يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

قانون برنامه ششم توسط رئیس مجلس ابلاغ شده و لازم الاجرا است

شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۴
کد مطلب: 532041
معاون پارلمانی رئیس جمهور، با بیان اینکه قانون برنامه ششم توسط رئیس مجلس ابلاغ شده گفت: دولت نسبت به قانون هیچ مقاومتی ندارد و زمانی که قانون توسط رئیس مجلس ابلاغ شده برای همه لازم الاجراست.
به گزارش جهان نيوز، حسینعلی امیری درباره عدم ابلاغ لایحه برنامه ششم توسعه توسط رئیس جمهور گفت: ابلاغ قوانین مصوب مجلس یک فرآیند قانونی دارد. اگر به هر دلیلی رئیس جمهور در موعد مشخصی قانون را ابلاغ نکرد، آن قانون توسط رئیس مجلس شورای اسلامی ابلاغ می شود و قانون برنامه ششم نیز توسط رئیس مجلس ابلاغ شده و حکم قانونی دارد.

وی با بیان اینکه اعضای دولت همه در برابر قانون تسلیم هستند، گفت: دولت نسبت به قانون هیچ تخطی و مقاومتی ندارد و زمانی که قانون توسط رئیس مجلس ابلاغ شد، برای همه لازم الاجراست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، تصریح کرد: در دولت نیز رئیس جمهور دستور دادند آنجا که قانون نیاز به آیین نامه و بخشنامه دارد، این آیین نامه ها تعیین شود و نسبت به اجرای قانون عمل کنند؛ لذا هیچ گونه استنکافی وجود ندارد و رئیس جمهور بر اجرای قانون و تهیه بخشنامه ها و آیین نامه ها تاکید دارد.

امیری گفت: موارد زیادی تا به امروز بوده است که سازمان برنامه و بودجه در دولت مطرح کرده است و مصوبه دولت را گرفته است.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *