يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

افزایش درآمدهای مالیاتی در بودجه ۹۹ بدون فشار بر مردم محقق شود

چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 712302
خزانه دار کل کشور با اشاره به سیاست دولت در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ برای افزایش درآمد‌های مالیاتی گفت: افزایش درآمد‌های مالیاتی در بودجه ۹۹ بدون فشار بر مردم و بخش تولید محقق شود.
افزایش درآمدهای مالیاتی در بودجه ۹۹ بدون فشار بر مردم محقق شود
به گزارش جهان نيوز، سید رحمت‌الله اکرمی در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر یک روزه خود به استان سمنان اظهار داشت: در نشستی با حضور مدیران زیرمجموعه وزارت اقتصاد و دارایی مانند بانک‌‌ها، امور مالیاتی، گمرک و امور اقتصادی  دارایی استان سمنان، بخشی از مسائل و مشکلات این دستگاه‌ها بررسی و برای آن اتخاذ تصمیم شد.
 
وی با اشاره به سیاست دولت مبنی بر افزایش درآمدهای مالیاتی در راستای کاهش اتکا به درآمدهای نفتی افزود: در این جلسه ضمن تأکید بر اینکه درآمدهای مالیاتی به عنوان درآمدهای پاک می تواند نیاز ما را به درآمدهای نفتی کاهش دهد؛ تصریح کرده‌ایم که به گونه‌ای [عمل] نشود که برای افزایش درآمدهای مالیاتی به مردم فشار بیاید و به  تولید آسیب برسد.

معاون نظارت مالی وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای افزایش درآمدهای مالیاتی دولت عنوان کرد: حتماً باید نسبت به جلوگیری فرار مالیاتی و وصول مالیات‌های معوق و اخذ مالیات از کسانی که دارند از مواهب کشور استفاده می‌کنند؛ ولی مالیات لازم را نمی دهند؛ اقدام شود.

اکرمی به دیدار خود با استاندار سمنان در جریان این سفر اشاره و بیان کرد: در این جلسه برخی از مواردی که برای استاندار سمنان و استان سمنان ضروری و مهم بود مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه استاندار سمنان در این نشست بازگردانده شدن حقوق دولتی مربوط به معادن این استان و بازگشت منابع درآمدی حاصل از فروش خانه‌های سازمانی در این استان را خواستار شد اضافه کرد: از همین جا اعلام می‌کنم که هر خانه سازمانی در استان سمنان به فروش برسد همه عواید آن به این استان باز می‌گردد.

مسائل مرتبط با اوراق تسویه و اسناد خزانه و برخی مسائل درباره سازمان امور مالیاتی از دیگر موارد مطرح شده در نشست استاندار سمنان با معاون وزیر اقتصاد بود که اکرمی به آن اشاره کرد.

 
منبع: خبرگزاری تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *