جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۰

صحنه‌سازی تاجگردون علیه قالیباف!

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 745066
قوه‌ی مقننه حداقل در چند ماه گذشته نشان داده است که یک‌سری اهداف مشخص دارد؛ یکی تاثیرگذاری آشکار بر انتخابات آتی ریاست‌جمهوری است.
صحنه‌سازی تاجگردون علیه قالیباف!
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، "غلامرضا تاجگردون"، فعال چپ، از حامیان رئیس‌جمهور روحانی و نماینده سابق مجلس در بخشی از یک مصاحبه با سایت خبری انصاف پیرامون مجلس یازدهم و "محمدباقر قالیباف" اظهار کرده است: قوه‌ی مقننه حداقل در چند ماه گذشته نشان داده است که یک‌سری اهداف مشخص دارد؛ یکی تاثیرگذاری آشکار بر انتخابات آتی ریاست‌جمهوری است. هدف آنها همچنین بولد کردن و بزرگ‌تر نشان دادن ضعف‌های نظام اجرایی و انداختن مشکلات اجرایی یا مشکلات بیرونیِ بیشتر بر دوش دولت است؛ به این صورت که مردم احساس کنند مقصر عمده‌ی مشکلات دولت است. وقتی که چنین هدفی گذاشته شده باشد در نتیجه طرح‌ها، لوایح یا قوانین و احکام نظارتی که می‌خواهند به تصویب برسانند، عملا جوری خواهد شد که هدف دولت را تامین نکند و هدف خودشان را تامین کند.

او با بیان اینکه قوه‌ی مقننه می‌خواهد رئیس‌جمهور آتی را تعیین کند، همچنین می‌گوید:
 "حرکت‌های رئیس قوه‌ی مقننه علی‌رغم قول‌هایی که به یارانش داده شده است به سمتی است که بتواند یکی از کاندیداهای اصلی ریاست‌جمهوری سال آتی باشد و به دیگر کاندیداها یا به کسان دیگری که مترصد او در این بازی هستند بگوید که من چنین هدف یا چنین جایگاهی را دارم. وقتی رئیس مجلس و حتی نواب‌رئیس آن که افراد موثر در مجلس‌اند، به‌خاطر حفظ قدرت و جایگاه‌شان، خودشان را در تراز ریاست‌جمهوری سال آتی ببینند، قاعدتا نباید انتظار داشت که این قوه متناسب با اهداف نظام اجرایی کشور گام بردارد.

* در بحث اظهارات تاجگردون مبنی بر عزم نمایندگان برای بزرگنمایی از ضعف‌های دولت، بیان این نکته ضروریست که آقای تاجگردون بهتر از هرکسی می‌داند که مردم ایران، امروز به دلیل "تَکرار می‌کنم" امثال خاتمی! با یکی از ناکارآمدترین دولت‌های تاریخ خود مواجه‌اند که فی‌المثل نه تنها هیچ اعتقادی برای نظارت بر بازار ندارد بلکه برای حل مشکلات کشور نیز امیدوار به خارج از مرزها و مذاکره است.

در این شرایط اولا بروز بسیاری از مشکلات هرگز عجیب نیست و ثانیا کسانی مثل نمایندگان مجلس یا سایر مسئولان دستگاه‌های کشور نیز اگر بخواهند مشکلی را حل کنند یا پیرامون یک ایراد سخنی بگویند؛ قاعدتا با دولت تصادم می‌کنند زیرا عرصه اجرائیات و اختیارات تحت فرمان دولت در ایران به قدری زیاد است که تقریبا در هر جا ایرادی وجود داشته باشد؛ پای دولت نیز در میان است.

اکنون اگر مسئول یا نماینده‌ای قصد داشته باشد برای مردم کار کند؛ آیا باید به تخریب دولت و تقلا برای درشت‌نمایی از نقاط ضعف دولت متهم شود؟!
هرگز چنین نیست...

در بحث ادعای دوم تاجگردون مبنی بر عزم قالیباف برای ریاست‌جمهوری نیز باید گفت سیاست عرصه خوانش ضمیر افراد نیست.

اگر هم منظور تاجگردون و دوستان او مقولاتی مثل "مدیریت میدانی" و نظارت قالیباف در سفرهای استانی است که این مقوله از خصلت‌های شخص آقای قالیباف بوده و باید پذیرفت که مردم اساساً به همین سبب به آقای قالیباف رأی داده‌اند.

ضمن اینکه انتظار بود آقای تاجگردون بعنوان کسی که سال‌ها تجربه حضور در مجلس را داشته‌اند به این قضیه اشراف داشته باشند که به هر حال نگاه دولت به بیرون و مذاکره است و نگاه مدیریت جهادی مجلس به داخل!

و صد البته در حالت خوشبینانه هر دو به دنبال پیشرفت بهتر مردم هستند که چنین نگاه‌های متناقضی را برگزیده‌اند.

اما به هر حال این پارادوکس وجود دارد و اکنون که مجلس عقلاً و از روی مانیفستی که دارد؛ اهل دل بستن به مذاکره و التماس راه حل‌ها از خارج از کشور نیست؛ نباید حرکاتش را تخطئه کرد و یا آنها را در جهت کارهای پوپولیستی قضاوت کرد!

ضمن اینکه منطق قضیه هم اینست که مجلس در همین ماه‌های آغاز به کار خود تاکنون؛ طرح‌هایی مثل "اخذ مالیات از خانه‌های خالی" را به تصویب رسانده است که حتما آقای تاجگردون می‌پذیرند چنین طرح‌هایی صرفا از سر دلسوزی و خدمتگزاری برای مردم تصویب شده‌اند و گرنه کسی که در وهله اول بخواهد رأی بیاورد زیر بار مالیات ستاندن از عده کثیری از مردم و قشر متوسط نمی‌رود...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بشین سر جات. در چند ماه گذشته مجلس نشان داده که حداقل به فکر مردم هست هر چند اقداماتش هنوز در کف خیابان مشهود نیست.
Iran, Islamic Republic of
.......
ترابیان
United States
هیچ کدام از اصلاح طلبان که با برداشتن شعار سایه جنگ به روحانی رای دادند دیگر جرات نمی کنند بگویند به روحانی رای دادیم یا طرفدار روحانی هستیم
محمد زارعی
Iran, Islamic Republic of
تاج گردون ..هیسسسسسسسس
قهرمان بهرامی گهرویی
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت سردار عزیز دکتر مخلص قالیباف به راهت و هدف ادامه بده.
پلاس
Iran, Islamic Republic of
...
حسین
Iran, Islamic Republic of
اقای تاج گردون ممنون گه واقعیت ها رو بیان میکنی !!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
"تَکرار می‌کنم" امثال خاتمی!.....
چرا کسی به خاتمی چیزی نمی گه.
Iran, Islamic Republic of
تحلیل کینه ای !!!
Hossein
برای همتون متاسفم ،...