پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

ماجرای پیامک کرونایی وزیر به نایب رئیس مجلس

يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب: 754128
وزیر راه و شهرسازی گفت: اظهار نظر نایب رئیس مجلس در خصوص کرونایی بودن ۲۵ درصد مسافرانی که از فرودگاه امام وارد کشور می شوند، اشتباه است و من به قاضی زاده، پیامک زدم و توضیح دادم.
ماجرای پیامک کرونایی وزیر به نایب رئیس مجلس
به گزارش جهان نيوز، محمد اسلامی در حاشیه مراسم بهره برداری از ۱۰۵ پروژه ریلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای ما مهم این است که زمان و ایمنی سفرهای ریلی در سطح کشور افزایش دهیم و مسیرهایی که تاکنون ریل نداشته ایم را بتوانیم ریل گذاری کنیم افزود: تا کنون حدود ۱۱ هزار کیلومتر خط راه آهن احداث شده و به همین میزان هم پروژه ریلی در دست طراحی و اجرا داریم.

وی ادامه داد: امروز چند پروژه ریلی به بهره برداری رسید که بخشی از آنها مربوط به افتتاح خط دوم و بخشی هم مربوط به خطوطی بود که ۴ خطه شده است؛ در حال حاضر بخشی از محور ۴ خطه راه آهن تهران-کرج حد فاصل ایستگاه تهران تا شهید لشکری به بهره برداری رسیده و تا پایان دولت دوازدهم، کل این مسیر تا کرج تکمیل می‌شود که در نقطه پایانی ترافیک سنگین ریلی تهران اثر گذار است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اتصال راه آهن به مراکز بار برای ما بسیار با اهمیت بود که بارها از نقطه مبدأ تا مقصد از طریق شبکه حمل و نقل ریلی توزیع شود و امروز این ۳۴.۵ کیلومتر که به بهره برداری رسید توانست ۹ مرکز بار را به خطوط ریلی متصل کند.

وی افزود: سیستم اتوماتیک (ATC)، حرکت قطار را کنترل و مدیریت می‌کند تا یکپارچه شود؛ امروز ۴۰۰ کیلومتر از شبکه ریلی و بیش از ۷۰ ایستگاه به این سیستم متصل شد.

اسلامی اظهار کرد: نوسازی ناوگان، واگن و لوکوموتیوهای ساخت داخل که هر ماه افتتاح می‌کنیم ادامه یافته و امروز ۲۰۵ واگن به ناوگان ریلی کشور اضافه شد و صنعت داخل ما جان تازه گرفته؛ کارخانجات تولید واگن هم اکنون همگی سفارش دارند و تمامی موانع برداشته شده و با تولید رقابتی که ایجاد شده سهم بار را جذب و در اختیار بگیرند.

وی اضافه کرد: امروز مرکز داده راه آهن با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی افتتاح شد که زمینه ساز راه آهن پیشرفته هوشمند و ایمن برای آینده ملت می‌شود.

ماجرای عدم رعایت قانون فروش بلیت تا ۶۰ درصد ظرفیت در پرواز کرمان-تهران ماهان چه بود؟
اسلامی همچنین درباره عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط ناوگان هوایی هم گفت: این اتفاقی که در پرواز ماهان رخ داده نباید به تمامی پروازها تسری دهیم و باید همان اتفاق را تحلیل کنیم و نباید آن را یک رویه بدانیم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: هواپیمای ۷۴۷ ماهان به دلیل مشکل فنی که برای پرواز دیگری ایجاد شده بود مجبور شد تا مسافران آن پرواز را هم جابه جا کند و البته در این پرواز هیچ کس تست کرونای مثبت نداشت.

وی بیان کرد: به مسافرانی که تست مثبت کرونا داشته باشند به هیچ عنوان بلیت فروخته نمی‌شود و با کنترل جدی از سوار شدن آنها جلوگیری می‌شود.

