يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
چکیده گفت‌وگوی تفصیلی با شیبانی:

امام‌(ره) به حرف هرکسی‌ گوش‌ نمی‌داد

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 593079
شیبانی بابیان اینکه امام اهل مشورت بود اما به حرف هرکسی گوش نمی‌داد، گفت: امام همیشه قبل از هر اظهارنظری همه جوانب قضیه را بررسی می‌کردند و رهبر معظم انقلاب هم دقیقاً همین‌طور هستند.
امام‌(ره) به حرف هرکسی‌ گوش‌ نمی‌داد
به گزارش جهان نيوز، عباس شیبانی از اعضای شورای انقلاب و عضو سابق شورای شهر تهران بابیان اینکه بنده به پیشنهاد شهید باهنر به عضویت شورای انقلاب درآمدم، اظهار داشت: بنده در شورای انقلاب صورت‌جلسات و مذاکرات را مکتوب می‌کردم، گفت: تا آنجا که به خاطر دارم به دلیل برخی ‌مراقبت‌های امنیتی و سّری بودن جلسات تصمیم بر این شد تا این جلسات مکتوب شود.

 
*صورت‌جلسات شورای انقلاب را تحویل آقای هاشمی دادم
وی بابیان اینکه برخی جلسات شورای انقلاب به‌طور مخفیانه و در منزل ایشان برگزار می‌شد، افزود: بنده صورت‌جلسات شورای انقلاب را تحویل آقای هاشمی دادم.

شیبانی درباره چرایی این اقدام خاطرنشان کرد: پس از تشکیل اولین مجلس بود که آقای هاشمی گفتند این اسناد را بیاور تا بر اساس آن‌ها چارچوب‌ و چشم‌اندازهایی را تعریف کنیم؛ درنهایت نیز تبدیل به همان 6 جزوه‌ای شد که صرفاً در اختیار مسئولان تراز بالا قرار گرفت.

این عضو شورای اولیه انقلاب با اشاره به بخش دیگری از تاریخ انقلاب ادامه داد: امام با رفراندوم نشان دادند که به دنبال دیکتاتوری نیستند و در این جریان بحث بر سر این بود که آیا شاه را می‌خواهید یا جمهوری اسلامی ایران.

*نظر دولت موقت برای تحقق جمهوری دموکراتیک
این مبارز قدیمی انقلاب با اشاره به نظر دولت موقت برای تحقق جمهوری دموکراتیک، تصریح کرد: وقتی آقای بازرگان این موضوع را مطرح کرده‌ بودند امام فرمودند جمهوری اسلامی بدون یک کلمه کم‌وزیاد.

شیبانی با تأکید بر اینکه ادعایی که برخی درباره عدم رضایت امام برای قرار گرفتن موضوع ولایت فقیه در قانون اساسی مطرح می‌کنند درست نیست، گفت: امام انسان خوبی بود و بی‌مزد و منت خدمت می‌کردند؛ عملکرد امام بر اصل مشورت بود.

به اعتقاد شیبانی امام همیشه قبل از هر اظهارنظری همه جوانب قضیه را بررسی می‌کردند و می‌سنجیدند و رهبر معظم انقلاب هم دقیقاً همین‌طور هستند.

این مبارز قدیمی انقلاب بابیان اینکه امام مشورت می‌کرد ولی به حرف هرکسی هم گوش نمی‌داد، یادآور شد: امام به‌درستی به تشخیص خودشان عمل می‌کردند.

عضو سابق شورای شهر تهران بابیان اینکه توصیه‌ام به مسئولان این است که به مردم دروغ نگوئیم، گفت: باید برای کاری که می‌توانیم انجام دهیم وعده دهیم نه کاری را که نمی‌توانیم.

 شیبانی درباره مشی نهضت آزادی‌ها گفت: باور آن‌ها این بود سلطنت قابل‌حذف کردن است.

*برای رسیدن به اهداف انقلاب کار زیادی داریم
‌وی با تأکید بر اینکه هنوز برای رسیدن به اهداف انقلاب کار زیادی داریم، گفت: برای رفاه مردم آن‌طور که باید کار نشده است، یعنی برخی مسئولان کارنکرده‌اند درحالی‌که باید مردم راحت باشند.

*فاصله طبقاتی زندگی در گور و کاخ است 
شیبانی ضمن انتقاد از برخی‌ فاصله‌های طبقاتی در جامعه تصریح کرد: فاصله طبقاتی یعنی یکی در کاخ زندگی می‌کند و دیگری در گورآباد مردم این‌طور ناراحت می‌شوند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *