يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۹
۱۴۳

تنها تفاوت ترامپ با میرحسین چیست؟ +تصاویر

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب: 744295
هم حزبی‌های ترامپ ادعای وی مبنی بر تقلب و اعلام زودهنگام پیروزی در انتخابات را مصداق دیکتاتوری نامیدند. اما اصلاح طلبان در سال ۸۸ از اقدام دیکتاورمأبانه و مستبدانه میرحسین موسوی و کروبی حمایت کردند.
تنها تفاوت ترامپ با میرحسین چیست؟ +تصاویر
به گزارش جهان نيوز،  این روزها انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حواشی آن در صدر اخبار جهان قرار گرفته است. در هفته های گذشته مناظره «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» سر و صدای زیادی به پا کرد. سگ دست‌آموز، دلقک، خفه شو، معتاد و...تنها بخشی از فحاشی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مناظره مذکور بود. یکی از فعالین رسانه‌ای در واکنش به این مناظره نوشت: «مناظره ترامپ و بایدن‌نمایی از حاکمیت بدون روتوش آمریکا و واقعیت‌های تفکر لیبرال دموکراسی بود. بی‌اخلاقی، توهین، شارلاتان بازی و نفرت پراکنی. این مناظره ناقوس مرگ دموکراسی آمریکایی و غربی بود».

به گزارش مشرق، اما نمایش چهره بدون روتوش ساختار حاکمیتی آمریکا تنها به این مناظره ختم نشد. در روزهای گذشته و در شرایطی که هنوز شمارش آراء در آمریکا پایان نیافته، ترامپ در سخنرانی از کاخ سفید ادعای رخ دادن تقلب گسترده و همچنین پیروزی خود را در انتخابات مطرح کرد.

شب گذشته نیز ترامپ در یک نشست خبری دیگر پیش از پایان شمارش آراء در ایالت های باقیمانده، اظهار داشت: «
من قاطعانه در بسیاری از ایالت ها همچون فلوریدا، ایندیا و آیووا برنده شدم و بر خلاف مداخله تاریخی بزرگ رسانه ها و شرکت های تکنولوژی بزرگ ما با آمار بزرگی برنده شدیم. من بزرگترین آرای رای دهندگان غیر سفید از جمله لاتین‌تبارها، آسیایی‌تبارها و بومیان را در مقایسه با سایر رئیسان جمهوری جمهوریخواه در ۶۰ سال گذشته برنده شدم.  این سرکوب آرا است، کسانی که در ایالت‌های باقی‌مانده فعال هستند، دموکرات هستند و در حالیکه ما در حال برنده شدن بودیم، اجازه ندادند ناظران ما در آن حضور یابند و حتی وقتی حاضر شدند، گفتند که باید از فاصله زیاد در آنجا حضور داشته باشند. »

ترامپ افزود: «این سرکوب آرا است، کسانی که در ایالت‌های باقی‌مانده فعال هستند، دموکرات هستند و در حالیکه ما در حال برنده شدن بودیم، اجازه ندادند ناظران ما در آن حضور یابند و حتی وقتی حاضر شدند، گفتند که باید از فاصله زیاد در آنجا حضور داشته باشند. »
 

اقدام ترامپ درخصوص اعلام زودهنگام پیروز انتخاباتی و همچنین کنفرانس‌های خبری متعاقب آن، واکنش های زیادی را در پی داشت.

«ایلهان عمر» نماینده مسلمان سومالیایی تبار و دمکرات کنگره، ترامپ را با حاکمان خودکامه سومالی مقایسه کرد که از پذیریش نتایج انتخابات خودداری می کردند.

همچنین «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا در روزهای گذشته در سخنرانی حود در میامی در حمایت از «جو بایدن» گفت :«دونالد ترامپ گفته ممکن است قبل از این که همه آرا شمرده شوند، اعلام پیروزی کند. این چیزی است که یک دیکتاتور ذلیل انجام می‌دهداگر به دموکراسی اعتقاد دارید، پس بگذارید همه آرا شمرده شوند».
 

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا نیز در واکنش به ادعای پیروزی زودهنگام و همچنین ادعای تقلب گسترده از سوی ترامپ را شرم آور و دیکتاتور منشانه نامید.

