شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۰

وام 100میلیونی تومانی به شرکت های دانش بنیان

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 594484
رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: هر شرکت دانش بنیان که 5 نفر بیمه شده داشته باشد 100 میلیون تومان وام با سود 4 درصد از این صندوق دریافت خواهد کرد.
وام 100میلیونی تومانی به شرکت های دانش بنیان
به گزارش جهان نيوز، بهزاد سلطانی روز سه شنبه در نشست با شرکت های دانش بنیان هرمزگان و فناوران پارک علم و فناوری گفت: همچنین این شرکت ها می توانند با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی وام خرد سرمایه در گردش تا سقف 300 میلیون تومان از بانک عامل دریافت کنند.
 
وی ادامه داد: علاوه بر ارائه تسهیلات از محل منابع صندوق نوآوری و شکوفایی بخشی از تسهیلات با بکارگیری منابع خود بانک ها به شرکت های دانش بنیان پرداخت شود که این کمک زیادی به توسعه شرکت های دانش بنیان خواهد کرد.

وی اضافه کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش دارد با دادن تسهیلات و کمک به شرکت های دانش بنیان، این شرکت ها به عنوان قدرت اقتصادی در کشور مطرح شوند که زمینه تحقق این هدف را باید از هم اکنون بوجود آورد.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ابراز داشت: با توجه به اقدام های سریع کشورها به سمت اقتصاد دانش بنیان اگر هم اکنون کارهای خود را آغاز نکنیم در 15 سال آینده با مشکل روبه رو خواهیم شد.

سلطانی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان قادر به ایجاد سه برابری شغل نسبت به دولت هستند و از همین رو تلاش می شود زمینه افزایش تعداد و گسترش زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان در هرمزگان بیش از پیش فراهم شود.

وی بیان کرد: 20 هزار دانشجوی مقطع ارشد و دکترا در این استان مشغول به تحصیل هستند که اگر به طور تقریبی 6 هزار پایان نامه در سال دفاع شود و یک صدم این پایان نامه ها به ایجاد شرکت دانش بنیان منجر شود سالانه باید 60 شرکت در این استان تاسیس شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تاکنون 18 درخواست برای دریافت 13 میلیارد و 200 میلیون تومان به صندوق نوآوری و شکوفایی رسیده است.

سلطانی در زمینه خروج شرکت های دانش بنیان هم ابراز داشت: از مجموع شرکت های دانش بنیان مجوز گرفته در هرمزگان تعدادی خارج شده اند که از این تعداد 7 شرکت خاتمه یافته موفق بوده اند.

منبع:یرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *