دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۲
۱۰

۱۰ اسم پر طرفدار نوزادان دختر و پسر در ۴ ماه اول سال

سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 737244
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال به ۱۰ اسم پر طرفدار نوزادان دختر و پسر طی ۴ ماه اول امسال اشاره کرد و گفت: فاطمه و امیر علی، بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده‌اند.
۱۰ اسم پر طرفدار نوزادان دختر و پسر در ۴ ماه اول سال
به گزارش جهان نيوز، سیف الله ابوترابی، معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال به ۱۰ نام اول انتخاب شده برای دختران در چهار ماهه اول امسال اشاره کرد و افزود: به ترتیب فاطمه با فراوانی ۶ هزار و ۳۸۵ مورد، زهرا با ۳ هزار و ۹۸۹ مورد، حلما با ۲ هزار و ۹۸۷ مورد، رستا با فراوانی ۲ هزار و ۹۵۹ مورد، آوا با ۲ هزار و ۵۲۵ مورد، مرسانا با فراوانی ۲ هزار و ۳۱۸ مورد، بهار با ۲ هزار و ۱۶۰ مورد، یسنا با ۱۹۸۴ مورد و همتا با فراوانی ۱۸۹۷ مورد، اسامی پرطرفدار دختران را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: همچنین امیرعلی با ۵ هزار و ۲۱۷ مورد، محمد با فراوانی ۴ هزار ۸۴۳ مورد، علی با ۴ هزار و ۵۶۷ مورد، امیرحسین با فراوانی ۳ هزار و ۶۹۳ مورد، حسین با ۳ هزار و ۵۰۲ مورد، ابوالفضل با ۳ هزار و ۱۷۸ مورد، آراد با ۳ هزار و ۱۳۰، مورد، سامیار با ۲ هزار و ۷۴۱ مورد، آریا با ۲ هزار و ۷۳۸ مورد و امیرعباس با ۲ هزار و ۶۰۱ مورد، ۱۰ اسم پرطرفدار نوزادان پسر را طی این مدت تشکیل می‌دهند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در خصوص تغییر نام نیز طی چهار ماه اول امسال، افزود: طی این مدت ۱۵ هزار و ۳۷ تغییر در پایگاه اطلاعات جمعیت به دلیل جایگزینی اسم و یا اصلاح نام انجام شده است.

ابوترابی همچنین در خصوص تغییر نام خانوادگی نیز گفت: در چهار ماهه امسال ۳۵ هزار و ۶۰ مورد تغییر نام خانوادگی در پایگاه اطلاعات سازمان ثبت احوال صورت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


كامران
Iran, Islamic Republic of
از هركس سوال ميكنيم اسن بچه اش رو ايراني گذاشته ، به نظر نمياد اين آمار درست باشه
Iran, Islamic Republic of
اونایی که به نظر شما اسم ایراااااااااااااااااااااانی من درآوردی میپسندن اصولا توی خط فرزندآوری نیستند.
احمد
Iran, Islamic Republic of
این اسامی هم ایرانی بودند دیگه. چرا تشکیک کردید.
نکند پذیرش نام محمد و علی و فاطمه و حسین و ابوالفضل که با گوشت و پوست این ملت آمیخته شده برای شما مسئله ایجاد کرده؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
اسم ایرانی؟؟؟ والا وزن این اسمای من دراوردی (آراد، باراد، بارانا، مهرسانا...) بیشتر به غربیا میخوره تا ایرانی اصیل. ایرانی اصیل میشه تهمینه، رودابه، آذرمیدخت، کاووس، گردآفرید، جمشید، داریوش...
Iran, Islamic Republic of
رستا یعنی چی؟؟
Canada
خوب شد این سریال آبدوغ خیاری دل پخش شد که از توش چهار تا اسم بیاد بیرون
Iran, Islamic Republic of
نام مبارک حضرت محمود وعلی علیه السلام و فاطمه و زهرا سلام الله علیه بیشترین ها
Iran, Islamic Republic of
به صدا و سیما بگین یه خورده از این اسمهای عجیب و غریب مثل باران ؛ ترانه ، ادب ، زیره و صد تا اسم مسخره دیگه هم توی سریالهاش بیاره تا اسم معصومین از یاد مردم بره .
این صدا و سیما هم داستان عجیبی شده
توی همه فیلم های هالیودی هم که می بینی اسمها مذهبی ان ؛ دیوید ؛ ژوزف ؛ دانیل ، ژرژ و همه و همه که اسمهای پیامبران و قدیسین است اما به ایران و صدا و سیمای ما که می رسه مثل اینکه دستگاهی شده که اسمهای عجیب و غریب ابداع کنه تا اسمهای دینی از یاد مردم بره
حسین
Iran, Islamic Republic of
کاملا صحیح.
صداسیما باید یه خانه تکانی اساسی بشه. معلوم نی چه اتاق فکری پشت این سریالای سطحی هست...
Iran, Islamic Republic of
والا بیشتر نسل جوون همون اسم مذهبی ها الان رکسانا و آریا هستن !!!!!