چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

مادورو: آمریکا بدنبال خرابکاری در انتخابات آتی ونزوئلا است

دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 701823
رییس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که آمریکا بدنبال خرابکاری در انتخابات پارلمانی ۲۰۲۰ در این کشور است.
آمریکا بدنبال خرابکاری در انتخابات آتی ونزوئلا است
به گزارش جهان نيوز، به نقل از گزارش روز دوشنبه خبرگزاری اسپونیک، «نیکلاس مادورو» در مصاحبه با شبکه روسیه ۲۴ عنوان کرد که واشنگتن بدنبال راههایی برای تضعیف روند انتخابات پارلمانی ۲۰۲۰ ونزوئلا است.
 
وی افزود: شخصا به جامعه جهانی هشدار می دهم که دولت کنونی آمریکا با سیاست های افراطی و راه اندازی جنگ غیرمتعارف علیه ونزوئلا در حال بررسی گزینه ها برای خرابکاری انتخابات پارلمانی کشور است. می دانید چرا؟ به این دلیل که آمریکایی ها می دانند نمی توانند بر ما پیروز شوند. همانگونه که نتوانستند در انتخابات ۲۰ مه ۲۰۱۸ بر ما غلبه کنند. بنابراین به شما اطمینان می دهم که اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می دهد دولت تندرو دونالد ترامپ از طریق جنگ غیرمتعارف اش علیه ونزوئلا بدنبال خرابکاری در انتخابات است.

انتخابات آتی مجمع ملی ونزوئلا قرار است دسامبر ۲۰۲۰ برگزار شود.
مادورو همچنین گفت که احتمال مذاکره مستقیم با همتای آمریکایی خود را رد نمی کند.

با ترامپ مذاکره می کنم
وی در پاسخ به سوالی در این رابطه که آیا وی موافق مذاکره با دونالد ترامپ است، گفت: بله البته.
رئیس جمهوری ونزوئلا خاطر نشان کرد: اگر ترامپ سیاست ناکام کاخ سفید مبتنی بر جنگ علیه ونزوئلا را کنار بگذارد، وی آماده مذاکره و تلاش برای ایجاد رابطه براساس احترام متقابل است.

مادورو گفت، زمان آن رسیده که واشنگتن آسیب زدن به ونزوئلا را متوقف کند.

مشکلات اقتصادی بدنبال تشدید تحریم های آمریکا ماههاست ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده است.

بحران اقتصادی در این کشور باعث کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت شده است. طی سال‌های گذشته نزدیک به چهار میلیون نفر از این کشور به کشورهای دیگر گریخته اند.

در ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷) «خوان گوایدو» رئیس مجمع ملی ونزوئلا با شروع مجدد دولت نیکلاس مادورو، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سووال برد و خود را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن زمان تاکنون بحران سیاسی به بحران اقتصادی افزوده شده است.

ونزوئلا همچنان بدنبال راههای مختلف برای جبران هزینه و درآمدهای خود است و در این راستا دولت مادورو توانسته برای بدست آوردن درآمد و به رغم مواجهه با تحریم‌های آمریکا، بخشی از ذخایر طلا خود را بفروشد.

در این راستا دولت مادورو امیدوار است با همکاری کشورهایی همچون روسیه و چین با تحریم‌های اقتصادی آمریکا مقابله کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *