جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۹
نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با جهان نیوز:

تفکیک وزارت بازرگانی از صمت به نفع اقتصاد کشور نیست/ استیضاح فاطمی امین به صلاح کشور نیست/ برآیند عملکرد وزیر فعلی صمت مثبت است؛ باید فرصت بیشتری به او داد

دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 816570
شریعتی گفت: سیاست‌های تولیدی و صنعتی باید متمرکز و یکپارچه با سیاست‌های بازرگانی و تجارت باشد. شاید به روش‌های دیگری بتوان این موضوع حجیم بودن و گستردگی وزارت صمت را را سامان داد و این بار را پخش کرد.
تفکیک وزارت بازرگانی از صمت به نفع اقتصاد کشور نیست/ استیضاح فاطمی امین به صلاح کشور نیست/ برآیند عملکرد وزیر فعلی صمت مثبت است؛ باید فرصت بیشتری داد
گروه اقتصادی جهان نيوز: مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جهان نيوز درباره تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارتخانه بازرگانی، اظهارداشت: در گذشته هم این موضوعات مطرح بود ولی تفکیک بازرگانی از سایر بخش‌های تولیدی بیشتر به نفع واردات است تا افزایش تولید.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت به نفع اقتصاد کشور نخواهد بود، خاطرنشان کرد: سیاست‌های تولیدی و صنعتی باید متمرکز و یکپارچه با سیاست‌های بازرگانی و تجارت باشد. شاید به روش‌های دیگری بتوان این موضوع حجیم بودن و گستردگی وزارت صمت را سامان داد و این بار سنگین را پخش کرد.  
 
نماینده مردم تهران درباره یکی از سناریوهای تفکیک وزارت صمت، گفت: یکی از این سناریوها این است که بخش معدن را که یکی از بخش‌های مهم این وزارتخانه است با هر آنچه که مربوط به حوزه تجارت آن می‌باشد جدا شود و بخش صنعت هم با حوزه تجارت مربوط به خود در یک وزارت خانه دیگر باشد. با این روش حوزه تجارت در هر دو وزاتخانه‌ها وجود دارد و مقداری از سنگینی و ثقیل بودن وزارت خانه کاسته می‌شود و آفات جداشدن حوزه تجارت و بازرگانی از حوزه تولید را هم ندارد. این سناریوی خوبی است که امیدواریم بررسی شود و شاید بتوان به این نحو این وزارتخانه را به شکل بهتری اداره کرد.
 
شریعتی درباره عملکرد فاطمی امین وزیر صمت در دوران تصدی این مسئولیت، گفت: با توجه به شرایط این وزارتخانه و اینکه نزدیک به یک چهارم حوزه اقتصاد کشور را این وزارخانه تشکیل می‌دهد تحولات خوبی در آن آغاز شده است. گرچه در برخی از حوزه‌ها ضعف‌هایی مشاهده می‌شود، اما رویکرد و برآیند کلی مثبت است و باید اجازه داد این مسیری که آغاز شده به نتیجه برسد و در کوتاه مدت نمی‌توان تحولات بزرگ را رقم زد. به نظر بنده اکنون استیضاح وزیر صمت به صلاح کشور نیست.
 
وی در ادامه با بیان اینکه نمی‌توان در یکسال انتظار تحول جدی در این وزارتخانه داشت، خاطرنشان کرد: مشکلاتی که از دو سه دهه گذشته وجود داشته و کشور را دچار آسیب کرده قاعدتاً در یکسال برطرف نمی‌شود و باید فرصت بیشتری داد، گرچه در بعضی از حوزه‌ها آثار تحولی را می‌توان مشاهده کرد. البته ایشان با تقویت تیم خود می‌تواند با سرعت و دقت بیشتری این برنامه تحولی خوبی را که پیش بینی کرده و برای مجلس ارائه کرده دنبال کند. طبق قانون تعدادی از نمایندگان می‌توانند موضوع استیضاح را مطرح کنند اما این موضوع نظر مجلس را نشان نمی‌دهد. اگر موضوعات نظارتی با دقت و متانت دنبال شود و دچار حاشیه نشود به اداره بهتر کشور کمک خواهد کرد.
https://jahannews.com/vdcefp8v7jh8zni.b9bj.html
jahannews.com/vdcefp8v7jh8zni.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
استیضاح وزیر ناکارآمد حداقل وظیفه نمایندگان است.
Iran, Islamic Republic of
امروز قیمت پژو پارس ۳۹۴ میلیون رسید پس کو وعده خودرو
Iran, Islamic Republic of
به داد بورس برسید ...
Iran, Islamic Republic of
وزرای ضعیف باید هرچه سریعتر از کابینه کنار گذاشته شود. سرنوشت ملت موی سر نیست که بخوای باهاش سلمونی یاد بگیری
رضا
Iran, Islamic Republic of
جناب دکترشریعتی
لطفا در حوزه ای که تخصص ندارید اظهار نظر نفرمائید.
کافی هست محرمانه سری به ستاد وزارت صمت بزنید و با چشمان خود تعطیلی این وزارتخانه مهم را ببینید.
متاسفانه دکتر فاطمی امین علیرغم اینکه بیش از یکسال از صدرات شان میگذرد ، نتوانستن موفقیتی به دست بیارند.صلاح هست که خودشان استعفا کنند
Iran, Islamic Republic of
شما کف بازار و مردم را بنگر نه خودتان را
Iran, Islamic Republic of
اول باید خودش شما را استیضا کرد بعد فاطمی امین را...!!!
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
با این نظر موافق نیستنم. به نظرم استیضاح یک وزیر هیچ کاری با صلاح کشور ندارد و استیضاح حق مجلس می باشد .
ارائه توضیحات به نمایندگان مجلس اشکالی ندارد
مردی
Iran, Islamic Republic of
یک دلیل ساده.
هر وزارتخانه ای میخواهدکارنامه ای پر بار داشته باشد.کار نامه پربار وزارت بازرگانی مساویست با خروج ارز. کاهش و یا توقف تولید داخل. افزایش دلالان.و ...