يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۶
سخنگوی وزارت خارجه:

درخواست غرامت توسط جیسون رضائیان از عجایب است

دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 708656
سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به حکم دادگاهی آمریکایی در خصوص پرداخت ۱۸۰ میلیون دلار به جیسون رضائیان گفت: درخواست این مبلغ از عجایب روزگار است و اگر بحث صدور حکم و دست و دلبازی باشد جمهوری اسلامی نیز می‌تواند اقداماتی مقابله به مثل انجام دهد.
درخواست غرامت توسط جیسون رضائیان از عجایب است
به گزارش جهان نيوز، سیدعباس موسوی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو در مورد واکنش وزارت امور خارجه به صدور حکم قاضی فدرال آمریکا مبنی بر محکومیت دولت ایران به پرداخت ۱۸۰ میلیون دلار به جیسون رضائیان خبرنگار دو تابعیتی روزنامه واشنگتن پست گفت: رضائیان براساس شواهد، مدارک، اسناد و اعترافات خود او جرم امنیتی داشته و جمهوری اسلامی هم همان زمان که جرم وی اثبات شد نام برده را به اشد مجازات محکوم کرد.

وی ادامه داد: براساس تصمیمات صورت گرفته حکم وی تخفیف پیدا کرد و به حبس تغییر یافت و در ادامه براساس تصمیمات شورای عالی امنیت ملی رضائیان مورد عفو قرار گرفت و براساس تبادلاتی بین دو کشور آزاد شد.

موسوی با بیان اینکه در شرایط فعلی رضائیان علیه ایران در دادگاه‌های آمریکایی شکایت می‌کند و دادگاه‌های آمریکا نیز با دست باز چنین ارقامی را تعیین می‌کنند، یادآور شد: از دید جمهوری اسلامی این اقدام محکوم است و این در حالی است که کشور ما در خصوص این فرد عفو به خرج داده در حالی که می‌توانسته مجازات‌های سنگینی برای او وضع کند.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه این اقدام رضائیان که از شرایط پیش آمده در آمریکا در حال سوء استفاده است و درخواست غرامت هنگفت می‌کند را از عجایب روزگار دانست و خاطرنشان کرد: اگر بحث صدور حکم و دست و دلبازی در این قضیه باشد دادگاه‌های ما نیز می‌توانند اقدامات مقابله به مثل در برابر جنایات آمریکا انجام دهند.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
1 - باید جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیر انسانی مدعیان حقوق بشر را به مردم دنیا معرفی کنیم
2 - باید جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، بحرین و اسرائیل را به مردم دنیا معرفی کنیم
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی جنایتکار شماره یک ازسال 1357 تاکنون پشت همه مشکلات ایران، منطقه خاورمیانه و جهان قرار دارد و باید نابود شود
United Arab Emirates
هرکسی که به ریاض و دیگر شهرهای ریاض حمله کنند بنده همه جانبه حمایت می کنم
هرکسی که به نیروهای تروریست آمریکایی درافغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن سراسر منطقه خاورمیانه وجهان حمله کنند بنده همه جانبه حمایت می کنم.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا کشوری است که ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشوردیگر از تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان درسایه سکوت سازمان های بین المللی کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
پنج سال است که عربستان جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک به کمک غرب جنایتکار شمار ه یک مردم غیرنظامی، بی‌دفاع و مظلوم یمن را می‌کشد ...
Romania
هدف اغتشاشگران مورد حمایت مدعیان حقوق بشربا کمک مالی عربستان سعودی به سردگی واشنگتن از حمله به بانک‌ها چه بود؟