جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در گفتگو با جهان نیوز:

محیط زیست یکی از مولفه‌های اقتدار و پایداری کشورها شده/ ماجرای اتمام حجت رئیسی درباره محیط زیست

دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 805729
رئیس فراکسیون محیط زیست با اشاره به اهمیت محیط زیست در نگاه رهبر انقلاب، خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبری و دغدغه مندی ایشان در موضوع محیط زیست در بین رهبران و سران کشورهای دنیا بی‌نظیر است.
محیط زیست یکی از مولفه‌های اقتدار و پایداری کشورها شده/ ماجرای اتمام حجت رئیسی درباره محیط زیست
گروه سیاسی جهان نيوز: سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در گفتگو با جهان نيوز درباره برگزاری نشست وزرای محیط‌ زیست کشورهای منطقه در ایران، اظهار داشت: وقتی در جلسه شورای عالی محیط زیست مطرح شد که سازمان محیط زیست به دنبال برگزاری یک نشست منطقه‌ای است تاکید شد که برگزاری نشست به این شکل باید دستاورد عینی داشته باشد و فقط به بیانیه سیاسی ختم نشود. کشورها ملزم شوند نسبت به اقداماتی که با هم تعریف می‌کنند تعهد داشته و این اقدامات را پیگیری کنند.
 
وی در ادامه افزود: به عنوان مهمترین ناظر در حوزه ریزگردها به دست اندرکاران برگزاری این نشست توصیه می‌کنم که حتما برنامه‌های عملی برای پیشنهاد داشته باشند در غیر این صورت اتفاق خاصی نخواهد افتاد.
 
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اینکه رئیس جمهور در جلسه شورای عالی محیط زیست خیلی محکم و جدی برای موضوع ریزگردها مطالبه داشتند، گفت: شخص آقای رئیسی در این موضوع جدیت دارند و شهادت می‌دهم که حساسیت آقای رئیسی نسبت به روسای دولت‌های گذشته بیشتر است. ایشان به صراحت گفتند که «اگر شما وقت ندارید جلسه شورای عالی محیط زیست را برگزار کنید من خودم برگزار می‌کنم و خودم هم شرکت می‌کنم». برای من که بیست سال است در حوزه محیط زیست کار می‌کنم و تا به حال چندین جلسه شورای عالی را در حضور روسای جمهور مختلف شرکت کردم این اولین بار بود که یک رئیس جمهور چنین موضعی را می‌گیرد و این سخنان برای محیط زیستی‌ها، امیدوارکننده است.
 
رفیعی همچنین با اشاره به اهمیت محیط زیست در نگاه رهبر انقلاب، خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبری و دغدغه مندی ایشان در موضوع محیط زیست در بین رهبران و سران کشورهای دنیا بی‌نظیر است. خیلی‌ها ژست محیط زیست را می‌گیرند اما در عمل اتفاقات دیگری رقم می‌خورد. رئیس جمهوری در آمریکا موافقت نامه پاریس را امضا می‌کند و رئیس جمهور دیگر بنابر سلایق شخصی خود آن را پاره می‌کند؛ این یعنی اعتقاد به محیط زیست یا نیست یا خیلی کم است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه رویکرد رهبر انقلاب درباره محیط زیست شعاری و فانتزی نیست، گفت: در شرایط سخت کشور و در کوران حوادث مختلف فرمایشات ایشان درباره محیط زیست نشان می‌دهد که ایشان به حفظ محیط زیست و سرمایه‌های طبیعی کشور اعتقاد قلبی دارند و خودشان هم پیشرو هستند. مثلاً فرمایشات ایشان در روز درختکاری سال 93 یک دستورالعمل جامع و کامل در حوزه محیط زیست و یک اتمام حجت علمی فوق العاده ‌است. هرکسی در حوزه محیط زیست برای این کشور کار می‌کند باید آن را نصب العین قرار دهد و اگر کوچکترین تخطی از این فرمایشاتی که مبتنی بر اعتقاد است داشته باشند، باید پاسخگوی مردم باشند.
 
رئیس فراکسیون محیط زیست در پایان با اشاره به اینکه منابع طبیعی جز استانداردهایی است که اقتدار کشورها به آن وابسته است، خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعاتی که توسط یکی از موسسات پژوهشی دنیا انجام شده، محیط زیست از مولفه‌هایی می‌باشد که برای اقتدار و پایداری کشورها مطرح است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Denmark
با حرف و دستور مشکل حل نمی شه..