اسلامی اظهار کرد: این پرواز استثنایی بود و هیچ چاره‌ای نداشتند و همه مسافران باید به مقصد رسانده می‌شدند؛ برخی مواقع اتفاقاتی رخ می‌دهد که اجتناب ناپذیر است و در سیستم هواپیمایی تصمیماتی گرفته می‌شود اما در کل در تمامی پروازها تمامی دستورالعمل‌ها رعایت می‌شود.

اشتباه نایب رئیس مجلس در اعلام صدور گواهی جعلی تست منفی کرونا در خارج از کشور
وزیر راه درباره گفته‌های نایب رئیس مجلس مبنی بر اینکه ۲۵ درصد مسافرانی که وارد کشور می‌شوند، کرونا مثبت هستند، اظهار داشت: من هم از این گفته نایب رئیس مجلس متعجب شدم و به ایشان هم پیامک دادم.

وی توضیح داد: قطعاً بدون دارا بودن تست کرونای منفی بلیت به مسافر فروخته نمی‌شود، اما یکسری از مسافرانی که از خارج کشور می‌آمدند، گواهی‌های تست با خود می‌آوردند که وزارت بهداشت متوجه شد که برخی از این گواهی‌های تست مربوط به برخی از کشورها، جعلی است، از چند مسافر به صورت تصادفی تست می‌گیرند که از بین آن مسافران، ۲۵ درصد آنها کرونا مثبت بوده اند و این گونه بود که موضوع ۲۵ درصد مطرح شد، وگرنه طرح مطلب «کرونا مثبت بودن ۲۵ درصد همه مسافران خارجی که به ایران می آیند» درست نبود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا باید برای چند کشوری که گواهی تست کرونای آنها معتبر نبوده است تصمیم بگیرند.

اسلامی تأکید کرد: تست کرونای منفی از سوی بهداشت مرزی در فرودگاه‌ها و پایانه‌ها انجام می‌شود، از وزارت بهداشت خواسته‌ایم، شبکه صلاحیت و تأیید گواهی‌های تست کشورهای دیگر را با وزارت بهداشت کشور ما هماهنگ کنند که وقتی روی سیستم بلیت صادر می‌شود، اگر تست کرونای مسافر اعتبار داشته باشد، مسافر پذیرفته شود و اگر اعتبار ندارد، مسافر پذیرفته نشود؛ به دنبال این هستیم که وزارت بهداشت این کار را انجام دهد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: از فرودگاه‌های بین المللی کشور و فرودگاه امام خمینی (ره) خواسته‌ایم سخت‌گیری‌های حداکثری در این حوزه انجام دهند و از سوار شدن مسافری که در مبدأ گواهی تست کرونا ندارد، جلوگیری کنند و اگر این مسافر وارد کشور شد بهداشت مرزی سریع بررسی کند و تشخیص دهد.

امکان قرنطینه مسافران ورودی به کشور در هتل فرودگاه امام نیست
وی گفت: ما در فرودگاه جای قرنطینه برای مسافران خارجی نداریم، روزانه ۲ تا ۳ هزار نفر مسافر از طریق فرودگاه امام وارد کشور می‌شود و یک هتل پاسخگوی این میزان مسافر برای قرنطینه نیست؛ بنابراین اگر وزارت بهداشت تشخیص دهد که باید مسافر قرنطینه شود، خودشان باید در محل پیش بینی شده این کار را انجام دهند و این کار به دستور قرارگاه و ستاد ملی مقابله با کرونا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یه دردمند
Iran, Islamic Republic of
نتیجه: پس حرف قاضی زاده درست است.
علی
Iran, Islamic Republic of
مشت نمونه خرواره. اصلا نمونه گیری هدفش اینه که حدس بزنه جمعیت اصلی در چه وضعیتی قرار داره و اگر شما از مبتلا بودن ۲۵ درصد نمونتون نمیتونین به طور حدودی ابتلای ۲۵ درصد تمام مسافرین ورودی رو نتیجه بگیرین، نمونه گیریتون از اساس غلطه!