگیفت راحت از سایت‌ های خارجی خرید کنید!
 فکر می‌کنم حدود 2 سال پیش بود که برای اولین‌بار به چشم خریدار وارد وب‌سایت آمازون شدم. بعد از حدود 1 ساعت گشت‌وگذار در این سایت، قصد کردم یک دستگاه قهوه‌ساز را با ظاهر و کارکردی متفاوت که نمونه‌اش در ایران وجود نداشت، سفارش بدهم.

اما وقتی متوجه شدم به دلیل ایرانی بودنم به این راحتی‌ها نمی‌توانم از آمازون خرید کنم، تازه با جان و دل مزه تحریم بودن را چشیدم!

البته آن روز متوجه نبودم می‌توانم از خدمات سایتی مثل www.mobogift.com برای خرید از سایت های خارجی کمک بگیرم و تا نزدیک به یک‌سال فقط در حسرت آن قهوه‌ساز ماندم!

اما امروز که دارم این مقاله را می‌نویسم، به لطف موبوگیفت، هم آن قهوه‌ساز و هم یک فنجان زیبا در کنار دستم قرار گرفته که هردوشان را از آمازون خریدم! چطور؟ در ادامۀ این مطلب به شما توضیح می‌دهم.
 

خرید از سایت های خارجی به کمک موبوگیفت
ببینید، در حالت عادی ما نمی‌توانیم از سایت های خارجی با ریال رایج در کشور خودمان خرید کنیم. یعنی فرقی ندارد هدف‌تان خرید یک دستگاه کوچک از آمازون باشد یا قصد خرید بازی‌های آنلاین پلتفرم استیم را داشته باشید. در هر حال اغلب این سایت‌ها به شما اجازه نمی‌دهند با ریال واحد ایران محصول و خدماتی بخرید.

البته مشکل کمی عمیق‌تر از این حرف‌هاست! شاید تصور کنید صرفاً کافی است ریال را به دلار یا یورو تبدیل کرده و اقدام به خرید کنید. اما خب باز هم نمی‌شود که نمی‌شود!

پس راهکار چیست؟ چند راهکار مختلف داریم. مثلا خرید کارت‌های ویزای بین‌المللی با هزینه‌های بسیار هنگفت؛ در حد چند میلیون تومان.

اما بهترین راهکاری که من می‌شناسم و البته از آن استفاده کردم، خرید گیفت کارت سایت مورد نظری است که می‌خواهید از آن خرید کنید. هم من، هم شما و هم هرکس دیگری که بخواهد از سایت‌های خارجی محصولی بخرد، کافی است گیفت کارت مخصوص به آن سایت را از سایتی مثل موبوگیفت خریداری کند. اما گیفت کارت چیست؟

گیفت کارت چیست؟
ترجمۀ دقیق عبارت گیفت کارت، برابر با کلمه "کارت هدیه" است. اغلب سایت‌های بزرگ در سطح بین‌المللی، یک سری کارت‌های هدیه برای خرید از سایت‌شان در بازار منتشر می‌کنند. مثلاً سایت آمازون گیفت کارت‌های 10 و چند ده دلاری دارد. زمانی که شما یکی از این گیفت کارت‌ها را بخرید، می‌توانید به اندازه اعتبار آن، حساب کیف پول‌تان در سایت آمازون را شارژ کنید.

یعنی زمانی که من از سایت موبوگیفت یک گیفت کارت 100 دلاری خریدم، با واردکردن کد روی این کارت هدیه در سایت آمازون، 100 دلار موجودی و اعتبار در این سایت به دست آوردم. بعد هم به راحتی به سراغ محصولات موردنظرم رفتم و با موجودی حسابم آنها را سفارش دادم.
 

چه محدودیتی بعد از خرید گیفت کارت وجود دارد؟
شاید تصور کنید گیفت کارت‌ها شما را در محدودیت خاصی برای خرید از سایت‌های خارجی قرار بدهند، اما اصلاً اینطور نیست درواقع هیچ تفاوتی بین شمایی که از طریق گیفت کارت حساب‌تان را شارژ کرده‌اید و آن شخصی که در کالیفرنیای آمریکا از طریق یک کارت اعتباری اقدام به خرید می‌کند، نیست! این یعنی بدون هیچ محدودیتی می‌توانید هر محصولی را که خواستید خریداری کرده و آن را تحویل بگیرید.

چقدر باید منتظر فعال شدن یک گیفت کارت برای خرید از سایت های خارجی بمانیم؟
ببینید، به‌طور کلی گیفت کارت‌ ها 2 نوع دارند. یکی نوع فیزیکی و دیگری نوع آنلاین. اگر اصرار دارید که حتماً گیفت کارت فیزیکی به دست‌تان برسد که خب قطعاً باید چند روزی منتظر شرکت پست بمانید.

اما اگر مثل من یک گیفت کارت مجازی و آنلاین بخواهید، به محض اینکه هزینۀ خرید گیفت کارت را به سایت موردنظر، مثل موبوگیفت، پرداخت کنید، کد آن برای‌تان ارسال می‌شود. در همان لحظه هم می‌توانید کد را در سایتی که قصد خرید از آن دارید وارد کرده و حساب‌تان را شارژ کنید.

به زبان دیگر: گیفت کارت‌ها همگی از قبل فعال هستند و تنها زمانی که باید صرف کنید، زمان تحویل گرفتن کدی است که باید به شما داده شود.

البته دقت کنید؛ ممکن است بعضی از سایت‌های فروشنده گیفت کارت، کمی در ارسال نوع مجازی آن هم تاخیر داشته باشند. اما خب من در این مورد با سایت موبوگیفت مشکلی نداشتم و کد کارت در کمتر از 5 دقیقه برایم ارسال شد.

به کمک گیفت کارت از کدام سایت های خارجی می‌شود خرید کرد؟
اغلب وب سایت‌های بزرگ بین‌المللی گیفت کارت‌های خودشان را در بازار عرضه کرده‌اند. در ادامه لیست وب سایت‌هایی که با گیفت کارت می‌توانید از آنها خرید کنید را برای‌تان می‌نویسم:
  • گوگل پلی؛ خرید و پرداخت برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی
    ایکس باکس؛ خرید بازی‌های آنلاین دستگاه‌های ایکس باکس

  •  
        اپل؛ گیفت کارت اپل برای خرید از اپل استور در تمامی دیوایس های اپل
  • استیم؛ خرید بازی‌های آنلاین پلتفرم جهانی بازی با خرید استیم والت
    پابجی، خرید امکانات بازی محبوب پابجی
    آمازون؛ خرید از فروشگاه اینترنتی بزرگ آمازون
    نتفیلیکس؛ سایت بزرگ فروش فیلم و سریال
    اسکایپ؛ خدمات پیامرسان اسکایپ
همینطور سایت‌های دیگری مثل اپل موزیک، اسپاتیفای، اوریجین، مستر کارت و... هم گیفت کارت‌های مخصوص خودشان را دارند که می‌توانید به کمک آنها، از سایت موردنظرتان خرید کنید.

از کجا گیفت کارت بخریم؟
 
ببینید، من در چند خرید آخری که از سایت آمازون، استیم و همینطور پابجی داشتم، به سراغ سایت موبوگیفت رفتم و در تمامی دفعات هم از این تجربه خرید راضی بودم.
به هیچ عنوان سایتی را تایید یا رد نمی‌کنم اما طبق تجربه من سایت موبوگیفت انتخاب خوبی است. باز هم شما می‌توانید برای پیداکردن سایت‌های بیشتر سطح وب را جستجو کنید. اما به‌طور خلاصه در ادامه می‌گویم چرا در همه خریدهایم از موبوگیفت کمک گرفتم.
  • پشتیبانی آنلاین و سریع کارشناسان در صورت وجود مشکل
    قیمت مناسب نسبت به دیگر سایت‌های فروشنده گیفت کارت
    وجود مقالات آموزشی تصویری باکیفیت برای مبتدی‌ها در سایت
    سرعت بالا در ارسال کد گیفت کارت
    سابقۀ بالا و برند معتبر
    تنوع محصولات بالا
    ...

کلام آخر

خب، دوستان به انتهای مقاله رسیدیم. در این مقاله از تجربۀ خودم در مورد خرید از سایت‌های خارجی گفتم و در مورد گیفت کارت‌ها به شما توضیح دادم. امیدوارم بتوانید از مطالب این مقاله در خریدهای خودتان نهایت استفاده را ببرید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *