شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۴۱
روایت زیباکلام از ملاقات یک ساعته با معاون اول رئیس جمهور

به جهانگیری گفتم ناامیدی درباره روحانی به وجود آمده و خیلی خوب است 1400 کاندیدا بشوی

يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۲
کد مطلب: 573738
آقای جهانگیری پرسیدند: چرا؟ من هم پاسخ دادم که من به توانمندی های اجرایی شما ایمان دارم. اما این ایمان را به آقای واعظی، نوبخت و نهاوندیان ندارم. برای شما خیلی خوب است که از دولت جدا شوید. چرا که شکست دولت روحانی به پای شما نوشته نمی‌شود و شما می‌توانید به عنوان یک چهره نسبتا موفق در انتخابات 1400 نامزد اصلی شوید.
به جهانگیری گفتم ناامیدی درباره روحانی به وجود آمده و خیلی خوب است 1400 کاندیدا بشوی
گروه سیاسی جهان نيوز: صادق زیباکلام، چهره‌ نام‌آشنای مسائل سیاسی جزئیات ملاقات اخیر یک ساعته خود را با   اسحاق جهانگیری  تشریح کرد و افزود :در آن ملاقات به معاون اول رئیس جمهور و شاید نامزد انتخابات 1400 توصیه‌‌هایی کردم. 
 
به گزارش جهان نيوز، زیباکلام به  فرارو گفت :سه شنبه دو هفته پیش بود که از دفتر آقای جهانگیری با من تماس گرفتند و گفتند آقای جهانگیری می خواهد مرا ببیند. من هم روز پنج شنبه 16 آذر به دیدار ایشان رفتم. آقای جهانگیری می‌خواستند درباره دولت در افکار عمومی و جاهایی که برای سخنرانی می روند با من مشورت کنند.

من هم به ایشان گفتم ناامیدی فزاینده‌ای درباره آقای روحانی در حال به وجود آمدن است. به آقای جهانگیری گفتم در خیلی از دانشگاه‌هایی که می‌روم سرخوردگی دانشجویان را می بینم. به ایشان گفتم بعضی از اصلاح‌طلبان می گویند شما باید آهسته آهسته خود را از دولت کنار بکشید، چون مثل دوره گذشته به بازی گرفته نمی شوید.

می‌گویند آقایان واعظی، نوبخت و نهاوندیان که میانه خوبی با شما ندارند همه کاره شده‌اند. آقای جهانگیری در مقابل پرسیدند: شما چطور فکر می کنید؟ من گفتم نمی‌دانم این که گفته می شود در دولت جدید شما کاره‌ای نیستید چقدر صحیح است. اما من به شدت با این که شما از دولت جدا شوید مخالفم.

آقای جهانگیری پرسیدند: چرا؟ من هم پاسخ دادم که من به توانمندی های اجرایی شما ایمان دارم. اما این ایمان را به آقای واعظی، نوبخت و نهاوندیان ندارم. برای شما خیلی خوب است که از دولت جدا شوید.  چرا که شکست دولت روحانی به پای شما نوشته نمی‌شود و شما می‌توانید به عنوان یک چهره نسبتا موفق در انتخابات 1400 نامزد اصلی شوید. اما با جدا شدن شما کشور آسیب می بیند. ما باید توانمان را به کار بگیریم که نگذاریم دولت آقای روحانی شکست بخورد. نه به دلیل این که شکست او به پای اصلاح‌طلبان نوشته می شود، بلکه شکست روحانی به معنی شکست مملکت است.

آقای جهانگیری مقداری مشکلات کلان اقتصادی را توضیح دادند و گفتند نه تنها دولت بلکه کل کشور با مشکلات اقتصادی بسیار جدی رو به روست و باید تدبیرهای درست و اساسی برای اصلاحات آن اندیشید. ایشان ناامید نبودند اما معتقد بودند که مشکلات زیاد است.  البته در خصوص این که با حلقه نزدیک آقای روحانی اختلافاتی دارند یا نه چیزی نگفتند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سراج
Iran, Islamic Republic of
سلام - این آقای دوکتور را جمعش کنید که بیشتر هزیون نفرمایند.
Iran, Islamic Republic of
دوست دارید کسی برای نظر شما این چنین گستاخانه مطلب بنویسد اقای سراج
Iran, Islamic Republic of
استاد یا دلال سیاسی یا ....؟
خوبه یه سری به سایتهای اصلاح طلب بزنی کامنت مخاطبانشونو ذیل همین خبر ببینی متوجه میشی تو و جهانگیری چقدر محبوبید!
Iran, Islamic Republic of
جماعتی که به قیافه احمدی نژاد گیر میدادن از حالا واسه 4 سال دیگه نقشه کشیدن کسی با قیافه جهانگیری رییس جمهور بشه زیباکلام چه جور استاد دانشگاهی که نمیدونه مردم بیشتر بخاطر رییسی به روحانی رای دادن وگرنه خود روحانی پایگاهی نداشت .
حسین
سلام واقعن باید تأسف خورد به حال دولتی که مشاور آن صادق زیبا کلام هستش
Netherlands
این اعتراف آشکاره که به فکر مردم نیستید. به جای این که بگه تو مرد توانمندی هستی تو این سه سال باقی مونده تمام توانت رو برای بهبود معیشت و اقتصاد مردم به کار بگیر تا دوره بعد رای بیاری؛توصیه می کنه در رو تا دوره بعدی بتونی رئیس جمهور بشی... می بینید اینها فقط هدف حفظ قدرت رو دارند کار برای مردم براشون مهم نیست... اون قدرت رو هم برای تامین منافع مادی خودشون می خوان
Iran, Islamic Republic of
احتمالا مطلب را تا اخر نخواندی دوست عزیز
برای وطنم
Iran, Islamic Republic of
باسمه تعالی
طرح استعفای جهانگیری در آخر دولت یازدهم از جانب اصلاح طلبان برای قربانی نشان دادن خود و به دست گرفتن دولت بعدی برنامه ریزی شده بود.
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری امکان نداره میزش رو ول کنه.برای یه عده همه دنیا=بودن پشت میز ریاست.حالا عُرضه انجام کار هم نداشته باشند که مهم نیست!
Netherlands
و این نشان از ایمان است به میز (و نه به بالتر از آن)
Iran, Islamic Republic of
شما اول جواب پولهای که به حسابت واریز شده جته زلزله زدگان را برای مردم تشریح کن که......... گردش حسابت را برای آن روستایی کرمانشاه اعلام کن بقیه اش بماند
Iran, Islamic Republic of
معلوم است که خیلی از دست مردمی که کمکهایشان را به ایشان دادند ناراحت هستید . کاشکی شما هم دستی بالا میکردید و اعیار خود را در میان مردم سنجش میکردید
سرور
Iran, Islamic Republic of
کاش آقای زیباکلام برای ما نیز کمی توضیح دهند که به کدام "توانایی اجرایی" جهانگیری اعتقاد دارد؟ در کدام زمینه ها؟!
Iran, Islamic Republic of
هنوز لحن زشت جهانگیری که تته پته کنان مردم را از روی نوشته مخاطب قرار میدادو برایشان انشاء میخواند که ""مردم یادتان هست!"" توی ذهنمه.خدا اینطوری تشت رسوائی کسانیکه برای قدرت به هر وسیله ای ،حتی فریب مردم چنگ میاندازند را از بالای بام به پائین میاندازد.جناب زیبا کلام این حقیقت را فراموش کرده است.
