پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تعلل حناچی در حفاظت از میراث معاصر

يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 754078
سخنگوی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شهردار تهران باید به صورت ویژه مصوبه حفاظت از میراث معاصر را پیگیری کند،‌گفت: حناچی برند ساخت پل و بزرگراه نیست و باید موضوع طرح جامع تهران را مورد توجه قرار دهد.
تعلل حناچی در حفاظت از میراث معاصر
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره مصوبه الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه حفاظت از میراث معماری شهر تهران اظهار داشت: مقرر شده بود که طی دو ماه پس از این مصوبه مجموع اقداماتی همچون پیگیری ثبت برخی از آثار تاریخی، تهیه بانک اطلاعاتی و یا انتقال حق توسعه انجام گیرد ولی متأسفانه این اقدام بسیار به کندی پیش رفته است.

وی افزود: با توجه به کند پیش رفتن این مصوبه به نظر می‌رسد در این دوره از شهرداری و فعالیت شورا به سرانجام نرسد.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: مصوبه شورا بر مبنای یک راهبرد و طرح جامع تهران بوده که جهت حفاظت از آثار تاریخی، فرهنگی در نظر گرفته شده است از طرفی شهردار تهران نیز در تهیه این راهبرد و طرح اقداماتی را انجام داده و از آنجایی که حناچی برند ساخت بزرگراه، پل و تقاطع غیرهمسطح نیست باید به این مسأله توجه کند.

اعطا تصریح کرد: باعث شگفتی است که چرا در این دوره از شهرداری به این موضوع به عنوان اولویت دست چندم مورد توجه است و حناچی در اجرای مصوبه تعلل کرده است، هر 10 روز یکبار خبر از تخریب یک تا دو بنای ارزشمند در تهران می‌شنویم که هویت منظری تهران بوده است و این مسأله باید هر چه سریع‌تر مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: عزم و اراده جدی باید شکل گیرد تا شاهد از دست دادن فرصت نباشیم و حناچی نیز این مطالبه را به صورت ویژه پیگیری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *