دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

خودروسازان به تعداتشان عمل نکردند

يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 666868
عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ضمن انتقاد از مدیریت کشوری گفت: نیاز‌های اولیه مردم از کشور خارج می‌شود و قاچاق مانند صادرات شده است؛ این که دیگر کار آمریکا نیست.
خودروسازان به تعداتشان عمل نکردند
به گزارش جهان نيوز، امیر خجسته عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳۰ دی ماه) در نطق میان دستور، با بیان اینکه مجلس با همراهی رهبری و مردم می‌تواند دشمن را ناامید کند، گفت: هدف اصلی دشمن، ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم است و علی رغم اینکه تمام تیرهایش را شلیک کرده، همچنان با قدرت در زمینه وضع زندگی مردم کشور، فشار وارد می‌کند.

وی اظهار کرد: مجلس از دولت انتظار داشت تا بودجه را شفاف‌تر در نظر بگیرد، اما این موضوع در لایحه دیده نشد.

خجسته با اشاره به اینکه مجلس درباره معیشت مردم، آزموده می‌شود، تصریح کرد: مجلس باید در بودجه ۹۸ از لحاظ وضع زندگی مردم، مدیریت بهتری داشته باشد. مالیات و عوارض گمرکی و حتی شرکت‌های دولتی مانند شرکت ملی نفت، شرکت پخش فرآورده‌ها، گاز و پتروشیمی بخشی از منابع بودجه هستند که با شفاف‌سازی، ضمن بهبود منابع، تخلفاتی، چون فرار مالیاتی هم صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه دوای درد بودجه سال ۹۸ عدالت و شفاف‌سازی است، افزود: همانطور با پیگیری، منابع یارانه از ۳۱ هزار میلیارد به ۳۶ هزار میلیارد تومان رسید و از ۱۴۲ هزار میلیارد تومان بودجه، ۷ هزار میلیارد را به محرومین اختصاص دادیم، با شفاف سازی منابع می‌توانیم معیشت مردم را بهبود ببخشیم.

نماینده مردم همدان و فامنین ادامه داد: درباره لزوم عملی شدن طرح رتبه بندی معلمان و رسیدگ به معیشت فرهنگیان، پیش‌تر تذکر داده شده که اگر به ۷ هزار میلیارد تومان آموزش‌و‌پرورش و ۲ هزار میلیارد تومان مجلس، ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به این طرح اختصاص داده شود، این طرح تکمیل خواهد شد.

خجسته اظهار کرد: رسیدگی به وضع همسان سازی بازنشستگان، اقشار آسیب پذیر، کمیته امداد، بهزیستی و مردم حاشیه‌نشین نیز باید از منابع همین بودجه صورت گیرد و لازم است در سال ۹۸ از شرایط سخت معیشتی مردم عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه کارخانه‌های سایپا و ایران خودرو به تعهداتشان را درباره تولید خودرو و بهای محصولات عمل نکردند، گفت: این خودروسازی‌ها با سه نرخی کردن قیمت خودرو، مردم را اذیت کرده‌اند و پاسخگو هم نیستند.

نماینده مردم همدان و فامنین با بیان اینکه خودروسازان در کمیسیون اصل ۹۰ نیز پاسخگو نبودند، خطاب به رحمانی، وزیر صمت تاکید کرد: شما باید این مسئله را حل کنید؛ فروش ۵ درصد زیر قیمت بازار آزاد یعنی باز کردن راه دلال‌ها.

خجسته ادامه داد: مسئولان نظام و کشور! نیاز‌های اولیه مردم از کشور خارج می‌شود و قاچاق مانند صادرات شده است. نگذارید گوسفند مولد از کشور بیرون برود. این‌چه نوع مدیریتی است؟ آیا این مدیریت و کشورداری است؟ نیاز اولیه کشور به خارج از کشور می‌رود و سکوت می‌کنید. مردم این موضوع را نمی‌پذیرند. آیا ما باید گوشت را از خارج کشور وارد کنیم؟ گوشت و لبنیات و دام و طیور ما از کشور می‌رود. اینکه دیگر کار آمریکا نیست. مشکل از خود ماست.

نماینده مردم همدان و فامنین گفت: وزیر کشاورزی نباید جلوی وام‌های مربوط به کشاورزی سنتی را بگیرد. آقای حجتی، به استان‌های نیازمند برای بهبود کشاورزی وام دهید.

خجسته در پایان یادآور شد: پیش‌تر، برای جلوگیری از فساد اقتصادی از آقای لاریجانی خواسته بودم که جلسه‌ای محرمانه‌ای برگزار کند تا بنده به عنوان رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی، درباره بحث‌های گمرک، آقازاده‌ها و بانک‌ها با ایشان گفت‌وگو کنم که از ایشان می‌خواهم خواسته‌ام را بپذیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *