شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

شناخت جاذبه‌ها و سوغاتی پرطرفدارترین کشور‌ها

سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 696279
جزیره پوکت جاذبه‌های متعدد برای لذت و تفریح شما عزیزان ارائه می دهد.
به گزارش جهان نيوز، پوکت سوغاتی های متنوعی دارد که همیشه مسافران تور پوکت را سر در گم میکند؛ برخی از محبوب ترین سوغاتی های پوکت مجسمه فیل و قورباغه، پارچه های ابریشمی، انواع مواد آرایشی و بهداشتی مخصوص اسپا، گل های صابونی، تی شرت و لباس هستند.
 

جاذبه های توریستی پوکت
جزیره پوکت جاذبه های متعدد برای لذت و تفریح شما عزیزان ارائه می دهد. در ادامه مطلب با برخی از جاذبه های پوکت آشنا شوید:

1. خلیج فانگ نا
خلیج فانگ نا تفریح های روزانه ای از قبیل فیل سواری، رانندگی در سواحل، گردش با قایق کوچک در دریای فانگ نگا و تماشای حیات وحش
بسیار جذاب آن به گردشگران ارائه می دهد. همچنین شما می توانید به غارهای اطراف رفته و در محیطی رویایی ناهار میل کنید. معروف ترین قسمت این تور، بازدید از جزیره جیمز باند است که مناظر ایده آلی جهت عکاسی برای شما ایجاد می کند.
 
1.معبد وات چالونگ
مهمترین معبد بودایی شهر پوکت، معبد وات چالونگ بوده که به دو راهب مقدس تقدیم شده که در دهه 1870 میلادی، به پرستاری و درمان کارگران معادن می پرداختند. برای ورود به معبد وات چالونگ باید با لباس پوشیده و مناسب وارد شوید و کفش هایتان را در آورید. معماری و نقش های این معبد بسیار زیبا هستند. 26 مجسمه ی بودا در این معبد قرار دارند که وات چالونگ را به یکی از بزرگترین معابد تایلند کرده است.
 
 فرهنگ غذایی در بلغارستان
غذاهای بلغاری نوعی غذای اروپای شرقی بوده که از آشپزی ترکی و یونانی تاثیر گرفته اند. به علت شرایط آب و هوایی و جغرافیایی غذاهای بلغاری دارای سبزیجات، گیاهان دارویی و میوه های متنوع و خوشمزه هستند. سوپ های سرد و گرم متنوعی از قبیل تاراتو Tarato در بلغارستان یافت می شوند. موساکا Moussaka ، پنیرهای سنتی بلغارستان، ماست محلی Kiselo Mlyako برخی از لذیذترین خوراکی های بلغارستان می باشند، ما شما را با این خوراکی های متنوع و جذاب آشنا میکنیم تا شما بتوانید خیلی سریع و بدون فوت وقت اقدام به خرید آنلاین تور بلغارستان کنید.
 

اطلاعات جالب از کشور بلغارستان
1. نی انبان بلغاری Bulgarian BagPipes
نی انبان یکی از قدیمی ترین سازهای دنیاست که در سرتاسر جهان وجود دارد اما، نی انبان بلغاری یکی از بهترین آن هاست. نی انبان بلغاری با نام گایدا، ساز بسیار ساده و سنتی است و با نی انبان اسکاتلندی و جنوبی تفاوت زیادی دارد. همچنین نی انبان های بلغاری قابلیت حمل سبک و ساده ای دارد و تبدیل به ساز محبوب و رایج آن ها شد.
 
1.بله یا نه
مردم بلغارستان با تکان دادن سرشان جواب بله یا نه را می دهند. به طوری که در هر صورت جواب مورد نظر شما با حرکت سر مشخص می شود. هرچند این رفتار جا افتاده ای در بلغارستان است، در نظر گردشگرهایی که به بلغارستان می آیند بسیار عجیب است. همچنین یادتان باشد که بلغاری ها به بله دا می گویند. 
 
2.الفبای سیریلیک Cyrillic script
الفبای سیریلیک الفبایی است که توسط 2 راهب بلغارسی تاسیس شد. این الفبا در مدرسه ی ادبیات پرسلاو درست شد تا هرکسی خط و زبان خودش را داشته باشد. از میان تمامی الفباهایی که به وجود آمد، الفبای سیریلیک اختراع شد. در واقع خط تاجیکی، تغییر یافته ی الفبای سیریلیک است. سالروز اختراع این الفبا در بلغارستان تعطیلی عمومی است.

جاذبه های پاتایا
1. خانه مقدس حقیقت
خانه مقدس حقیقت Sanctuary of Truth بنای چوبی عظیم در شمال پاتایا در کنار دریا واقع شده است و بلندترین نقطه آن 105 متر ارتفاع دارد. خانه مقدس در برابر باد و نور آفتاب ساحل دریا مقاوم است. این بنا با ابتکار و خلاقیت تایلند قدیم ساخته شده و با مجسمه های کنده کاری شده چوبی تزئین شده است. هدف این مجسمه ها استفاده از هنر و فرهنگ بازتاب کننده ی دیدگاه قدیم، دانش کهن، حکمت و فلسفه شرقی است. اینگونه بازدیدکنندگان زندگی کهن، مسئولیت انسان، افکار اولیه، چرخش زندگی، ارتباط زندگی با جهان را درک نمایند.شما میتوانید در تور پاتایا خود از این مکان دیدن کنید همچنین در نزدیکی این مکان نمایش دلفین ها اجرا می شود.
 
2.باغ استوایی
باغ استوایی گل های فوق العاده زیبای استوایی را درکنار مجسمه های خاص تایلندی ارائه می دهد. تیم مدیریت و طراحی این باغ، جوایز متعددی در زمینه طراحی این باغ به سبک قرن هفدهم فرانسه برنده شده اند. اکثر گردشگران می گویند برای لذت از تمامی جذابیت های این باغ، حداقل نیم روز زمان لازم است. با ورود به این باغ به دوران رنسانس و باغ های فرانسوی سفر می کنید. داخل باغ استوایی انواع گل ها، درختان نخل، ارکیده های زیبا و بونسای به چشم می خورند.
 

بازار شناور
بازار محلی توسط مردم محلی، بر روی قایق های روی آب برگزار می شوند که به بازار چهارگانه معلق نیز شهرت دارند. این بازار 100 هزارمترمربعی در چهار نقطه ی کشور تایلند برگزار می شوند. بازار شناور از قایق های روی آب تشکیل شده است. میوه های تازه، غذا، سوغاتی، صنایع دستی و لباس در این بازار به فروش می رسند. حدودا 114 فروشنده در این بازار فعالیت دارند. برای خرید از این بازار بین ساعت 10 صبح تا 11 شب اقدام کنید.
 
 آکواریوم دنیای زیرآب
اگر به آکواریوم علاقه دارید، این جاذبه ی پاتایا را از دست ندهید. این یکی از بزرگترین و مدرن ترین آکواریوم های آسیا است که در جنوب پاتایا واقع شده است. تونل استوانه ای شیشه ای 100 متری نمایی از 400 موجود آبزی در 200 گونه متفاوت برای شما فراهم ساخته است.
 
 ساحل جمتین
ساحل جمتین میان گردشگران پاتایا شهرت خاصی دارد. با خط ساحلی 6 کیلومتری، ساحل جمتین مناسب برای غواصی، حمام آفتاب و شناکردن است. برای استراحت و روزی فراموش نشدنی در ساحل جمتین ریلکس کنید.
 
 دهکده فیل ها
دهکده فیل ها در سال 1972 برای مراقبت از فیل های از کارافتاده تاسیس شد. این ها فیل هایی بودند که دیگر توانایی کارهای سنگین در جنگا های تایلند را نداشتند. در این دهکده فیل ها به صورت آزاد زندگی می کنند و نمایش هایی از قبیل فوتبال فیل ها، رژه فیل ها و فیل سواری در جنگل در این مکان اجرا می شوند.
 
 معبد وانسانگ وارارام
معبد وانسانگ وارارام Wat Yansangwararam مهم ترین معبد پاتایا است. در معماری این معبد از معماری ژاپن، چین، هند، سوئیس و ... الهام گرفته اند. این معبد مرکزی برای عبادت است. در کنار این معبد موزه چینی به نام ویان سیان Wihan Sian قرار گرفته که آثار هنری با ارزش و قدیمی کشور چین را در خود جای داده است. این معبد در 12 کیلومتری جنوب پاتایا قرار ارد که تنها 3 کیلومتر با باغ استوایی نانگ نوچ فاصله دارد. برای بازدید از این معبد شانه هایتان را بپوشانید، دامن یا شلوار بلند هم بر تن کنید. 
 
دریاچه نقره ای
برای لذت از منظره بی نظیر در کنار گل های زیبا و معماری منحصر به فرد و ساختن خاطرات فراموش نشدنی به دریاچه نقره ای Silver Lake بروید. باغ-دریاچه نقره ای در سال 2002 بنا شده است و انواع درختچه های انگور و گل های زیبا را در خود جای داده است. اگر در فصل برداشت انگور به این دریاچه بروید می توانید از آن ها دیدن و خرید نمایید.

برگرفته از وب سایت آژانس مسافرتی گلفام سفر https://www.golfamsafar.com
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *