شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۱
۸

استندآپ کمدی زنان در تلویزیون اشکال دارد؟

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 730770
استاد حوزه علمیه قم به روایتی درباره واکنش امام صادق(ع) نسبت به شوخی یکی از اصحابش با نامحرم اشاره کرد و با استناد به این روایت، از نقش ناسازگار با شئون اسلامی زنان در برخی برنامه‌های تلویزیون انتقاد کرد.
استندآپ کمدی زنان در تلویزیون اشکال دارد؟
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی‌قمی استاد حوزه علمیه قم و کارشناس برنامه تلویزیونی سمت خدا گفت: ابوبصیر پیرمردی نابینا بوده مثل نابیناهایی که امروز به آنها روشن‌دل می‌گویند، پیرمرد، نابینا و معلّم قرآن بود، حدود 80 سال از سن او گذشته بود و از صحابی امام صادق(ع) بود.

وی افزود: ابوبصیر می‌گوید: جلسه قرآن داشتم، خانمی شاگردم بود. روزی من شوخی‌ تندی کردم و آن خانم و من بسیار خندیدیم، فردا به محضر امام صادق علیه‌السلام رسیدم، امام(ع) فرمود: ابوبصیر چه به خانم گفتی؟ او از خجالت عبایی یا چیزی که به همراه داشت جلوی صورتش گرفت تا امام او را نبیند. او عذرخواهی کرد اما امام نپذیرفت و فرمود: توبه این کار تو به این نیست، دیگر نمی‌خواهد جلسه قرآن را برگزار کنید.

این کارشناس برنامه سمت خدا با انتقاد از برخی برنامه‌های به ظاهر طنز صداوسیما گفت: امروز اگر این حرف‌ها را در رسانه بگوییم خیلی‌ها می‌خندند. شب تا دیر وقت و تا ساعت یک و دو نیمه شب دور هم جمع می‌شوند و اصلاً رعایت محرم و نامحرمی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: بنده روزی در رسانه ملّی عرض کردم که در تلویزیون دختر جوان هفده هجده ساله‌ای را می‌آورند تا استندآب کمدی ایجاد کند، هزار اَدا و اطوار در می‌آورد ببیند می‌تواند از مردم که در مقابل او هستند نمره بگیرد یا نه. این برنامه شب ما است و صبح زود سخنرانی یک از روحانیون را می‌گذارند که می‌گوید: «قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ» و ... . امام صادق علیه‌السلام در قبال رفتار ابوبصیر که با نامحرم شوخی کرد در حالی که نابینا و معلّم قرآن بود آن‌طور رفتار کرد و فرمود: دیگر نمی‌خواهد کلاس قرآن بگذارید...
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
...
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
ریشه تمام این هنجار شکنی ها و حاکم شدن ضد ارزش ها ؛ بی تفاوتی است ! بی تفاوتی این مسئول و آن مسئول ، بی تفاوتی من و تویی ، که واجب امر به معروف و نهی از منکر را بوسیده و کنار گذاشته ایم ! .....
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
اگر منکر و ناهنجاری ، بطور ناگهانی ، در جامعه بروز کند ، اعتراضات و عکس العمل های تندی را در پی خواهد داشت ! اما دشمن و عمال داخلی او ؛ خوب می دانند ، که اهداف شوم خود را چگونه ، بطور خزنده ، تدریجی و چراغ خاموش ، به کرسی بنشانند ! .
United States
دنیا عوض شده.... ببینید در صدا و سیما چند تا کمدین خانم داریم!!! ........
Iran, Islamic Republic of
این خیلی بده
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
همین چند وقت پیش بود که دختر مدرسه ای که به سن شرعی رسیده بود را در برنامه عصر جدید اقدام به اجرای یک تئاتر کرد که کاملا مانند یک پسربچه دوره گرد رفتار می کرد و حرفهایش هیچ شباهتی به یک دختربچه فروشنده نداشت! تازه کلی هم امتیاز گرفت!