پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 30 May 2024
 
۰

تسلیت لاریجانی به درگذشت هموطنانمان در زلزله

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 565095
رئیس مجلس شورای اسلامی با تسلیت جان‌باختن شماری از هموطنانمان در زلزله کرمانشاه از وزارت کشور و هلال‌احمر و وزارت بهداشت خواست با سرعت بیشتری امکانات را به مجروحان و آسیب‌ دیدگان برسانند.
تسلیت لاریجانی به درگذشت هموطنانمان در زلزله
به گزارش جهان نيوز، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس (22 آبان 96) گفت: من لازم می‌دانم به خاطر زلزله نسبتا شدیدی که شب گذشته چند استان کشور ما مخصوصا استان‌های کرمانشاه و ایلام را درگیر کرد به خانواده درگذشتگان تسلیت عرض کنم و همدردی نمایندگان را با این خانواده‌ها اعلام کنم.

وی افزود: از وزارت کشور و هلال‌احمر و وزارت بهداشت اکیدا می‌خواهیم که با سرعت بیشتری امکانات را به مجروحین و آسیب‌دیدگان برسانند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اطلاعاتی که از شب گذشته تاکنون بنده در رابطه با زلزله کرمانشاه دارم اقدامات زیادی برای کمک‌رسانی و رساندن امکانات انجام شده و باید توان بیشتری صرف  این امر کرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: از مقام معظم رهبری نیز تشکر می‌کنیم که بلافاصله دستور دادند که نیروهای نظامی به کمک آسیب‌دیدگان بشتابند.

وی افزود: یک اهتمام عمومی برای کمک به زلزله‌زدگان نیاز است از کمیسیون عمران و کمیسیون امور داخله نیز می‌خواهیم که کارگروهی را برای رسیدگی به منطقه اعزام کنند تا هرچه سریعتر امکانات به مردم برسد و حجم آسیب‌ها را نیز ارزیابی کنند تا در آینده کمک‌های لازم به زلزله‌زدگان صورت پذیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به دستور جلسه امروز مجلس اظهار داشت: در جلسه امروز ابتدا بحث بودجه‌ریزی براساس روش عملکرد را داریم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در گذشته ما مستمرا از دولت می‌خواستیم بودجه عملیاتی بود که بنا شد براساس مدل جدید این کار صورت گیرد، جزو موضوعاتی که در ابتدای سال هم دنبال می‌شد یکی همین مساله بود که نظام بودجه‌ریزی ما به نحوی باشد که متناسب با عملکرد بودجه داده شود.

وی افزود: من تشکر می‌کنم که دفعه قبل آقای نوبخت که به مجلس تشریف آوردند گفتند بودجه سال آینده را بر همین اساس طراحی می‌کنیم و حداقل گام اول را اگر بردارند گام بسیار مهمی است که در آینده نظام بودجه‌ریزی ما تغییر کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در بررسی‌هایی هم که مرکز پژوهش‌های مجلس انجام داده بود نشان می داد که ما قانون بودجه‌ریزی را نیز باید در مجلس متناسب با این امر تغییر دهیم و با کمک دیوان محاسبات بحث‌های طولانی در این باره داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *