سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

آیین‌نامه مجلس درباره طرح سؤال از رئیس‌جمهور اصلاح شود

دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 638120
عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: مواد 212 و 213 آیین‌نامه داخلی مجلس درباره طرح سؤال از رئیس‌جمهور ابهام دارد و باید در آینده این مواد با اصلاحاتی شفاف‌تر شوند چرا که با شرایط فعلی آیین‌نامه، ارجاع سؤالات از رئیس‌جمهور به قوه قضاییه امکان‌پذیر نیست.
آیین‌نامه مجلس درباره طرح سؤال از رئیس‌جمهور اصلاح شود
به گزارش جهان نيوز، اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم هیأت رئیسه پارلمان برای عدم ارجاع سؤال از رئیس‌جمهور به قوه قضاییه، اظهار داشت: در حال حاضر مواد 212 و 213 آیین‌نامه داخلی مجلس درباره طرح سؤال از رئیس‌جمهور ابهام دارد و باید در آینده این مواد با اصلاحاتی شفاف‌تر شوند.

وی با بیان اینکه با شرایط فعلی آیین‌نامه داخلی مجلس، ارجاع سؤالات از رئیس‌جمهور به قوه قضاییه امکان‌پذیر نیست، گفت: با توجه به قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های رئیس‌جمهور به 4 سؤال، باید گفت که محکومیت در انظار ملت سنگین‌تر از حکم قوه قضاییه است.

رنجبرزاده در پایان خاطرنشان کرد: لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه به تأمین مالی تروریسم روز گذشته در هیأت رئیسه مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به این نتیجه رسیدیم که این لایحه قابل طرح و بررسی در صحن علنی مجلس است و نمایندگان می‌توانند به بررسی این لایحه ورود پیدا کنند و رأی و نظرشان را ارائه دهند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *