شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

خاطره بازی نسل‌های انقلاب در نمایشگاه قرآن

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب: 524557
نمایشگاه امسال برخلاف سایر ادوار مختلف ویژگی‌های خاص خود را دارد، از پر رنگ‌تر شدن نقش هنرمندان و آثار هنری تا خاطره بازی نسل انقلاب در کوچه باغ‌های جماران.
خاطره بازی نسل‌های انقلاب در نمایشگاه قرآن

به گزارش جهان نيوز، چهاردهم و پانزدهم هرسال برای افرادی که روزهای انقلاب را درک کرده اند، پر از خاطرات تلخ و شیرینی است که به رهبری روح الله خمینی (ره) برای ایران رقم خورده است و هرساله در این ایام مردمان دهه 40، 50 و 60 با رفتن به مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق و بیعتی دوباره می‌کنند. 
 
ماه مبارک رمضان، بهار قرآن است و این بهانه ای شده تا هرساله معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همت این وزارتخانه و دیگر نهاد های مربوطه رویدادی قرآنی را با مضمون نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار و امسال در هشتم خرداد ماه مصادف با سوم ماه مبارک بیست و پنجمین دوره از این رخداد قرآنی را افتتاح کند.
 
نمایشگاه امسال برخلاف سایر ادوار مختلف ویژگی های خاص خود را دارد، از پر رنگ تر شدن نقش هنرمندان و آثار هنری تا خاطره بازی نسل انقلاب با کوچه های جماران.
 
 
خاطره بازی نسل‌های انقلاب در نمایشگاه قرآن کریم
 
 
موسسه حفظ و آثار نشر امام خمینی (ره)، با حضور در ابتدایی ترین بخش شبستان اصلی و ساخت دکوری کاه‌گلی یادآور کوچه های جماران شده و در انتهای این مسیر، بازدید کنندگان را به حسینیه جماران با همان گلیم و رنگ و بوی حسینیه در دهه های 60 و 70 دعوت می‌کند و در این شبها که به صورت ویژه مصادف شده است با رحلت جانسوز امام خمینی(ره) علاقه مندان بسیاری که مجموعه جماران را از نزدیک ندیده بودند، برای اولین بار در این حسینیه کوچک و نمادین حضور پیدا کردند.
 
به همین بهانه خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفتگویی با محمد هاشم مصاحب مسئول غرفه یادمان امام و یاران داشته است که در ادامه می خوانید:
 
محمد هاشم مصاحب مسئول غرفه «یادمان امام و یاران» ابتدا با بیان هدف از برپایی این غرفه گفت: غرفه «یادمان امام و یاران» کاری مشترک از موسسه «تنطیم و حفظ نشر آثار امام خمینی (ره)» و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که امسال به دلیل مصادف شدن با بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام راحل، در امری ویژه، تصمیم بر این شد که نمادی از کوچه باغ های جماران را برای مردم به نمایش بگذاریم.
 
وی در ادامه بیان کرد: ما سعی کردیم با طراحی کوچه باغ جماران و در انتهای مسیر، حسینیه جماران را با فضایی از خود حال و هوای حسینیه برای علاقه‌مندان بازسازی کنیم، تا مردم با بازدید این غرفه یاد و خاطرات جماران و حسینیه جماران در ذهن هایشان تداعی شود.
 
مصاحب در خصوص نمایشگاه جانبی کوچه باغ های جماران اظهار داشت: در کنار حسینیه جماران، چهار غرفه دیگر را با محوریت به نمایش گذاشتن آثار قرآنی 3 تن از یاران امام (ره) و همچنین سید مصطفی خمینی فرزند ایشان برپا کرده‌ایم و کتب تفسیر بزرگانی چون، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، واعظ زاده خراسانی، موسوی اردبیلی را برای بازدید عموم در دسترس قرار داده‌ایم.
 
وی همچنین پیرامون آثار مکتوب سید مصطفی خمینی عنوان کرد: امسال نیز چهلمین سالگرد شهادت مرحوم سید مصطفی خمینی است، ایشان در طول حیاتشان 6 جلد تفسیرقرآن نوشتند که متاسفانه برای تکمیل کردن تفاسیر عمرشان کفاف نداد، که البته اگر کامل می‌کردند، یکی از تفسیر های جامع در تاریخ معاصر محسوب می‌شد. 
 
مصاحب در پایان با بیان اینکه در فضای حسینیه از همان گلیم های حسینیه جماران استفاده شده و سعی بر نشان دادن فضایی رئال در کوچه باغ های جماران بوده‌است؛ درباره ویژه برنامه‌های رحلت امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: ما در ایام ویژه رحلت، از حضور قاریان بین المللی قرآن کریم، شاعران، مداحان اهل بیت (ع) و همچنین یاران امام (ره) در غرفه «یادمان امام و یاران» استفاده کرده ایم.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *