دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۴
۱۳

پنج دلیل خبرنگار مسیحی برای علاقمند شدن به حجاب +عکس

سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب: 655035
من می‌دانم که فمینیست می‌گوید این بدن خودمان است و ما آزادیم، اما حقیقت این است که جامعه بی نقص نیست و دیگران همیشه به لباس و شکل بدن ما توجه می کنند.
به گزارش جهان نيوز، خانم غدی فرنسیس، خبرنگار مسیحی اهل لبنانی است که اخیرا سفری به ایران داشته و برخی از شهرهای ایران از جمله مشهد را نیز دیده است. او در یکی از پست‌های اخیر اینستاگرام خود درباره تجربه خود از داشتن حجاب نوشته است:
 
۵ دلیل خبرنگار مسیحی برای علاقمند شدن به حجاب

«سال‌هاست که به کشورهای مختلف اسلامی سفر می‌کنم، و در این بین بارها به شهرهایی که در آن مکان های مذهبی وجود دارد و حجاب الزامیست رفته‌ام تا جایی که می توانم بگویم کاملا با اشکال مختلف حجاب آشنا شده ام و خودم هم قادرم حجاب خودم را با دقت زیاد مرتب کنم! بعد از اینهمه سال، الآن می‌توانم بگویم من به حجاب علاقه‌مند شده‌ام، چرا که حجاب اسلامی ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که به من به عنوان یک زن آرامش می‌دهد. برخی از این جنبه ها کاربردی و بعضی هم اجتماعی هستند:

۱. شما نیازی ندارید که موهای‌تان را بطور دائم مرتب کنید.

۲. شما نیازی ندارید ساعت‌ها به اینکه چه لباسی پوشیده اید و بدن‌تان چگونه دیده می‌شود فکر کنید.

۳. شما به گونه‌ای خاص احساس راحتی می‌کنید. چرا که می‌دانید هیچ چشمی بدن شما را هدف نگرفته است.

۴. من می‌دانم که فمینیست می‌گوید این بدن خودمان است و ما آزادیم، اما حقیقت این است که جامعه بی نقص نیست و دیگران همیشه به لباس و شکل بدن ما توجه می کنند.

۵. گاهی واقعا ارزو می‌کنم کاش ما مسیحی‌ها (حداقل طیف مذهبی‌مان) پوشش مذهبی‌مان را حفظ می کردیم.»

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
حجاب امری قدسی می باشد و ربطی به فرد ندارد که بخواهد عمل کند یا نکند چون حق الله است. هر چه فرد قدسی تر و ملکوتی تر شود محجبه تر می شود هم در پوشش و هم در معنا.
رضا
Iran, Islamic Republic of
احسنتم حضرت استاد !
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
جناب۲۲:۳۷
محجبه در پوشش را فهمیدم
اما محجبه در معنا ؟ منظورتون چیه
حجاب حق الله است یعنی چه ؟
یعنی جنبه اجتماعی ندارد و از شئون حکومت نیست ؟
لطفا از بکار بردن جملات کلی و مبهم بپرهیزید و واضح صحبت کنید
Romania
لطفا قبل از کامنت گذاشتن کمی مطالعه بفرمایید
Iran, Islamic Republic of
محجبه در معنا بودن یعنی اولیایی تحت قبایی لا یعرفونهم احدا. حجاب اول حق الله است و بعد حق الناس هم هست. یعنی کسی که مفتخر به آن می شود و عمل می کند حق الهی را رعایت کرده و بالا رفته است و کسی که نکند به خدا ظلم کرده و سقوط کرده و به نشئه حیوانی نزدیک یا وارد شده است. حق الناس هم هست چون به لحاظ اجتماعی نیز کسی که رعایت کند به مردم و به چشمانشان و به روح و روانشان و به اخلاقیاتشان و به امنیتشان و نهاد خانواده ظلم و تجاوز نکرده است و بالعکس کرده است و ظلمش هم مستمر است. لذا حکومت هم باید در صورت نقض وارد عمل شود و جلوی نقض و تجاوز به حقوق مردم را بگیرد. خود مردم نیز با بیان و تذکر باید عمل کنند.
Romania
استاد امرش قدسی است ولی اجرایش به افراد مربوط است . مانند نماز که امری آسمانی است ولی شما از کسی راجع به رعایت اوقات و اجرا سئوال نمی فرمایید. تفاوت حجاب با نماز در ظاهر امر است که حجاب قابل رویت است و در این مورد قانون وارد عمل می شود. بخش قیامتش مثل بقیه اوامر قدسی است
بخش دوم فرمایش شما هم در مورد مردان معنا دارد و هم در مورد زنان. کاش مجزا می فرمودید
Iran, Islamic Republic of
دل پاک حجاب می آورد و حجاب دل پاک می آورد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
حجاب دل پاك نمي آورد
Iran, Islamic Republic of
افراد محجبه زيادي ديده ام سرشار از غرور، بخل، حسد و تنگ نظري. حجاب، قطعاً فريضه اي الهي است اما حكمتش در آيه 59 سوره احزاب رفع مزاحمت اراذل و اوباش گفته شده نه لزوماً نيل به فضايل اخلاقي. ...!!!
Iran, Islamic Republic of
اولاً حجاب قطعا براي زن به غير از ايجاد مصونيت براي او از دست ارازل و اوباش يک فريضه و راهي است که خدا براي سلامت جسم و روح و روان او قرار داده ثانياً شما در قران ببين چقدر کلمه سبيل آمده براي رسيدن به صراط مستقيم و فضائل اخلاقي، خب حجاب يکي از اين سُبُلهاست. کسي که حجاب داره ولي مشکلات اخلاقي داره يک طرفش سالمه و طرفش ديگش ميلَنگه و کسي هم که به قول شما خوب و مهربونه ولي حجاب نداره يه طرفش سالمه و طرف ديگش ميلَنگه، کسي که به حجاب اعتقاد داره ولي به قول شما غرور و بخل و حسد و تنگ نظري داره خيلي راحت ميشه با علم روان شناسي، روان بنه ها و بنيان ها و نهان ها و ريشه هاي بوجود آمده در درون او را که موجب به وجود آمدن واکنشهاي اخلاقي بد در رفتارهاي او شده را پيدا کرد و درمان کرد....
دوست عزيز 12:48
Iran, Islamic Republic of
سلام، بنده هم صد در صد با شما موافقم.....
Iran, Islamic Republic of
خطاهای اخلاقی را به حجاب ربط ندید !! کسی که انسان باشد در همه حال (انسان بودن که همان الهی بودن ، مسلمان ومذهبی بودن واقعی معنا می شود)انسان می ماند واز خوی حیوانی به دور است .
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه حامیان کشف حجاب رضا خانی و مسی پولی نژاد !!