شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۷
کارشناس ارشد مسائل بین الملل در گفتگو با جهان نيوز:

هنوز مقامات ارشد آمریکا و اروپا از خون ریزی در اوکراین سیراب نشدند/ همزمان آمریکا از بر ملا شدن ناتوانی تسلیحاتی در جنگ اوکراین هراس دارد/ امکان دارد این جنگ به مناطق دیگر اروپا هم گسترش پیدا کند

چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 828380
صدرالحسینی درباره ارسال انواع و اقسام سلاح‌های غربی به اوکراین، گفت: امکان دارد ورود تسلیحات بیشتر به اوکراین شرایطی را ایجاد کند که این جنگ به مناطق دیگر اروپا هم گسترش پیدا کند.
هنوز مقامات ارشد آمریکا و اروپا از خون ریزی در اوکراین سیراب نشدند/ همزمان آمریکا از بر ملا شدن ناتوانی تسلیحاتی در جنگ اوکراین هراس دارد/ امکان دارد این جنگ به مناطق دیگر اروپا هم گسترش پیدا کند
گروه بین الملل جهان نيوز: دکتر سید رضا صدرالحسینی کارشناس ارشد مسائل بین الملل در گفتگو با جهان نيوز در آستانه یکسالگی جنگ اوکراین با اشاره به اینکه ناتو قصد داشت شرایط را به گونه‌ای فراهم کند که از خاک اوکراین، مناطق حساس روسیه را مورد حمله قرار دهد، اظهارداشت: با توجه به تلاش ناتو برای انجام حرکتی علیه روسیه از خاک اوکراین و آمادگی‌هایی که از حدود 4 سال پیش از جنگ برای اوکراین از جانب ناتو فراهم شده که حتی سکوهای موشک به سوی نقاط مهم روسیه در مناطق مرزی آماده شده بود، روسیه ناگزیر به انجام این جنگ شد.
 
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از اقدامات روسیه در سال‌های اخیر ناراحت بودند، گفت: یا ناتو به سمت روسیه حرکت می‌کرد یا اینکه روسیه باید از این اقدام جلوگیری می‌کرد. لذا این منطقه باید این اتفاق را به چشم خود می‌دید. آمریکایی‌ها روسیه را در مسائل نظامی و چین را در حوزه اقتصادی بزرگترین دشمنان خود می‌دانند.
 
کارشناس ارشد مسائل بین الملل در ادامه با اشاره به اینکه نگاه جمهوری اسلامی به این جنگ منفی است، خاطرنشان کرد: ایران از شروع هیچ جنگی و تداوم آن حمایت نمی‌کند و هیچ تغییر جغرافیایی را هم نمی‌پذیرد.
 
صدرالحسینی با بیان اینکه بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، قول و قرارهایی انجام شد که حریم روسیه از جانب ناتو حفظ شود، گفت: قرار شد ناتو به سمت شرق حرکت نکند، اما در سال‌های اخیر این تعهد از جانب ناتو شکسته شد و روسیه در شرایطی قرار گرفت که باید برای تامین امنیت خود بخش‌هایی از اوکراین را که در گذشته هم جز شوروی محسوب می‌شد به خاک خود الحاق کند.
 
وی با اشاره به اینکه روسیه به اهداف خود رسیده است، افزود: اما با توجه به کمک‌های شایان آمریکا و اروپا این جنگ طولانی شده و بعید است که به این زودی‌ها به پایان رسد. بعد از جنگ اوکراین در جهان از نظر ژئوپلیتیکی و هندسه قدرت تغییراتی نسبت به قبل آن صورت خواهد گرفت.
 
کارشناس ارشد مسائل بین الملل درباره نگرانی برخی سیاستمداران اروپایی از کمک به اوکراین، بیان کرد: علیرغم انتقادات شدید تعدادی از اصحاب فکر و سیاست اروپا علیه کمک‌ها به اوکراین و هشدار درباره بازی نخوردن بیش از اندازه اروپا از آمریکا، اما امسال کشورهای متعددی به طور رسمی بودجه‌ای را در این زمینه اختصاص دادند. لذا بین اندیشمندان اروپایی اختلافاتی وجود دارد درباره اینکه اروپایی‌های تاوان سیاست‌های یکجانبه گرایی آمریکا را می‌دهند و این به ضرر اروپا تمام خواهد شد.

صدرالحسینی درباره ارسال انواع و اقسام سلاح‌های غربی به اوکراین، گفت: امکان دارد ورود تسلیحات بیشتر به اوکراین شرایطی را ایجاد کند که این جنگ به مناطق دیگر اروپا هم گسترش پیدا کند. البته تعدادی از روسای جمهور کشورهای اروپایی هم اعلام کردند که دیگر با اوکراین همکاری نخواهند کرد.
 
وی با اشاره به نزدیکی رژیم صهیونیستی به اوکراین به دلیل اعتقادات صهیونیستی زلنسکی، تصریح کرد: بخشی از سرمایه داران بزرگ صهیونیست بین الملل از این جنگ در حال استفاده اقتصادی هستند.
 
کارشناس ارشد مسائل بین الملل با بیان اینکه تاکنون میلیون‌ها اوکراینی آواره شده‌اند و کمک‌ها به ادامه روند جنگ خطری برای صلح جهانی است، گفت:  این فضا بوجود آمده می‌تواند آسیب های جدی را به هر دو طرف این جنگ وارد کند. از طرفی آسیب جانی و مالی مردم اوکراین و آوارگی آن‌ها و از طرف دیگر تحریم‌ها علیه روسیه، اتحادیه اروپا دهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه را آماده کرده که اجرای آن موجب فشار به مردم این کشور می‌شود.
 
صدرالحسینی درباره پیش بینی‌ها از آینده جنگ اوکراین، گفت: تعدادی از استراتژیست‌های صاحب‌نام مانند هنری کسینجر ماه‌ها قبل اعلام کردند که آمریکایی‌ها باید اوکراین را وادار کنند که بخشی‌هایی از مناطق اوکراین را برای افزایش امنیت روسیه به این کشور دهند و از طولانی شدن جنگ بر حذر باشند.
 
وی با اشاره به واکنش روسیه درباره ارسال سلاح‌های جدید غربی به اوکراین، گفت: روسیه اعلام کرده بخشی کوچکی از توان نظامی خود را وارد این جنگ کرده و در صورت ورود بیشتر سلاح غربی به جنگ اوکراین، روسیه هم سلاح‌های جدیدی را وارد خواهد کرد که سرنوشت این کمک‌های نظامی غربی هم به سرنوشت سلاح‌های قبلی اوکراین مبتلا خواهد شد.
 
کارشناس ارشد مسائل بین الملل در پایان با بیان اینکه آمریکا علیرغم حمایت شدید از اوکراین سلاح پیچیده و تراز یک خود را در اختیار این کشور قرار نمی‌دهند، بیان کرد: شاید آمریکایی‌ها از این نگران هستند که روسیه بتواند این سلاح‌ها  را از بین ببرد و ناتوانی آمریکا علیرغم تبلیغات هالیوودی فراوان درباره مسائل نظامی و تسلیحاتی خود بر ملا شود. لذا آن ها خیلی تلاش می‌کنند که ضمن تداوم جنگ سلاح‌های پیشرفته خود را به اوکراین ندهند.
https://jahannews.com/vdcg7797zak9xw4.rpra.html
jahannews.com/vdcg7797zak9xw4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در قضیه اکراین آمریکا فهمید که ایران ابرقدرت جهان شده و ایران است که مناسبات جهانی را تعیین میکند.
به برکت دولت ، ایران در جهان مقتدر و سربلند شد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
اگر آمریکا به ارسال سلاح بیشتر به اوکراین ادامه دهد و اروپائی ها را مجبور به مشارکت در این راهبرد کند، سطح تنش ارتقا پیدا می کند و به دلیل نزدیکی اروپا به میدان درگیری، بازنده اصلی اروپا خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
تا شش ماه اینده نتیجه جنگ معلوم خواهد شد
روسیه مشروعییت رژیم صهیونیستی را باید زیر سوال ببره
مهدی
Iran, Islamic Republic of
روسیه به اوکراین حمله کرده و آغازگر جنگ بوده و ادامه دهنده آن است، آنوقت آمریکا از خونریزی خسته نشده؟!
Iran, Islamic Republic of
آنچه فرمودید ظاهر قضیه است و آنچه امپراطوری رسانه میخواهد همه و از جمله مردم خودشان باور کنند.
عموم جنگها ریشه های عمیقی دارند که در تمام موارد از دید مردم پنهان بوده و هستند.
لطفا با دید عمیق تری نگاه کنید. شاید به نتایجی فراتر از آنچه رسانه های اصلی غرب القا میکنند برسید.
Iran, Islamic Republic of
آنهائیکه می‌گفتند که روسیه در این جنگ گیر کرده
الان در ظاهر امر غرب تو این باتلاق جنگ گیر کرده هرچه تسلیحات ابتدایی داشتند زدند کارگر نشده و هی سطح کمکها را به جبهه اوکراین اضافه و مدرن تر میکنند با زهم کمکی به غربیها نمیکند

حالا کی مثل ......... تو گل گیر کرده ؟ غرب یا روسیه!!!
Iran, Islamic Republic of
یک وجه قضیه مصرف سلاح های باقیمانده از جنگ جهانی دوم بدلیل از رده خارج شدن انهاست.
هزینه نگهداری این سلاح ها زیاد شده بود و باید از شر آن خلاص میشدند.
آواره شدن ۱۵ ملیون اکراینی و کشته شدن جمع کثیری از انسانها هم برای مستکبران اهمیتی ندارد.