شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۶

جهانگیری و عارف نیروی دست دوم اصلاح‌طلبان بودند؟!

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 702011
وزیر راه دولت اصلاحات می‌گوید یک عده فرصت‌طلب از درون به جریان اصلاحات ضربه زدند.
جهانگیری و عارف نیروی دست دوم اصلاح‌طلبان بودند؟!
به گزارش جهان نيوز، احمد خرم وزیر راه دولت اصلاحات در گفت‌وگو با خبرآنلاین اظهار داشت: اصل انتقاد از خود را نباید فراموش کنیم البته این انتقاد از خود باید درون تشکیلاتی باشد و اگر به بیرون درز پیدا کند منشأ تخطئه آن جریان می‌شود. اینکه لیدرهای جریان اصلاحات و صاحب‌نظران و نظریه‌پردازان بنشینند و طرحی نو دراندازند حرکت خوبی است اما این هم باید در نظر بگیرند که چقدر بدنه اجتماعی اصلاحات پذیرای آن است یعنی فقط نظریه‌پردازی کردن کفایت نمی‌کند ما باید در کنار تولیدکننده فکر به دو دسته دیگر هم نیاز داریم اول توزیع‌کننده فکر و دسته دیگر مصرف‌کننده فکر است که همان بدنه اجتماعی می‌شود. متاسفانه در این مورد کار نشده است.

وی افزود: هیچ‌کدام از تشکل‌ها رسالت‌های اصلی خود را که توزیع قدرت، کادرسازی، بیان مطالبات و دفاع از مردم را به درستی انجام ندادند. دغدغه‌های مردم را آسیب‌شناسی کردن و حرکت در مسیر حل مشکلات مردم، از رسالت‌های اصلی حزب است که باید انجام شود ولی متاسفانه هیچ‌کدام از احزاب و جریان‌ها به این مسائل توجه ندارند و توجه اصلی متوجه قدرت است. لذا همه امورشان از منظر توزیع قدرت عبور می‌کند. در حالی که باید همه‌جانبه فکر کرد اینکه به یک شاخه توجه کنیم و دیگر مسائل را رها کنیم راه به جایی نمی‌برد.

خرم همچنین گفت: جریان اصلاحات از دو طرف ضربه شدیدی خورد. یکی حذف عناصر رده اول اصلاحات، به‌طوری که پرونده‌ای زیر بغل اغلب آنها گذاشتند و با این روش یا بازداشت شدند یا رد صلاحیت‌شان کردند بر این اساس مجبور شدند نیروهای دست دوم و سوم خود را وارد گود کنند. اما جریان اصلاحات یک ضربه هم از درون خورد به این معنا که یک عده فرصت‌طلب به جای اینکه برای مردم کار کنند فقط به فکر حفظ قدرت و تکیه زدن بر منصب‌ها بودند برای همین به محض آنکه بر این کرسی‌ها تکیه زدند یادشان رفت با حمایت جریان اصلاحات روی کار آمده‌اند.

هرچند اصلاحات از داخل هم ضربه خورد اما با این وجود ضربه‌ای که حذف نیروهای اصیل به این جریان وارد کرد قدرت بیشتری داشت. درحقیقت 90 درصد افت اصلاحات نتیجه حذف مهره‌های اصلی در جریان اصلاحات بود و 10 درصد باقی‌مانده مربوط به این است که به هر حال افراد وقتی به قدرت می‌رسند خود را گم می‌کنند و فراموش می‌کنند چطور به اینجا رسیدند و قرار بود چه اهدافی را دنبال کنند.

اظهارات خرم در حالی است که طیف متبوع وی با آگاهی از رای نداشتن خود، در انتخابات 92 و 96 ریاست جمهوری ترجیح داد عارف و جهانگیری را کنار بگذارد و حال آنکه اگر اعتماد به نفس داشت و یقین نداشت که مردم به نامزدهای آنها رای نخواهند داد، باید از این نامزدهای مدعی اصلاح‌طلبی حمایت می‌کرد.

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیرمسعود
Iran, Islamic Republic of
بله، حرف درستی است. در نگاه اصلاح طلب ها عارف سرباز خط مقدم هست که همیشه باید سپر گوشتی بشه تا اونها سیاست هاشون اجرایی بشه....
جبهه اصلاحات مورد تایید مردم
Iran, Islamic Republic of
با نیروهای دست دوم و چندم حماسه سی بر صفر رقم خورد
سرور
Iran, Islamic Republic of
عواقب این حماسه شد دلار 12 تومان و گوشت 120 هزارتومانی....
رد صلاحیتها کارگشا نبود
Germany
اصلاحات با نیروهای درجه دوم خودش تونست برنده انتخابات چند سال اخیر بشه
Iran, Islamic Republic of
وون.و...
Iran, Islamic Republic of
..