شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۱

نکاتی که باید قبل از خرید بلیط قطار بدانید

دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 754159
نکاتی که باید قبل از خرید بلیط قطار بدانید
مسافرت ریلی می تواند یک تجربه دل چسب و هیجان انگیز باشد، اما با این شرط که پیش از خرید بلیط قطار از مهم ترین نکات موجود در این زمینه اطلاع داشته باشید.

نکاتی که باید قبل از خرید بلیط قطار بدانید شاید قدری سطحی و غیر ضروری به نظر برسند، اما اگر به نقطه نظرات کسانی که می خواهند شما را از مسافرت با قطار منصرف کنند توجه نمایید متوجه می شوید که عدم توجه آن ها به همین نکات ساده، باعث شده است تا تجربه مطلوبی از سفر با قطار نداشته باشند.

ایران نیز به نوبه خود در زمره کشورهایی است که توانسته است بخش قابل توجهی از نیازهای رفاهی مردم در زمینه حمل و نقل را برطرف کند. قطارهای پنج ستاره و برخی دیگر از قطارها لوکس و لاکچری بهترین مثال های ممکن در این زمینه هستند.

باتوجه به اینکه شیوه خرید بلیط قطار به صورت حضوری در حال منسوخ شدن است و امروزه اغلب مردم سعی می کنند نیازهای خود در خصوص خرید یا رزرو بلیط قطار را به صورت آنلاین انجام دهند بنابراین بهتر است با مهم ترین نکاتی که در این خصوص مطرح می گردد آشنا شوید. ما نیز سعی کرده ایم مهم ترین تجربیات خود را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم.

رزرو آنلاین بلیط قطار از سراسر ایران
باتوجه به ترافیک موجود در دنیای امروز و همه گیری ویروس کرونا، بهتر است شما نیز به گروه افرادی بپیوندید که خرید بلیط قطار را به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام می دهند.

سیستم رزرواسیون آنلاین الی گشت به صورت 24 ساعته امکان خرید بلیط قطار به سراسر ایران را به صورت آنلاین برای شما فراهم آورده است.

مزایای سفر با قطار:
1-در کوپه های قطار، طرح فاصله گذاری پاندمی کرونا به درستی رعایت میشود.
2- در قطار شما فضای خصوصی خود را دارید.

3- در سفر با قطار شما می توانید تمام طول شب را راحت در تخت بخوابید و صبح به مقصد رسیده باشید، بدون اینکه گذر زمان را حس کرده باشید.

4. قیمت بلیط قطار بسیار مقرون به صرفه است.

5. جریمه کنسلی رزرو آنلاین بلیط قطار بسیار کم است.

6. قطارها معمولا تاخیر ندارند و سر وقت حرکت میکنند.

7. اگر به همراه کودکان سفر میکنید، قطار راحت ترین وسیله نقلیه برای آنهاست.
 
بهترین قطارهای داخلی را بشناسید
شما پیش از آغاز عملیات مربوط به خرید بلیط قطار باید بهترین قطارهای ایران را نیز بشناسید. شناخت بهترین قطارهای ایران اصولا باید از روی تجربه صورت گیرد و شما ممکن است بعد از ده ها مسافرت داخلی با سیستم ریلی ایران به نتایج متفاوتی در مقایسه با نتایج ما برسید، اما هم اکنون از قطارهای ذیل به عنوان برترین سیستم های ریلی در ایران نام می برند:
  • قطار پنج ستاره فدک با امکانات بسیار بالا و سه کلاس مختلف
    قطار رجا به عنوان باسابقه ترین قطار ایران
    قطار سفیر با سه نوع قطار درجه یک، درجه دو و درجه سه
    قطار نورالرضا به عنوان جوان ترین قطار داخلی در ایران
قوانین استرداد بلیط قطار را مطالعه کنید
پیش از خرید بلیط قطار بهتر است قوانین استرداد بلیط توسط شرکت مسافربری را مطالعه کنید. اصولا اغلب شرکت ها مقررات یکسانی در این زمینه دارند، اما ممکن است در برخی از ایام سال که رزرو بلیط قطار از اهمیت بسیار بالایی برای شرکت ها برخوردار است، قوانین سخت گیرانه تری اعمال شود.

مسافرت شما به هر دلیلی ممکن است کنسل شود، اما این امر نباید ضرر قابل توجهی را برای شرکت های مسافربری به دنبال داشته باشد.

قوانین کلی استرداد برای مبلغی که پرداخت شده است این گونه است که هرچقدر در ساعات نزدیک به حرکت قطار رخ دهد شما با جریمه بیشتری مواجه خواهید شد. این مبلغ در زمانی معادل سه ساعت مانده به حرکت قطار به اوج خود رسیده و بعد از حرکت قطار مورد نظر امکان دریافت وجه پرداخت شده به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

دقت نمایید که حتی برای کنسل کردن مسافرت خود نیز باید عملیات مربوط به استرداد بلیط را به صورت کامل انجام دهید، در غیر این صورت نمی توانید بعد از حرکت قطار و به صورت قانونی مبلغ مورد نظرتان را از شرکت مسافربری درخواست نمایید.

مسیرهای پرتردد قطار کجاست؟
همواره برخی از مسیرها در کشورهای مختلف به عنوان مسیرهای پرتردد شناخته می شوند. این مسیرها ممکن است در خصوص مسافرت با هواپیما یا سفرهای زمینی کاملا متفاوت باشند. شناخت مسیرهای پرتردد برای زمانی اهمیت دارد که افزایش تعداد مسافران ممکن است شما را با عدم وجود صندلی مواجه کند.

این امر در ایام آغازین هفته، روزهای پایانی و یک هفته مانده به آغاز سال نو و همچنین روز چهاردهم فروردین به اوج خود می رسد. در این خصوص باید به روز ولادت و شهادت حضرت معصومه و امام رضا علیه السلام نیز برای افزایش مسیرهای پرتردد در میان برخی از شهرها اشاره کرد.

مسیرهای تهران-اهواز، تهران-مشهد، تهران- بندرعباس پرترددترین مسیرهای ریلی در ایران هستند. شما می توانید در هر ساعتی از شبانه روز به صورت آنلاین بلیط قطار اهواز، بلیط قطار مشهد، بلیط قطار بندر عباس را از الی گشت تهیه کنید یا برای خرید تلفنی با شماره 0218540 تماس بگیرید.
 
 
بهترین بلیط قطار کدام است؟
برای انتخاب بهترین بلیط قطار در مسیرهای پرتردد یا سایر مسیرها، بهتر است نگاهی به جیب خودمان بیندازیم. هزینه حمل و نقل نباید به گونه ای باشد که بخش قابل توجهی از هزینه های سفر و مسافرت ما را در بر بگیرد. بهترین بلیط ممکن، بلیط قطارهای لوکس و کاملا لاکچری است که در لحظات آخر خریداری شده و اصولا هزینه کمتری دارند، با این حال نباید از این واقعیت غافل گردید که انتظار برای چنین بلیط هایی ممکن است با کنسل شدن مسافرت همراه باشند.

با توجه به اینکه مسافرت با قطار می تواند نسبت به یک مسافرت هوایی، هزینه های حمل و نقل را تا 50 درصد یا حتی بیشتر کاهش دهد، بهتر است چندان به فکر صرفه جویی نباشید و بهترین کوپه ممکن را در صورت امکان انتخاب نمایید.

باتوجه به افزایش مسافت در مسافرت های ریلی و همچنین بهره بردن از زیبایی های طبیعت قطعا یک کوپه لاکچری با امکانات رفاهی و بسیار زیاد بهترین انتخاب ممکن برای لذت بردن از یک مسافرت داخلی خواهد بود.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *