جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

این موز را با پوست بخورید !

دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 586478
پژوهشگران ژاپنی با شبیه‌سازی رشد گیاهان در عصر یخبندان، موز جدیدی پرورش داده‌اند که پوست آن را می‌توان خورد، بدون این‌که حس بدی داشته باشیم. این محصول در ژاپن بسیار کمیاب است و با قیمت دانه‌ای شش دلار (26هزارتومان) عرضه می‌شود.
این موز را با پوست بخورید !
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرآنلاین، این موز که در مزرعه D&T واقع در ایالت اوکایامای ژاپن تولید شده،Mongee نام گرفته است که در زبان ژاپنی خارقالعاده معنی میدهد. روش تولید این موز جدید، بیدارسازی به کمک ذوب از انجماد نام دارد و طی آن، ابتدا درخت موز در دمای زیر صفر رشد میکند؛ سپس آن را گرم میکنند تا یخهایش ذوب شود و دوباره آن را در خاک میکارند. این همان روشی است که تصور میشود برای گیاهان در عصر یخبندان اتفاق افتاده است.
 
فرآیند انجماد، رشد سریعتر درختان موز را به همراه دارد. در شرایطی که دو سال طول میکشد درخت موز در مناطق حارهای به باردهی برسد، در روش جدید فقط چهار ماه لازم است تا درخت موز به شرایط مناسب برای میوهدهی برسد.

پوست موز دارای برخی مواد مغذی است و در برخی کشورها آن را همراه میوه موز میخورند؛ اما بدن بسختی میتواند مواد مغذی درون پوست موز را استخراج و جذب کند. کسانی که موز مونجی را امتحان کردهاند، میگویند پوست موز مونجی، نازکتر از موزهای معمولی است، بافت عجیبی هم ندارد و مزه خاصی هم نمیدهد.

به رغم رشد سریع و شرایط مناسب برای تولید پرمحصول، موز مونجی در ژاپن کمیاب است. این محصول فقط در برخی سوپرمارکتهای بزرگ ژاپن عرضه میشود و سهمیه هر فروشگاه هم ده موز در هفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *