جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۶
کارشناس ارشد مسائل منطقه در گفتگو با جهان نیوز:

تشکیل ناتوی عربی یا خاورمیانه فقط در حد حرف است/ توانایی تشکیل یک ارتش منسجم را ندارند/ ناتوی خاورمیانه شیوه جدیدی برای دوشیدن بیشتر سران کشورهای عربی است

دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب: 804337
صدرالحسینی با اشاره به اینکه ایده تشکیل ناتو در این منطقه نمایشی تبلیغاتی است، تصریح کرد: ناتو عربی یا خاورمیانه شیوه دیگری برای دوشیدن بیشتر سران کشورهای عربی برای فروش اسلحه است.
تشکیل ناتوی عربی یا خاورمیانه فقط در حد حرف است/ توانایی تشکیل یک ارتش منسجم را ندارند/ ناتوی خاورمیانه راه جدید برای دوشیدن بیشتر کشورهای عربی است
گروه بین المللی جهان نيوز: سیدرضا صدرالحسینی کارشناس ارشد مسائل منطقه در گفتگو با جهان نيوز در واکنش به ایده تشکیل ناتو خاورمیانه، اظهارداشت: ناتو عربی یا ناتو خاورمیانه موضوعی است که از زمان دفاع مقدس در شورای همکاری خلیج فارس مطرح بوده و پس از عدم موفقیت جریان‌های ضد محور مقاومت و جمهوری اسلامی، از دوران ریاست جمهوری اوباما و بعد از آن در دوران ترامپ چندین نوبت این مسئله مطرح شده است و هدف آن حفاظت از حکومت‌های غیرمردمی منطقه و رژیم صهیونیستی می‌باشد.
 
وی با بیان اینکه موضوع تشکیل ناتو عربی یا خاورمیانه در حد حرف است و امکان تشکیل آن وجود ندارد، گفت: آمریکایی‌ها در طول 4 دهه گذشته تسلیحات نظامی فراوانی به منطقه ارسال کردند اما توانمندی نیروهای نظامی کشورهای عربی منطقه به اندازه‌ای نیست که امکان تشکیل یک ارتش منسجم را داشته باشند. همانگونه که در موضوع ائتلاف عربی ضد مردم یمن این مسئله به اثبات رسید و تلاش جریان مرتجع عربی برای تشکیل یک جبهه متحد علیه استقلال خواهی مردم یمن به نتیجه نرسید و تنها نتیجه این ائتلاف فروش بیشتر اسلحه از جانب تولیدکنندگان بزرگ سلاح از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه بود، در حالی که امکانات نظامی که در اختیار عربستان سعودی و امارات قرار گرفت نتواست این دو کشور را در مقابل سلاح‌های بومی مردم یمن محفوظ نگه دارد.
 
کارشناس ارشد مسائل منطقه با اشاره به اینکه ایده تشکیل ناتو در این منطقه نمایشی تبلیغاتی است که هر چند وقت یکبار مطرح می‌شود، تصریح کرد: آینده‌ای برای ناتو عربی یا خاورمیانه متصور نیست به ویژه اینکه امروز آگاهی مردم منطقه نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی به میزانی شده که آن‌ها کاملا متوجه هستند که ناتو عربی یعنی تقویت رژیم غاصب صهیونیستی و شیوه دیگری برای دوشیدن بیشتر سران کشورهای عربی برای فروش اسلحه است.
 
صدرالحسینی درباره حضور کشورهای غیر عربی در ناتو خاورمیانه، گفت: حضور احتمالی ترکیه در بین اعضای ناتو عربی به نوعی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها از اهرم نفوذ یکی از اعضای ناتو که ترکیه است، می‌خواهند استفاده کنند. در حقیقت آمریکایی‌ها در زمینه تشکیل ناتو در این منطقه، سران کشورهای عربی را برای همکاری مستقیم با ژنرال‌هایشان قابل نمی‌دانند و یکی از اعضای غیر عرب ناتو یعنی ترکیه را در این رابطه به عنوان ارتش مسلط بر ناتو احتمالی خاورمیانه مامور می‌کنند. این یعنی آمریکا قصدش تحقیر کشورهای عربی است.
 
وی با بیان اینکه ناتو خاورمیانه امکان ایجاد امنیت در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس را نخواهد داشت، بیان کرد: به دلیل تناقضاتی که برای این مسئله وجود دارد و با توجه به حضور مداخله گرانه و آشوبگرانه اسرائیل، قطعا این ایده و طرح نمی‌تواند امنیت منطقه را تامین کند. ضمن اینکه وجود رژیم صهیونیستی و ایجاد یک دیوار امنیتی برای این رژیم اشغالگر، جنبش‌های مردمی و حرکت‌های ضد صهیونیسیتی را در منطقه افزایش خواهد داد و قطعا همبستگی مردم منطقه برای مقابله با رژیم صهیونیستی و ناتو احتمالی خاورمیانه گسترش پیدا خواهد کرد. این طرح‌ها مخالف صلح و ثبات و آرامش در منطقه می‌باشد.
 
صدرالحسینی با اشاره به بهترین راهکار برای بالا بردن امنیت منطقه، گفت: در مقابل تهدیدات احتمالی پیشنهاد می‌شود که کشورهای منطقه یک ائتلاف امنیتی منطقه‌ای ایجاد کنند. ائتلافی که سال‌هاست جمهوری اسلامی ایران طرح اولیه آن را اعلام کرده است. طرحی با حضور و مشارکت همه کشورهای منطقه که می‌تواند شرایط صلح، ثبات و امنیت را در منطقه ایجاد کند. در غیر این صورت امکان ایجاد صلح، ثبات و توسعه اقتصادی وجود نخواهد داشت.
 
وی در پایان درباره موضع جمهوری اسلامی در برابر تشکیل ناتو خاورمیانه، گفت: برای جمهوری اسلامی منافع ملی و امنیت خط قرمز است و با تشکیل یک ائتلاف نظامی که محور آن اشغالگران آشوبگر رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها هستند، مخالف است. چراکه این دو باعث ایجاد چندین جنگ در همین منطقه شده‌اند. قطعا قرار گرفتن تجهیزات نظامی اسرائیلی در کشورهای منطقه به هیچ عنوان امنیت ایجاد نخواهد کرد و حضور نظامی رژیم صهیونیستی در قالب توافقات نظامی در برخی کشورهای عربی بیش از پیش منطقه را به ناآرامی و آشوب هدایت می‌کند. در حقیقت با این نوع طرح‌ها و توافقات نظامی، برخی کشورهای عربی با دستان خودشان منطقه را ناامن می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
کارخانه ی لبنیات خاورمیانه راه میافتد بالاخره؟؟!!! اینهمه شیر می دوشند باید یک کارخانه ی لبنیات بغلش باشد!!!!
Iran, Islamic Republic of
انواع تجهیزات رو دارن از آن مهمتر اسراییل هم کمک شون میکنه....
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
پس شورای حکام کشورهای عربی چیست؟.
ت
Iran, Islamic Republic of
ناتوهای عرب در حال تشکیل ناتوی عربی
Iran, Islamic Republic of
الحمدالله ما خدا را داریم
الحمدالله ما سپاه داریم
ما سردارانی چون سلامی حاجی زاده و قاآنی ها داریم
Iran, Islamic Republic of
همه اینها بالای سر ولی برای مردم نون آب نمیشه