سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۲
۳

مهمترین خصیصه اخلاقی شهید مطهری چه بود؟

جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 726249
رييس امور مساجد منطقه شمیرانات گفت: شهید مطهری ویژگی‌های مختلفی داشتند که یکی از آن‌ها احساس تکلیف جهت هدایتگری همراه با شوق در تمامی عرصه‌ها بوده است.
مهمترین خصیصه اخلاقی شهید مطهری چه بود؟
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد بصیری پیرامون فرارسیدن روز معلم گفت: به شخصه روز معلم را به تمامی معلمان متعهد و دلسوز کشور اسلامی خود تبریک می‌گویم، در رابطه با بحث معلم باید به این نکته اشاره کرد که خداوند نخستین صفتی را که در آیات قرآن کریم مطرح می‌کند، صفت معلمی برای خودش است.

وی ادامه داد: خداوند در تعدادی از آیه‌های شریف قرآن خود را به عنوان معلم معرفی می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین بصیری تصریح کرد: لازم است تفاوت معلم و مدرس را بدانیم که در این راستا باید به این موضوع اشاره کرد که مدرس به طور صرف در حوزه انتقال مفاهیم نظری ورود پیدا می‌کند و پشت این فعالیت، شوق، انگیزه و محبت برای انتقال مفاهیم وجود ندارد.

وی ادامه داد: معلم در عین انتقال مفاهیم به دانش‌آموزان، به این فعالیت صرفاً به عنوان رفع تکلیف نگاه نمی‌کند بلکه نگاه او از شوق و محبت آمیخته است.

بصيرى اظهار كرد: هنگامی که آیات قرآن کریم برای هدایتگری انسان‌ها نازل شده است، باید به این موضوع اشاره کرد که معلم بعد از خداوند پیغمبر اکرم (ص) است، به این معنا که ایشان پیش از تمام شدن وحی، جلوتر از جبرائیل آیات را می‌خوانند درحالی که خداوند به ایشان می‌فرماید‌: ای پیامبر پیش از آنکه آیات تمام شود، جلوتر از جبرائیل آن‌ها را نخوان، اما حضرت محمد (ص) به دلیل شوق هدایتگری این آیات را می‌خوانند.

وی یادآور شد: در سجیه و اخلاق شهید مطهری نیز به عنوان یک معلم راستین همواره انگیزه و شوق هدایتگری وجود داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین بصیری بيان کرد: شهید مطهری ویژگی‌های مختلفی داشت که یکی از آن‌ها احساس تکلیف جهت هدایتگری همراه با شوق در تمامی عرصه‌ها بوده است.
وی اظهار کرد: آیت الله مطهری در این راستا به موضوعات مورد نیاز جامعه زمانشان نگاه می‌کند و کتاب‌های مختلفی درحوزه‌های حجاب، حقوق زن و دیگر مفاهیم را به نگارش درآورد و این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که وى خودش را در یک زمینه محدود نکرده است.

مسئول امور مساجد منطقه شمیرانات خاطرنشان کرد: شهید مرتضی مطهری همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که دنیای شرق و غرب مانند دو لبه قیچی هستند، وی همواره به تعادل فکر می‌کرد و هیچگاه در جرگه افرادی که افراط کنند قرار نگرفت. 

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رحمت الهی بر روح تابناک استاد مطهری وسلام بر فرزند شجاعش دکتر علی مطهری
حمید
Iran, Islamic Republic of
..............
Iran, Islamic Republic of
مهم‌ترین خصلت این شهید بزرگوار و خانواده گرانقدرش، حریت و آزادی و پایمردی بوده و هست خداوند رحمتش کند