ترامپ در روزهای گذشته  کلید واژه «تقلب» در انتخابات را مطرح کرد و سعی کرد تا در مورد قانونی بودن انتخابات تشکیک ایجاد کند. وی در بحبوحه اعلام نتایج انتخابات گفت «برای جشن بزرگ آماده می‌شویم. همه چیز را بردیم. پیروزی ما بی‌سابقه بود. ما در ایالت فلوریدا با اختلاف زیاد برنده شدیم».
 


ترامپ در همین رابطه در توئیتی نوشت:«انتخابات را ما بردیم. تقلب بزرگ در حال روی دادن است. ما آماده جشن پیروزی بودیم، اما همه چیز را متوقف کردند و اگر لازم باشد به دادگاه عالی خواهیم رفت. من جلوی این تقلب می‌ایستم».

«لاری هوگان» فرماندار جمهوریخواه ایالت مریلند، با اینکه هم حزبی ترامپ بود، اما از اظهارات وی در اعلام پیروزی زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری و طرح شکایت در دادگاه درباره نتایج انتخابات در برخی ایالت ها انتقاد کرد و گفت:«این اظهارات ظالمانه و عصبانی کننده است».

فرماندار مریلند تاکید کرد:«فارغ از اینکه شما در این رقابت در چه جایگاهی قرار دارید و حزب سیاسی شما چیست از چه کسی در انتخابات حمایت می کنید، اکثر آمریکایی ها خواستار یک انتخابات آزاد و منصفانه هستند و از ما می خواهند تا آرا را شمارش کنیم. تصور می کنم مقام های رسمی در همه ایالت ها در حال انجام وظایف و مسئولیت های خود هستند، باید مطمئن شویم که همه آرا غیابی و پستی نیز شمارش می شود. جمهوریخواهان و دموکرات ها بر این روند نظارت می کنند».

«تام ولف» فرماندار دموکرات ایالت پنسیلوانیا نیز با انتقاد شدید از اظهارات ترامپ به خاطر اعلام پیروزی زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری و ادعای تقلب، این اظهارات را «حمله به دموکراسی» نامید.

همچنین «کریس کریستی» فرماندار سابق ایالت نیوجرسی و از نزدیکان سیاسی ترامپ از اظهارات رئیس جمهور آمریکا در اعلام پیروزی زودهنگام انتقاد کرد و گفت:«من با اظهارات رئیس جمهور آمریکا مخالف هستم به خصوص با طرح اتهامات بی پایه و اساس درباره تلاش مخالفان برای تقلب در انتخابات. من اکنون به عنوان یک فرماندار سابق صحبت نمی کنم بلکه به عنوان یک دادستان سابق آمریکا صحبت می کنم. بیان چنین اظهاراتی هیچ پایه و اساسی ندارد».

در این میان واکنش شبکه های اجتماعی توئیتر و فیسبوک به ادعای تقلب و اعلام زودهنگام پیروزی از سوی ترامپ نیز قابل توجه است.

این شبکه های اجتماعی پیام‌هایی که حامیان و متحدان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای اعلام پیروزی زودهنگام در ایالت پنسیلوانیا منتشر کردند را برچسب زدند و این توئیت ها و پست ها را گمراه کننده خواندند.
 

همزمان با ادعای ترامپ درخصوص تقلب و اعلام پیروزی زودهنگام، جو بایدن نیزدر بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما در مسیر پیروزی هستیم».بایدن همزمان با مطرح شدن سرقت آراء و بحث تقلب بزرگ و گسترده در انتخابات آمریکا در نشستی انتخاباتی گفت:«ما در مسیر پیروزی در این انتخابات قرار داریم. ما می‌دانستیم که به علت رای زودهنگامِ بی سابقه و رای پستی، مدتی طول خواهد کشید، بنابراین باید صبور باشیم و صبر کنیم تا کارِ سخت شمارش آراء به پایان برسد، تک تک آراء شمارش شود، تک تک برگه‌های رای شمرده شود».

واکنش بی بی سی به ادعای ترامپ نیز جالب بود. این رسانه انگلیسی، ادعای ترامپ مبنی بر پیروزی در انتخابات را اقدامی نادرست نامید.

بی بی سی فارسی نیز در چند خبر و گزارش، به ادعای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات و اعلام پیروزی زودهنگام واکنش نشان داد و این اقدام را «مستبدانه»، «خطرناک» و «تکان دهنده» نامید.

همانطور که ملاحظه کردید، یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ادعای تقلب را مطرح و پیش از آنکه شمارش آراء به پایان برسد، خود را پیروز انتخابات نامید.

در سوی مقابل از باراک اوبامای دموکرات تا هم حزبی های جمهوری خواه ترامپ و از توئیتر و فیسبوک تا بی بی سی فارسی، این اقدام را محکوم و آن را مصداق دیکتاتوری، حمله به دموکراسی، اقدامی مستبدانه و خطرناک نامیدند.

این در حالی است که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در ایران، «میرحسین موسوی» و «مهدی کروبی» نیز دقیقا همین اقدام را انجام دادند.

در آن سال، در شرایطی که مردم هنوز مشغول رأی دادن بودند و انتخابات به اتمام نرسیده بود، میرحسین موسوی در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت: «برابر اطلاعاتی که ما از ستادهایمان داریم، در سطح کشور،  برنده قطعی، برنده قطعی با نسبت آراء بسیار زیاد اینجانب هستم»!
 

وقتی که میرحسین موسوی این ادعا را در کنفرانس مطبوعاتی خود مطرح کرد، هنوز ۲ ساعت به پایان ساعت رای گیری باقی مانده بود و اساسا پس از این دو ساعت (اگر زمان رای گیری تمدید نمی شد) تازه شمارش آراء آغاز شده و طبعا ساعت ها به طول می انجامید. بنابراین این سوال بزرگ وجود داشت و البته هنوز هم وجود دارد که واقعا میرحسین موسوی بر اساس کدام اطلاعات، در آن زمان ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کرد!؟

خصوصا که پیش از این بارها از سوی او و ستادش مطرح شده بود و در همین کنفرانس مطبوعاتی هم مجددا ادعا کرد که ناظران انتخاباتی او را سر صندوق های اخذ رای، راه نداده اند!
یک نامزد انتخاباتی در ایران، در شرایطی که هنوز رای گیری به پایان نرسیده و شمارش آراء نیز آغاز نشده بود، اعلام کرد که در انتخابات تقلب شده و خود را برنده قطعی انتخابات نامید! نامزد دیگر منتسب به اصلاح طلبان-کروبی- نیز با تشکیک در انتخابات، خواستار ابطال آن شد.

همانطور که مقامات و رسانه های آمریکایی و انگلیسی در این روزها تاکید کردند، این اقدام میرحسین و کروبی مصداق دیکتاتوری و استبداد و قانون شکنی و حمله به دموکراسی بود؛ اما در آن مقطع از باراک اوبامای دموکرات تا جان بولتون جمهوری خواه و از توئیتر و صدای آمریکا تا فیسبوک و بی بی سی فارسی همگی به تشویق و تمجید از میرحسین و کروبی پرداخته و بر آتش فتنه ۸۸ دمیدند و مردم ایران را ماهها درگیر آشوب و التهاب کردند.

در روزهای گذشته، هم حزبی های ترامپ، ادعای وی را محکوم کردند، اما فعالین اصلاح طلب از خاتمی و حجاریان و تاجزاده و آخوندی و زنگنه و ربیعی و ترکان و نعمت زاده و مجید انصاری و موسوی خوئینی ها تا معصومه ابتکار و زیباکلام و عباس عبدی و علوی تبار و عماد باقی و کرباسچی و مرعشی و فائزه هاشمی و ...همگی از اقدام دیکتاورمأبانه و مستبدانه میرحسین موسوی و کروبی حمایت کرده و علیه جمهوریت شورش کرده و رأی مردم را لگدمال کردند.


برگزاری کنفرانس خبری از سوی یکی کاندیداها و اعلام پیروزی قطعی، در حالیکه مردم هنوز در شعبه‌های رأی مشغول رأی دادن بودند، نپذیرفتن نظر نهادهای قانونی و امتناع از ارائه هرگونه سند و مدرک، دعوت به تجمعات غیرقانونی و حمایت از شرارت‌ها و آشوب‌طلبی‌ها و در نهایت بی ثبات کردن ۸ ماهه کشور، تنها بخشی از کارنامه سیاه و «خیانت نابخشودنی» سران و فعالین فتنه در سال ۸۸ است.
 

 

 

 
فعالین فتنه ۸۸، حداقل هشت ماه کشور را در تب و التهاب فرو برده و با شورش علیه جمهوریت، تحسین مقامات رژیم صهیونیستی و سرکرده‌های گروهک‌های تروریستی نظیر منافقین و جندالشیطان را برانگیختند.

جریان فتنه در آن سال با دروغ تقلب، رأی ۴۰ میلیون ایرانی را لگدمال کرد. این در حالی بود که بعدها فعالین فتنه در دادگاه صراحتاً اعلام کردند که «تقلب، اسم رمز آشوب بود».

فتنه گران پس از ادعای مضحک تقلب، بر روی اسلام در عبارت جمهوری اسلامی خط کشیدند و صراحتاً اعلام کردند که «انتخابات بهانه است / اصل نظام نشانه است»، به تصویر حضرت امام خمینی (ره) توهین کردند و سرانجام، در روز عاشورای حسینی (ع) به هتاکی و حرمت‌شکنی بی‌سابقه پرداختند و در نهایت دشمن را به تشدید تحریم‌ها تشویق کردند.

تصمیم گیری صحیح شورای عالی امنیت ملی در بهمن ۸۹ درخصوص حصر سران فتنه- که فراتر از مسئله انتخابات ۸۸ بود- یک توطئه خطرناک را در نطفه خفه کرد. توطئه‌ای امنیتی که اگر هوشمندانه و به هنگام خنثی نشده بود، سرنوشتی شبیه وضعیت سالهای گذشته عراق و سوریه برای ایران رقم می‌زد.

انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا، هم چهره بدون روتوش ساختار حاکمیتی آمریکا را نمایش داد و هم چهره بدون روتوش سران و فعالین فتنه ۸۸. اما یک تفاوت بزرگ هم در این میان وجود دارد.

حتی ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا که همگان او را بابت اعلام زودهنگام پیروزی و ادعای تقلب سرزنش می‌کنند و دیکتاتور می‌دانند و همه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به مقابله با ادعاهای او علیه روند انتخابات آمریکا بسیج شده‌اند، به هوادارانش وعده داده است که تیم وکلایش برای شکایت از تخلفات/تقلب به دادگاه عالی مراجعه خواهند کرد و درخواست بازشماری آراء در برخی ایالت ها را خواهند داد. این در حالی است که میرحسین موسوی و دیگر شکست‌خورده انتخابات 88 که رقیب آراء باطله بود، حتی در برابر پیشنهاد بازشماری کل آراء انتخابات را هم نپذیرفتند و راه خیابان و براندازی را در پیش گرفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
. عاقبت دامن ترامپ و موسوی و کروبی را گرفت.
Iran, Islamic Republic of
یک فرق دیگر هم دارد! ادعای تقلب در ایران با خط دادن غربی ها بود، اما در آمریکا خودجوش بود.
Iran, Islamic Republic of
ضعف سیستم انتخاباتی آمریکا چه ارتباطی با موسوی داره؟ بازم به کاهدون زدی جهان
Iran, Islamic Republic of
باز هم اختلاف وجود دارد! ترامپ برای خودش و طرفدارانش زور می زند. اما در ایران برای آمریکا و غرب زور می زدند.
Iran, Islamic Republic of
یه اختلاف دیگه هم وجود داره ترامپ تاجر و میلیارده ولی موسوی مستاجر
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سیستم انتخاباتی امریکا ضعف ندارد بلکه ترامپ بازنده مثل موسوی بازنده زیر میز بازی زده است.
Iran, Islamic Republic of
همین که طرفداران بی چون و چرای کدخدا قبول می کنند سیستم انتخاباتی آمریکا ضعف دارد، خودش خیلی است.
هادی
Iran, Islamic Republic of
بالاخره سیستم انتخاباتی کدخدا ضعف داره یا نه؟ یه حرف بزنین برادرا
حرف آخر
Iran, Islamic Republic of
ننگ فتنه 88 تا ابد از دامن اصلاحات پاک نخواهد شد.
ایمانی
Iran, Islamic Republic of
خداحجت رابرهمه تمام میکند. ادعای تقلب ازجانب همین یانکی ها به جامعه پمپاژمیشدو حمایت میکردندحال اگر عده ای ازروی حب وبغض نمیخواهند خطای بزرگ تقلب درانتخابات سال88 را اعتراف کنند خود دانند خداهم براین دلها مهر میزند وهدایت ازآنها دور میشود.
Iran, Islamic Republic of
نیاز به هدایت الهی داری هادی .
Iran, Islamic Republic of
هادی بهتره ایرانی برادر باشد تا ننگ خیانت را با خود یدک بکشد.
داود
Iran, Islamic Republic of
موسوی و ترامپ دو روی یک سکه هستن.
Iran, Islamic Republic of
طرفداری از ترامپ و ناراحتی از شکست قاتل شهید سلیمانی یعنی وطن پرستی؟ خدا هدایتت کنه برادر
Iran, Islamic Republic of
هادی، شمایی که دم از مخالفت با قاتل سردار دلها می زنی فکر می کنی جو به شهادت رساندن سردار را محکوم کرده است؟ زهی خیال باطل ، سگ زرد برادر شغال است.
Iran, Islamic Republic of
شماها که از شکست ترامپ ناراحتین.
خوشحال
Iran, Islamic Republic of
شکست ترامپ به نفع مردم ایران است زیرا اصلاح طلبان دیگر نمی توانند مشکلات کشور و سوء مدیریت خود را به گردن ترامپ بیندازند.
Iran, Islamic Republic of
قطعا سیستم انتخاباتی امریکا از ایران بهتره.
Iran, Islamic Republic of
البته از دوستان هادی بیش این نمی توان توقع داشت که کاسه داغتر از آش می شوند و سیستم انتخاباتی آمریکا را که خودشان قبول ندارند تایید می کنند.
Iran, Islamic Republic of
شما نگران شکست ترامپ هستین برادر کمی به خود بیا
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر ترامپ و بایدن و هر کس که در ایران از آنها حمایت می کند.
ننگ بر دروغگو
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر هر کس که به دروغ ادعای تقلب می کند و آراء مردم را زیر سوال می برد.
Iran, Islamic Republic of
هادی معلوم شد وقتی لعنت به الاغ و فیل می دهی در ایران یک عده ناراحت می شوند و نظر منفی می دهند! ما که می گوییم لعنت به هر دو تاشون.
Iran, Islamic Republic of
ما از شکست ترامپ خوشحالیم زیرا قاتل سردار سلیمانی به موزه تاریخ پیوست .
ننگ بر سه مفسدین
Iran, Islamic Republic of
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه اصلاح طلبان در سال 88 بود.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
به موزه تاريخ فايده نداره بايد به سينه قبرستان سپرده بشه اين نامرد خبيث جنايتكار
Iran, Islamic Republic of
عمرا !
اصلا آرای الکترال یعنی پایمال کردن رای مردم..
Iran, Islamic Republic of
در ایران همه دوست دارند که ترامپ شکست بخورد. .
Iran, Islamic Republic of
داداشای نه غزه نه لبنان امروز خوب سنگ تمام گذاشته اند و تا حالا 8 منفی تقدیم کرده اند شاید هم از آلبانی شارژ می‌شود.
Iran, Islamic Republic of
نه غزه نه لبنان نه عراق، فقط ایران !!!!!
Iran, Islamic Republic of
فرق دیگر این بود که ملانیا همسر ترامپ نیامد در دفاع از شوهرش سنگ تمام بگذارد البته پسرش تا تهدید به جنگ تمام عیار در آمریکا پیش رفت ولی همسر آقای موسوی سنگ تمام گذاشت و تا داماد لرستان و فرزند آذربایجان پیش رفت.
حامد
Iran, Islamic Republic of
وقتی موسوی و کروبی پیشنهاد بازشماری آراء را نپذیرفتن یعنی دروغ میگفتن.
Iran, Islamic Republic of
البته شباهت های بسیار زیادی بین رفتار و کردار ترامپ و موسوی وجود دارد.
جهان سانسور نکن.
Iran, Islamic Republic of
موسوی و کروبی / دیکتاتور واقعی
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
شما سیستم شفاف انتخاباتی آمریکا را با ایران مقایسه نکنید.!!!!!
Iran, Islamic Republic of
یه فرق دیگه هم داره... میرحسین فقط مردم رو داشت!!!!!
Iran, Islamic Republic of
شیطان را در کنار خودش داشت چون نطفه فتنه را شیطان می‌گذارد و آدمهای ضعیف و کم فکر جذب فتنه می‌شوند.
Iran, Islamic Republic of
اونجا در دادگاه رسیدگی میکنه ولی اینجا چی؟ آیا دادگاهی برپا شد؟ .
ننگ بر فتنه گر
Iran, Islamic Republic of
محمدرضا خاتمی در دادگاه حتی تخلف در انتخابات سال 88 را نتوانست اثبات کند و به 2 سال حبس تعزیری محکوم شد.
Iran, Islamic Republic of
شما قول می دهید که نتیجه دادگاه را قبول کنید و سطل آشغالها را آتش نمی زنید؟!
Iran, Islamic Republic of
شما اگه حق باهاتونه دادگاه رو برگزار کنید و بهونه نیارین
Iran, Islamic Republic of
دادگاه در سال 98 برگزار شد اما محمدرضا خاتمی حتی نتوانست تخلف در انتخابات 88 را ثابت کند چه برسه به تقلب !!!!
Iran, Islamic Republic of
موسوی و کروبی معترض بودن اونوقت محمدرضا خاتمی محاکمه شد
Iran, Islamic Republic of
امنیت کشور اولی برمحاکمه افراداست. موسوی روکروبی فتنه هستند وبا فتنه بایستی مثل خودش رفتارکرد والا حکم آنه حداقل اعدام است.
الفتنه اشدمن القتل
Iran, Islamic Republic of
...
خخ
Iran, Islamic Republic of
میرحسین رای نداشت اما قبل از پایان شمارش آراء ادعای پیروزی داشت !!!!
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
این موضوع را باید از خود احمدی نژادی که شماها خودتون برای رئیس جمهور شدن زوری و فرمایشیش به آب و آتش می زدید، پرسید...
ننگ بر فتنه گر
Iran, Islamic Republic of
تهمت دروغ تقلب به نظام رمز فتنه و آشوب بود.
Iran, Islamic Republic of
پس روسیاهی موسوی از ترامپ هم بیشتره.
Iran, Islamic Republic of
اینجا شورای نگهبان به بهترین شکلی به شکایت موسوی و کروبی رسیدگی کرد و قرار شد بازشماری انجام شود که موسوی نپذیرفت و خواستار بلوای خیابانی شد.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
از بيرون بهش خط مي دادند كه چي بگه جو را نارام بكنه
Iran, Islamic Republic of
عجب ! سیستم انتخاباتی آمریکا خیلی شفاف است که مورد اعتراض همه کاندیداها ، مردم ، رسانه های داخلی و... قرار گرفته است؟
ههههه
Iran, Islamic Republic of
ملانیا ترامپ : تقلب شده مردم بریزید توی خیابونها !!!!
Iran, Islamic Republic of
یک مقام آمریکایی: می دانید چرا هیچوقت در آمریکا کودتا نمی شود؟

به دلیل اینکه در آمریکا، سفارت آمریکا وجود ندارد.
مسئول مستقیم کودتاها سفارت آمریکا است که در خود آمریکا وجود ندارد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حداقل ترامپ وطن فروشی نکرده مثل موسوی شورش و فتنه به راه ننداخته و گفته شکایت می,کنم
سید جواد
Iran, Islamic Republic of
یک فرق دیگر هم دارند. میرحسین قبل از باز شدن صندوقها ادعای پیروزی در انتخابات کرد!! ترامپ کمی صبر کرد تا بخشی از صندوقها باز شوند!
Iran, Islamic Republic of
میرحسین خیانت کرد
خخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر میرحسین موسوی خائن
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of

اللهم عجل لولیک الفرج
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
با دعای دعای فرج که کسی مشکل نداره، پس چرا کسی مثبت نمیده مگه اینکه این تعداد منفی های بالارو از تو پایگاه اشرف و یا تو تل آویو میدن که با این موضوع هم مشکل دارن.
Iran, Islamic Republic of
اعمال تحریم ها به مردم ایران به دلیل خیانت میرحسین موسوی بود.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آنهائی که مسئله تقلب را در ایران اجرا کردند حالا برای خود هم مصرف میکنند .
Iran, Islamic Republic of
اابته یه تفاوت هست اونم اینه که ترامپ و بایدن اختلافشون خیلی کمی پر بعضی ایالت عا در خد ۱۰۰۰تا رای اختلاف دارن خب حالا تو این شرایط ادعای تقلب ساید منطقی باسه اما در ایران اختلاف آرای موسوی و احمدی نژاد ۱۳ میلیون رای بود !
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز خجالت بکش .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کار ترامپ تمومه و نگرانیتون قابل درک
هشیار
Iran, Islamic Republic of
ترامپ و موسوی هردو دروغ گفتن و اصلا" تقلب نشده بود.
مخالف اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
ترامپ همان کسی است که اصلاح طلبان میخواستن با FATF حاج قاسم را به او تحویل بدهند.
بیدار
Iran, Islamic Republic of
کار ترامپ تموم شد الفاتحه
دانیال
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر که ترامپ و موسوی دروغگو از سیاست کنار گذاشته شدند.
جهان عزیز خودتو خسته کردی!!!.
Iran, Islamic Republic of
چرا حالا اصلاح طلبان خفه خون گرفته و حرفی نمیزنن چون کعبه امال انها مفتضح شده؟
Iran, Islamic Republic of
...
حق گو
Iran, Islamic Republic of
موسوی مردی نجیب و ترامپ نانجیب است.
Iran, Islamic Republic of
سگ زرد برادر شغال است لعنت به هر دو تاشون.
محسن
Iran, Islamic Republic of
ریش وقیچی دست خودتان هست ویکطرفه قاضی میشوید .جهان نیوز بسه خجالت بکش.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
...
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
حرف حق تلخه ؟
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
1 تفاوتشون به اينه ترامپ تو قدرته (رئيس جمهور) و بايدن رقيبش
احمدي نژاد رئيس جمهور بود و موسوي رقيبش
کاظم
Iran, Islamic Republic of
تفاوت میر حسین وترامپ در این است که.
ترامپ اربابه ومیر حسین نوکر.!
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
ترامپ جلوي طرفدارنش است و لي موسوي پشت سر انها براي گرفتن امتياز
Iran, Islamic Republic of
پاسخ خونهاي بر زمين ريخته را بايد بدهد الان هم دارند در ويلاي خود هال و هول ميكند
Iran, Islamic Republic of
اساسا يك شگرده ديگران را تحريك كنيد و پيشمرگت مفت و مجاني بشوند !
Iran, Islamic Republic of
شگرد اصلاح طلبان اينست فقط حرف و رسانه داشته باش كافيست
Iran, Islamic Republic of
ديگران را بفرست جلو شل و پت شوند تا اقا زاد ها خوب حال كنند .
سید
Iran, Islamic Republic of
ماجرای میر حسبن موسوی این بود که عملیات امریکائی ها را اجر ا می کرد.
Iran, Islamic Republic of
لا اقل موسوي تعدادي هوادار و تحريك شده از شمال شهر داشت!! بايدن فقط راي سازي كرده و هودارنش وجود واقعي ندارند همه كارش پستي است
سیداصغر
Iran, Islamic Republic of
ترامپ کارش تمومه درکت میکنم برادر
Iran, Islamic Republic of
جوجه را اخر پائيز ميشمارند.
Iran, Islamic Republic of
کار ترامپ تمومه
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر هر دو تاشون
رضایی ع ر
Iran, Islamic Republic of
هنوز معلوم نیست باید تا نتیجه دادگاه صبر کرد
Iran, Islamic Republic of
جوجه ها شمارش شد برادر کار ترامپ تمام شد
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
رفتن ترامپ به نفع همه است زیرا اصلاح طلبان دیگر نمی توانند شکست برجام را به گردن ترامپ بیندازند و باید پاسخگو باشند.
Iran, Islamic Republic of
مردم بشدت آگاهن!
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
زیباکلام: مردم از رای دادن به اصلاح طلبان سرخورده شده اند.
Iran, Islamic Republic of
طرفداران ترامپ مردگان پنجاه سال پيش امريكا تا امروز هستند كه از نام انها سو استفاده شده زير خاك هستند
Iran, Islamic Republic of
حرفای طرفدارای ترامپ رو تکرار نکن برادر روی پای خودت وایستا
Iran, Islamic Republic of
باز شماري شود كار بايدن تمومه
حسن
Iran, Islamic Republic of
میرحسین داماد لرستانه ، ترامپ داماد اسلوونی
Iran, Islamic Republic of
خب اونجا در دادگاه رسیدگی میشه ونا مشخص باقی نمی مونه
Iran, Islamic Republic of
انجا هم بررسی شد. .
Iran, Islamic Republic of
بايدن راي مرده دزد
Iran, Islamic Republic of
بايدن و موسوي شبيه هستند
Iran, Islamic Republic of
بایدن ادعای تقلب نکرده اما ترامپ مثل موسوی ادعای تقلب کرده است !!!
Iran, Islamic Republic of
بايدن تقلب كرد موسوي هم خود تقلب كرد بعد ادعا كرد احمدي تقلب كرده .
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز جان خودتونم نمیدونین چی میگین هر چی بیشتر مقایسه بشه بیشتر زیر سوال میرین.
معین
Iran, Islamic Republic of
مقایسه درست است ترامپ و موسوی هر دو به دروغ ادعای تقلب کردند.
امین
Iran, Islamic Republic of
...
مهدیار
Iran, Islamic Republic of
آخه این رهنورد که میگفت مردم آذربایجان به پسرشون که میر حسین هست رای میدن چطور مردم لرستان به پسرشون که کروبی بود رای نمیدن و به دامادشون رای میدن؟؟؟؟
یعنی هیچ کس نبود که اونموقع از این خانم اینو بپرسه؟؟؟
خخ
Iran, Islamic Republic of
آراء کروبی از آراء باطله کمتر بود.
Iran, Islamic Republic of
کار به هیچ جناح ندارم این بنده خدا سید هست از اولاد موسی ابن جعفر علیه السلام
Iran, Islamic Republic of
در هر صورت موسوی اشتباه کرد و به کشور خیانت کرد.
Iran, Islamic Republic of
سید علی محمد باب هم از اولاد پیامبر بود و بنیانگذار فرقه ی ضاله ی بهایی شد.
Iran, Islamic Republic of
اوضاع آمریکا طوریه که نبود یک رهبری دوراندیش مثل حضرت ایت الله خامنه ای کاملا مشهود است.
Iran, Islamic Republic of
از تعداد منفی ها معلوم است که اصلاح طلبان و منافقین آلبانی نشین از بهم ریختگی آمریکا و ادعای تقلب توسط ترامپ و همزاد پنداری اصلاح طلبان با این موضوع در سال 88 بشدت ناراحت و نگران هستند...
کل اشرف
Iran, Islamic Republic of
کامنت بالاتر نوشتی مثبت منفی ها کار اشرفه اینجا مینویسی کار آلمانیه بالاخره آلمانی یا اشرف
Iran, Islamic Republic of
هر چه آمریکا در این 40 سال سر انتخابات ایران آورده بود، خداوند یکجا توی کاسه خودشان گذاشته... آری خدایی هم هست..
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
انتخابات چیه دموکراسی چیه رای مردم چیه بیریزین تو خیابون ...!!
Iran, Islamic Republic of
تنها تفاوتشون اینه که ترامپ باید به طرفداراش بگه بیان تو خیابونا همه چیو به آتیش بکشن.... چون تقلب شده
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
عدالتخواه
Iran, Islamic Republic of
هرموقع تفاوت دموکراسی درآمریکا وایران را تونستید درک کنید، تفاوت بین میرحسین موسوی وترامپ رادرک خواهید کرد. آمریکا آمریکاست، وایران ایران است...
Romania
احسنت
Iran, Islamic Republic of
درامریکا ترامپ هم ادعای تقلب کرد. اما میگوید به دادگاه شکایت می کند و مردم را به شورش دعوت نکرد. کاری که میرحسین11میلیون اختلاف رای را بادلایل واهی زیرسوال برد
حتی شمارش مجدد آرا رانپذیرفت وبا تحریک خارجیها ملت رابه خیابانها کشاند.
Iran, Islamic Republic of
.....
میلاد
United States
سیستم انتخاباتی امریکا در جهان منحصر به فرد است و مهمتر جدا بودن سه قوه از همدیگر است که موجب این پویایی شده است .
Iran, Islamic Republic of
نان امریکا به شماچسبیده؟!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ان شاء الله ما مردم ایران هم در چند ماه آینده با دولت روحانی خداحافظی خواهیم کرد
Romania
هر دو سناريو توسط يك نويسنده نوشته و اجرا شده ....
حجت
Iran, Islamic Republic of
....
کاوه
Iran, Islamic Republic of
خواهشا این مقایسه رو نکن .!!
United States
اگر راست می گویید چرا این افراد را محاکمه نکردید.
Iran, Islamic Republic of
...
رضایی ع ر
Iran, Islamic Republic of
هنوز معلوم نیست باید تا نتیجه دادگاه صبر کرد
Germany
.........