جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

زالی: کرونا درمان قطعی ندارد

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 753655
بیماری کرونا ریشه کن نمی شود و فقط می توانیم شتاب آن را کاهش دهیم.
زالی: کرونا درمان قطعی ندارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، علیرضا زالی، به تغییرات وضعیت کرونا در پایتخت نسبت به هفته‌های گذشته اشاره کرد و افزود: این افزایش آماری احتمال دارد حاکی از شکل گیری یک موج جدید بیماری باشد.

وی گفت: کرونا درمان قطعی ندارد و هیچ دارویی برای ریشه کنی و علاج قطعی آن وجود ندارد و واکسیناسیون تمام افراد جامعه نیز زمان بر است.

زالی در ادامه تاکید کرد: به رغم تمامی ویروس‌های جهش یافته همچنان رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری در کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا مؤثر است.

وی با توجه به اثربخشی اعمال محدودیت‌ها در آبان ماه از آن‌ها به منزله سرعت گیر برای کاهش شیوع بیماری نام برد و یادآور شد که با توجه به شاخص‌های آماری شاید مجدد نیاز به اعمال محدودیت‌های جدی‌تر باشد.

زالی با بیان این مطلب که کرونا هرگز ریشه کن نمی‌شود گفت: تا مدت‌های طولانی این بیماری گریبانگیر بشریت است و فقط می‌توانیم شتاب آن را کاهش دهیم و ریشه کن سازی آن فعلاً منتفی است. حتی اگر در عرصه جهانی نیز کنترل شود قطعاً به یک بیماری فصلی و آندمیک تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اعتبار تست PCR و تست سریع در غربالگری‌های، اظهار داشت: بر اساس مطالعات صورت گرفته تست سریع میزان قابل توجهی اعتبار دارد و تست PCR یکی از تست‌های طلایی برای تشخیص بیماری کرونا است.

به گفته زالی، تاکنون هرگز با کمبود تخت بیمارستانی در تهران مواجه نشدیم حتی در تلخ‌ترین روز کرونایی که ۵ آبان ۹۹ با ۷۵۰۰ بیمار بستری بود و این موج سنگین با همکاری و رشادت مدافعان سلامت مدیریت شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دکتر سلام
اگر کرونا درمان قطعی ندارد محض رضای خدا محدودیت ها را برگردانید تا کمتر کسی به این بیماری مبتلا گردد
من بعنوان یک مبتلا میگویم
کرونا درمان ندارد دوره ی خاموشی دارد لیکن یک مرتبه وحتی بدون کوچکترین اخطاری عوارض خود را نشان میدهد پس لطفا محدودیت ها را برگردانید 5هفته تا پایان سال داریم این ایام را رنگ کل کشور را (( نارنجی)) تعریف کنید امید است به فضل الهی نتایج واقعی وملموسی مشاهده کنیم