يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۵

واکنش تند وزارت خارجه به "لاطائلات" الجبیر

شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 600393
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه عربستان سعودی اصلی ترین منبع و رواج دهنده تروریسم، ناامنی، افراط گرایی و بی ثباتی در منطقه و جهان است گفت: سخنان الجبیر مزوّرانه، عاری از حقیقت و تهی از واقعیت است.
واکنش تند وزارت خارجه به "لاطائلات" الجبیر
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، بهرام قاسمی، اظهارات وزیر خارجه عربستان سعودی در موسسه آمریکایی بروکینگز را چون همیشه مزوّرانه و عاری از حقیقت و تهی از واقعیت خواند و افزود: این نخستین بار نیست که مقامات سعودی وقتی به سرزمین حاکمان زورمدار فروشنده امنیت خود قدم می نهند، گستاخی را از حد گذرانده و به گفتن لاطائلات می پردازند.

وی خاطر نشان کرد: امروز در جهان بر همگان حتی حاکمان آمریکایی آنان پنهان نیست کدام کشور و کدام اندیشه - اگر نگوئیم تنها - اصلی ترین منبع و رواج دهنده تروریسم، ناامنی، افراط گرایی و بی ثباتی در منطقه و جهان است.

قاسمی تاکید کرد: الجبیر در حالی سخن  از راه حل سیاسی برای بحران های منطقه بویژه در یمن می راند که بیش از سه سال است همه ابتکارات سیاسی را به بن بست کشانده و جز با زبان بمب و آتش و خشونت با مردم مظلوم و قحطی زده یمن سخن نمی گوید.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان افزود: ایران سرفراز کشوری است با مرزهای طبیعی و تاریخ و تمدنی طولانی و کهن، که بی شک مرزهای فرهنگی آن فراتر از مرز های جغرافیایی آن است و این نفوذ ذاتی، تاریخی و ماندگار است و  جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت کمک به برقراری صلح و آرامش و تثبیت امنیت و ثبات و همچنین مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و خشونت تلاشی مداوم و مستمر داشته است. مقابله با همان تروریسم و افراطی گری و خشونت سبعانه ای که برخی با تکیه بر دلارهای نفتی و حمایت های آمریکا بر ملت های منطقه تحمیل کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اینقزه تند بود که فلفل پیشش کم آوورد !!
Iran, Islamic Republic of
بابا این از اون فلفل هاییه که بهش میگن فلافل
نه جناب چنین نیست ! دقت کنید :
Iran, Islamic Republic of
چند سال تمام است نوکر تمام و کمال آمریکا با انواع کلمات و جملات رکیک به کشورت تاخته است و دولت لبخندت در ابهام پاسخ های ابکی داده !!
وچون دیگر از آمریکا دل زده شده اند و ترامپ یکبار رعایت حالشان را نکرده است
اکنون حضرات در برابر 5سال انتظار و ندیدن یک سیکنال مثبت ادا جواب دهی را در می آورند .
فعلا به نوکرش پاسخ می دهند که دیگر ارزشی
ندارد.
علی
Canada
...
United States
...این سگ وحشی ۵ سال است که خدمت اربابش که میرسه شروع به پارس کردن میکنه ولی وقتی جناب وزیر اونو بعنوان برادر خطاب میکنه و زیپلماسی برجامی را رواج میده چه انتظاری هست.