Iran, Islamic Republic of
عجب ملاقاتی؟؟؟کل ایران ومنطقه وجهان تحت الشعاع این ملاقات است ومشکلات محرومین وپابرهنه هاوگرفتارهابررسی شده ای باباکجای کاری محرومین کیلویی چندنشستندبرای ۴سال دیگرملت برنامه ریزی میکنندظاهراقدرت بهشون چسپیده ودست بردارنیستندایران باامدن جهانگیری گلستان خواهدشد!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
با امدن جهانگیری ایران گلستان نمیشود ولی مثل جنگهای اول جهانی و دوم جهانی هم نابود نمیشود
Iran, Islamic Republic of
ایران همین الان داره به لطف دولت اعتدال مثل بعد جنگ جهانی میشه منم به روحانی رای دادم ولی پشیمانم رای امسال به روحانی رایی کاملا احساسی بود وگرنه مردم رای میدادن به روحانی ؟رو کردن خطاهای احمدی نژاد و لاپوشونی کردن اشتباهات خود خصوصیت بارز دولت روحانی اگه رای به روحانی بخاطر احمدی نژاد و رییسی بود رای به رقیب معاون اول روحانی هم سال 1400 بخاطر روحانی خواهد بود ریزش طرفداران احمدی نژاد باعث رای روحانی شد 1400 هم ریزش رای روحانی باعث رای آوردن رقیب جهانگیری میشه . گویا بعضیا که به چهره احمدی نژاد ایراد میگرفتن زیبایی شناسیشون و ازدست دادن که میخوان جهانگیری رییس جمهور بشه
shahrvand
اصلاح طلبی با اعتدال فرق داره . خیلی فرق داره
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات و اعتدال و کارگزاران همه شون سر و ته یک کرباسند و هیچ کاری برای مردم نمی کنند و فقط بفکر منافع جناحی شون هستند.
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اصلاحات خدا رحم کند معاون رییس جمهور مشاورش این باشد فاتحه
اسماعیل
متاسفم برای جریانی که حفظ قدرت را به خدمت مقدم می داند و توصیه میکنند که برو و 1400 سر مردم را شیره بمالیم / جناب زیبا کلام همانقدر که روحانی مقصر است جهانگیری نیز مقصر است مگر جهانگیری در این 5 سال چه کار کرده / جدای اینکه برادرش وام 30000 هزار میلیاردی میگیرد /
مهرداد
عجب خبر بی سرو تهی نوشتید خوب بود یکبار از روی متن خبر خودتون بخونید.
Iran, Islamic Republic of
عخخخخخخخخخخی
در مورد اختلافات چیزی نِگفتند؟
یعنی اندازه یک قطره اشک هم گوشه چمشون تر نشد؟
Iran, Islamic Republic of
ایشان کی باشند ؟؟؟ از جانب ملت پیشنهاد میدهند ؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر آفتاب برجام در حال خود نمایی است
Iran, Islamic Republic of
آره بدجور این آفتاب نور واقعیت به این خسارت محض تابانده.
والله خیرالماکرین
Iran, Islamic Republic of
بيچاره جهانگيري كه قراره با طناب امثال زيباكلام‌ها به قعر چاه سقوط كنه. بابا تو اگه بيل زن بودي باغچه خودت رو بيل مي‌زدي.
بجستان
Iran, Islamic Republic of
کی گفته شکست روحانی به معنی شکست مملکت است ؟
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری یکی از عوامل پیروزی روحانی بوده است و باید تاوان هر نوع ناکارآمدی را او نیز بپردازد...
صادقی
Iran, Islamic Republic of
بخلاف صادق ز.کلام معتقدم شکست بنفش ها پروژه اثرگذاری انگلیس و آمریکا بر سیستم محاسباتی جمهوری اسلامی ایران را تا سالها دچار چالش جدی می کند.
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
آقای زیبا کلام خودش را زیادی تحویل گرفته لابد ایشان نمیدانند آقای جهانگیری هم اکنون در بن بست قول هاو وعده های کاملاخلاف و ناتوانی های مدیریتی دست وپا میزند ودر مسولیت های قبلی جز خسارت وناکارآمدی برای مملکت ببار نیاورده واصلا ایشان چکاره هستند که جایگاه ریاست جمهوری را تا این اندازه پایین آورده اند وبامطرح کردن ناکارامدها برای تصاحب مناصب دستپاچه هستند .قطعا در انتخابات آینده ملت به دور از هیاهو های بد خواهان بیگانه و بیگانه پرستان بی غیرت با انتخاب فردی توانمند، انقلابی ، مستقل ،بصیر با تقوا وکارآمد بر مجد عظمت راه شهیدان وسرافرازی میهن اسلامی تاکیدمیکنند.
Iran, Islamic Republic of
سیاست بازی جهان نیوز با افکار مخاطبینش از کامنتهایی که منتشر کرده به وضوح به چشم می آید اما اگر منصفانه بررسی کنیم جمهوری اسلامی در یک کلام با قحط الرجال مواجه است و متاسفانه نظام اسلامی نتوانسته در این 38 سال کادر سازی کند و نیروی قابل اتکا به دانش و تعهد پرورش دهد . نگاه کنید زمانی که شهید بهشتی مدرسه حقانی را تاسیس و اداره می کند در زمان شاه ، پرورش یافته گان همان مدرسه بعد ازانقلاب مدیریت ها را در احتیار می گیرند و کشور را اداره می کنند اما 38 سال است که دولتها و نهادهای مختلف دست عده ای محدود است . رئیس جمهور می شود رئیس مجلس ، رئیس مجلس می شود رئیس جمهور ، آن یکی می شود عضو مجلس خبرگان ، از خبرگان می شود شورای نگهبان ، تهاش می روند مجمع مصلحت ، این وسط بعضی ها مثل دکتر ولایتی ابوالمشاغل می شوند و مثل آیت الله جنتی در 93 سالگی می شوند ذوالریاستین ! جناحی که الان سرکار است یکی از دو جناح اصلی است و تقریبا تمام بضاعتش همین است تازه بضاعتش کم نیست . آن جناح که حسابش پاک است دانشمند اقتصادی یگانه اشان جناب مصباحی مقدم است ، قطب سیاست مداری شان هم دکتر جلیلی است . پرسش اساسی این است که راست ها یا اصولگرایان با چه بضاعت سیاسی و اقتصادی و اجتماعی مدعی اند که دولت روحانی بد کار کرده است بله اگر دولت روحانی بعد از دولت خاتمی سرکار می آمد و گند می زد ایراد گرفتن درست بود اما این دولت بعد از دولت پس از دولت معجزه هزار سوم سر کار آمد که البته به حق معجزه بود چرا که حتی با معجزه هم شما نمی توانید 800 میلیارد دلار نفت و گاز بفروشید و هزاران میلیارد دلار بابت مالیات ارزش افزوده و مالیات بر درآمد بگیرید و مملکت را با هزاران میلیارد دلار بدهی و ورشکستگی تحویل بدهید لذا بر اصولگرارها فرض است که به جهت حفظ نظام اسلامی فعلا به همین دولت اعتدالی بسنده کنند و دست از منم منم بردارند . که ادعایشان طبل توخالی است .
Iran, Islamic Republic of
آی فرد نا آگاه پس بدان فقط درآمد گاز کشور در دو سال بیشتر از درآمد 619 میلیارد دلاری نفت زمان احمدی نژاد است در حالی که بودجه کشور یک پنجم سال 1390 هست دیگه دروغ بسه مغزهای آکبند رو شما اصلاح طلب ها کی می خواهید کار بیاندازید نکنه جزو جامعه فعال ماله کشان تشریف دارید ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
میگویند سارقی را نزد قاضی بردند تا مجازاتش کند قاضی حکم داد که وی را هزار ضربه شلاق بزنند ! دزد گفت جناب قاضی یا نمی داند هزار تا چندتاست یا شلاق نخورده است . ایران 2 میلیون بشکه نفت در روز صادر می کند به حساب 365 روز می شود سالی حدود 30 میلیارد دلار چطور 619 میلیارد دلار درآمد فروش گاز است ، بیشتر مطالعه کنید ، در ضمن مغز آکبند خریدار دارد اما مغز معیوب نه .
Iran, Islamic Republic of
مبالغ اظهار شده در نوشته فوق به غیر از فروش نفت که به میلیارد دلار قید شده الباقی سهوی دلار ذکر شده و ریال درست است .
United States
واقعا حرف های این فرد که به اسم استاد دانشگاه جا خورده اینقدر طرفدار داره که هر چند روز باید مزخرفات که از دهن نا مبارکش در میاد در مطبوعات درج بشه؟ این دیگه باید چه جور بگه من عاشق امریکا و صهیونیستها هستم که مردم باورش کنند. جاش خالی کنار نیکی هیلیی که یک طرف شو موشک ایرانی را بگیره و با هم یک حالی بکنند.
Iran, Islamic Republic of
مردم مسلمان و همیشه در صحنه ایران دقت کنید توی دام و فتنه افساد طلبان نیفتید چون جان این ها و وجود سیاسی شان به فتنه وابسته است و می خواهند یک فتنه اقتصادی مشابه فتنه سال 1391 را فراهم کنند اگر پیروز شوند کمر اقتصاد و مردم را شکسته اند و کدخدا برایشان یک لبخند بی ارزش می زند و اگر پیروز نشوند خود را از این فتنه 5 ساله عقب انداختن کشور مبرا می خواهند جلوه دهند تا بلکه با پول های چپاول کرده در این سال ها توسط بعضی افراد وزین سیاسی بتوانند دوباره در سال 1400 در اریکه قدرت بنشینند پس حواسمان باشد به هیچ وجه نه به فتنه های اینان گوش دهیم و نه به بازار ارز و دیگر بازارها وارد شویم تا مبادا فتنه اقتصادی سال 1391 در خصوص بی ارزش شدن پول ملی دوباره تکرار شده و نفرین مردم مظلوم دنبال سرمان باشداگر فتنه سال 1391 اتفاق نمی افتاد با حقوق 2 میلیون تومانی با نصفش الآن می توانستیم یک شب در بهترین شهرهای اروپایی گشت و گذار کنیم ولی این لعنتی ها با کمک بعضی نمایندگان وقت تا این حد کمر مردم را در باب اقتصاد سکشتند ولی کدخدا در برجام کوچکترین محلی به آنها نکرد مرگ بر رهروان بنیاد سروس . یا علی (ع)به جان رهبر عزیزمان اهمیتی به این افراد بی اهمیت ندهید تا کشور و فرزندانمان در امان باشند انشاالله دعا کنید تا فتنه ها نقش بر آب شوند و فتنه گران بی مقدار رو سیاه تر از قبل
سرباز
Iran, Islamic Republic of
نسل جوان دهه اول انقلاب را نمی داند استاد طرفدار دمکراسی ! چرا تمام شماها درکل کشور انموقعه بجای انتقاد یا طرفداری از ازدی..امروزه تا موج هایی براه افتد سوار امواج می شوند ! ولی ان ایام انقدر تاختند که اگر فرمان ۸ ماده ای امام نبود غیر از همین حزب اصلاح طلب درایران کسی نمی ماند . چرا همقطاران حزبی شما دیکتاتوری خشن انروز را به حساب مردان انقلابی امروز می گذارید ?! اگر زمان برنمی گردد ولی در قیامت نه جای انکاراست و نه کشورهای ملحد غربی هستند تا پناه گیرند
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری و روحانی با هم فرقی ندارند جوک نگید
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اگر بیاید ورای بیاورد وبرادر عزیز و از جان بهترش را به عنوان معاون اول خود برگزنید چقدر اوضاع مملکت خوب میشه
خدایا به امید تو
Iran, Islamic Republic of
یعنی تو این کشور دیگه سیاستمدار نیست حتما شما باید از جهانگیری حمایت کنی.مشکلات حل شدنی است حتی کوه های البرز و زاگرس هم مشکل باشند مردم کوه رو با کف زمین یکسان می کنند منتها باید روحیه وحدت و ایثار و شجاعت رو درمردم تقویت کرد.کشورما همه چیز داره مثال:ازدوطرف به دریا وصله که این خودش یک نعمته و منفعته-معادن گرانبها سنگ و طلا-نعمت نفت-جاذبه های طبیعی و گردشگری 4 فصله،مشکلات حل شدنی هستند منتها باید مسولین سخنرانی و دنبال حاشیه رفتن رو کنار بگذارند و فقط آمار دقیق و قابل مشاهده به مردم بدهند.