چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - 5 Jun 2024
 
۰

دو خطر جدی در کمین بازار تهران

يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 738937
عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: به دلیل بافت تاریخی بازار امکان اطفاء حریق و ایجاد سیستم فاضلاب به روش‌های متداول وجود ندارد.
دو خطر جدی در کمین بازار تهران
به گزارش جهان نيوز، زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره وضعیت ایمنی بازار و برگزاری جلسه ویژه و کمیته تخصصی در این زمینه اظهار داشت:‌ جلسه‌ای درباره ایمنی بازار روز گذشته برگزار شد و مسأله اطفاء حریق در بازار و فاضلاب این منطقه از جمله معضلاتی است که بازار بزرگ تهران را تهدید می‌کند.

وی افزود: بافت بازار تهران تاریخی و خشت و گل است و در صورت حریق آب آتش‌نشانی جهت اطفا حریق می‌تواند سبب نم کشیدن بافت بازار و فروریزش آن شود.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین بازار تهران به لحاظ میراث فرهنگی ثبت جهانی شده و قلب اقتصادی پایتخت هم محسوب می‌شود بنابر این توجه به دو موضوع اطفاء حریق و فاضلاب در بازار بسیار حائز اهمیت است.

نژادبهرام ادامه داد:‌در جلسه اخیر که در زمینه ایمنی بازار برگزار شد پیشنهاد داده‌ایم که فراخوانی به شرکت‌های دانش‌بنیان داده شود که راهکاری را در مورد نحوه اطفاء حریق و فاضلاب در بازار ارائه کنند.

وی با بیان اینکه مساحت بازار بیش از 112 هکتار است،‌گفت:در حال حاضر از چاه‌های جذبی جهت ورود آب به محدوده زیرزمین بازار استفاده می‌شود و هنوز برای بازار سیستم فاضلاب طراحی شده ندارد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: راهکارهای متداول اطفاء حریق و طراحی سیستم فاضلاب در بازار پاسخگو نخواهد بود و باید با نوآوری‌های جدید برای حل این مشکلات استفاده کرد.

نژادبهرام با تأکید بر ضرورت حفظ ارزش‌های تاریخی بازار گفت: شهرداری تهران با همکاری سازمان میراث فرهنگی و شرکت‌های مربوطه باید فراخوانی در این زمینه جهت درخواست راهکار از شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کنند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *