سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۵

اوکراین خواستار تحویل جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ از سوی ایران شد

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 715234
دادستانی اوکراین اعلام کرد از ایران خواسته تا جعبه سیاه هواپیمای مسافربری بوئینگ را به کی‌یف تحویل دهد.
اوکراین خواستار تحویل جعبه سیاه هواپیما شد
به گزارش جهان نيوز، دفتر دادستانی اوکراین اعلام کرده که از ایران خواسته تا جعبه سیاه (ضبط‌کننده اطلاعات پرواز) هواپیمای بوئینگ را به کی‌یف تحویل دهد. 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، دادستانی کل اوکراین گفت: «دفتر دادستان کل و سرویس امنیتی اوکراین از مقامات جمهوری اسلامی ایران خواهان رسیدگی حقوقی انتقال جعبه سیاه به مجریان قانونی اوکراین هستند.»

دفتر دادستانی اوکراین اعلام کرده که کی‌یف  هر اقدامی را برای اطمینان‌سازی از رمزگشایی جعبه سیاه و حفظ شواهد بررسی این حادثه انجام می‌دهد.

 بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ماه یک فروند بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین  که از تهران عازم «کی‌یف» بود در نزدیکی تهران سقوط کرد و همه ۱۷۶ سرنشین آن شامل مسافران و خدمه پرواز جان باختند.

صبح روز شنبه، ستادکل نیروهای مسلح در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین، با صدور اطلاعیه ای، این حادثه را ناشی از خطای انسانی دانست و  اطمینان داد بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی نماید.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هیچ نهاد بین‌المللی به هواپیمای اوکراین هشدار نداد که پرواز نکند
Iran, Islamic Republic of
اینها عمله‌های آمریکان.. کپی‌شو بفرستین و اصلش رو بعنوان سند جنایت شیطان بزرگ برای نسل‌های آینده ایران نگه دارین تا جای جلاد و شهید عوض نشه
Iran, Islamic Republic of
جعبه سیاه بعد از رمز گشایی تحویل بشه
سیامک
United States
جعبه سیاه تحت هیچ شرایطی نباید به کشور دیگه تحویل داده بشه مسئولیت رو ما قبول کردیم دیگه... ولی اینکه چه شد باید این جعبه سیاه دست آمریکا و اسرائیل نیافته
علی
Iran, Islamic Republic of
هواپیما مال اوکراینه. اونوقت جعبه سیاه را تحویل ندیم؟؟ بله میتوانیم بگوییم تا هنگام تکمیل کامل تحقیقات بین المللی جعبه سیاه در ایران باقی می ماند. اما در نهایت که نمیتوان تحویل نداد.