پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تعطیلی ساخت و ساز‌های تهران به دلیل شیوع ویروس کرونا

پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 724712
رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: از ابتدای سال تا پانزدهم فروردین هیچگونه فعالیت ساختمانی نباید انجام می‌شد و به همین دلیل هم اکنون میزان ساخت و ساز‌ها از ابتدای شیوع کرونا تقریبا صفر شده است.
تعطیلی ساخت و ساز‌های تهران به دلیل کرونا
به گزارش جهان نيوز، سعیدیان رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا تمامی فعالیت‌های حوزه ساخت و ساز به ویژه در استان تهران را تحت تاثیر خود قرار داده است گفت: هم اکنون بسیاری از ساخت و ساز‌ها در استان تهران به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل و یا نیمه تعطیل شده است.  

وی افزود: با توجه به دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا از ابتدای سال تا پانزدهم فروردین هیچگونه فعالیت ساختمانی نباید انجام می‌شد و به همین دلیل هم اکنون میزان ساخت و ساز‌ها از ابتدای شیوع کرونا تقریبا صفر شده است.

او با بیان اینکه آمار‌های ارائه شده شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی و کاهش چشمگیر ساخت و ساز‌ها در استان تهران شده است، افزود: بسیاری از پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز  تعطیل شده و این موضوع در تمامی حوزه‌ها به ویژه در بخش عمرانی کشور تاثیر بسیار زیادی داشته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان اینکه صدور پروانه‌های ساختمانی از سوی شهرداری‌ها انجام می‌شود ادامه داد: سازمان نظام مهندسی تهران در بخش‌های فنی  ونظارتی نقش مدیریتی دارد و بسیاری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز که در شهرهای مختلف انجام می شود به دلیل عدم نظارت های کافی و هم چنین مجوزهای است که از سوی شورای شهر و یا شهرداری ها دریافت می شود و در این حوزه نظام مهندسی نقشی ندارد.

سعیدیان تاکید کرد :سازمان نظام مهندسی استان تهران با ۱۲۰ هزار عضو نقش نظارتی و اجرایی دارد و با توجه به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که صادر شده است این اعضا سعی در اجرای صحیح قانون نظام مهندسی را دارند.

او توضیح داد: اعضای سازمان نظام مهندسی در تمامی حوزه‌های نظارت ساخت و ساز حضور دارند و رعایت بخشنامه‌ها دستورالعمل‌ها را اولویت برنامه‌های خود قرار داده ایم و سعی کرده ایم بازرسی‌ها را در تمامی بخش‌های ساخت و سازی به صورت کامل رعایت کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در این شرایط بسیاری از فعالیت‌ها به صورت غیر حضوری انجام می‌شود و در صورتی که مالکان ساختمان‌ها برنامه در حوزه نظام مهندسی داشته باشند تمامی اقدامات در این حوزه به صورت غیر حضوری انجام میشود.

سعیدیان تاکیدکرد: تمامی فرآیند‌های نظام مهندسی با همکاری شهرداری‌ها انجام می‌شود، اما برای اجرای دستورالعمل‌ها نظارت عالی و هماهنگی وجود دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد از فعالیت‌ها در سامانه الکترونیکی و به صورت غیر حضوری انجام می‌شود و این خود در کاهش شیوع ویروس کرونا اثر گذار بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *