شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
کارشناس ارشد مسائل منطقه در گفتگو با جهان نيوز:

امام خمینی موتور محرکه جوامع اسلامی یعنی جوانان را بیدار کرد/ جوان پسندترین شخصیت عصر حاضر امام راحل است/ وحشت اسرائیل از تفکر و اندیشه سیاسی اوست

جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 801903
صدرالحسینی با اشاره به اینکه جوان پسندترین شخصیت عصر حاضر امام خمینی(ره) هستند، خاطرنشان کرد: امام توانستند موتور محرکه جوامع اسلامی که جوانان هستند را بیدار کرده و از توانمندیشان برای ایجاد یک جنبش اسلامی در سراسر جهان اسلام استفاده کند.
امام خمینی موتور محرکه جوامع اسلامی یعنی جوانان را بیدار کرد/ جوان پسندترین شخصیت عصر حاضر امام راحل است/ وحشت اسرائیل از تفکر و اندیشه سیاسی اوست
گروه بین المللی جهان نيوز: سیدرضا صدرالحسینی کارشناس ارشد مسائل منطقه در آستانه سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) در گفتگو با جهان نيوز درباره نقش امام خمینی(ره) در تحولات منطقه و جهان اسلام اظهارداشت: یکی از مهمترین ویژگی‌های امام خمینی(ره) توجه ایشان به نسل جوان برای انجام حرکت‌های زیربنایی در کشورهای مسلمان و منطقه بود. امام ضمن عدم نفی قطع ارتباط سیاسی و دیپلماتیک با دولت‌ها، رویکرد اصلی‌شان در صحبت با ملت‌ها بر جوانان متمرکز بود.
 
وی با اشاره به اینکه جوان پسندترین شخصیت عصر حاضر امام خمینی(ره) هستند، خاطرنشان کرد: در حوزه تحولات سیاسی، انقلاب‌ها و جنبش‌ها رویکرد اصلی امام خمینی(ره) به موضوعی به نام ملت‌ها و تاکید بر جوانان بود. لذا امام توانستند موتور محرکه جوامع اسلامی، که جوانان هستند را بیدار کرده و از توانمندیشان برای ایجاد یک جنبش اسلامی در سراسر جهان اسلام استفاده کند.
 
کارشناس ارشد مسائل منطقه درباره نقش امام خمینی(ره) در بیداری اسلامی، گفت: مُبدع بیداری اسلامی در قرن جدید را امام خمینی(ره) می‌دانیم و ایشان توانستند با رویکرد خودشان این حرکت و جنبش بیداری اسلامی را ایجاد کنند.
 
صدرالحسینی در ادامه با بیان اینکه بیشترین موضوعی که اسرائیل از آن می‌ترسد تفکر و اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) است، توضیح داد: یکی دیگر از مسائل مهمی که می‌توان در سال‌های اخیر مُبدع آن را امام دانست، تغییر حرکت ناسیونالیستی آزادی فلسطین به حرکت اسلامی آزادسازی فلسطین بود. امام خمینی توانستند با آشنایی و احاطه به همه ابعاد اسلام، موضوع جنبش آزادی بخشی و آزادی خواهی برای فلسطین را از آموزه‌های ناسیونالیستی به آموزه‌های اسلامی تبدیل کنند.
 
وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از خدمات امام خمینی به جهان اسلام، معرفی اسلام و مسلمانان به عنوان یک جامعه پویا بود، خاطرنشان کرد: قبل از نهضت امام خمینی و پیروزی انقلاب اسلامی، جامعه اسلامی یک جامعه ایستا و تابع نظام سلطه محسوب می‌شد، اما پس از شروع نهضت امام و پیروزی انقلاب اسلامی، جامعه اسلامی و مسلمانان به عنوان یک جامعه پرتحرک در به استقلال رساندن محیط جغرافیایی خود شناخته می‌شوند و این حقی است که امام به گردن جوامع اسلامی دارند.
 

کارشناس ارشد مسائل منطقه درباره حمایت امام خمینی از مستضعفین جهان در برابر قدرت‌های استکباری، گفت: نگاه امام به مستضعفان جهان نگاهی بدون توجه به رنگ، پوست، محیط جغرافیایی و حتی دین آن‌ها بود. امام از همه چارچوب‌های دینی و مذهبی با یک نگاه و اندیشه بالا عبور کرده بودند و اعتقاد داشتند که مستضعفان عالم باید در مقابل مستکبران عالم ایستادگی کرده و جامعه را به سمتی که صلاح است حرکت دهند و هیچ آموزه، اندیشه و مانیفستی هم کامل‌تر و دقیق‌تر از اسلام نیست. در حقیقت امام راحل مستضعفان عالم را با اندیشه‌های ناب اسلامی به حرکت آوردند.
 
وی با اشاره به اینکه جذاب‌ترین شخصیت بین مسلمان این عصر، امام خمینی است، بیان کرد: در طول یک قرن گذشته جذاب‌ترین شخصیت سیاسی فراگیر در جهان اسلام امام خمینی هستند که توانستند، جوامع مختلف در اقصی نقاط جهان اسلام را به آموزه‌های قرآنی گرایش داده تا آنان را برای یک حرکت منسجم سیاسی مهیا سازند. این حرکت برای رسیدن به نقطه‌ای است که آرزوی همه جوامع می‌باشد و آن استقلال و بریدن دست‌ها و پنجه‌های اختابوس استکبار و صهیونیست است. لذا امام خمینی در طول یکصدسال گذشته محبوبیت و نفوذ سیاسی و اجتماعی‌شان بی‌نظیر و بیش از همه رهبران سیاسی و مستقل بود.
 
 کارشناس ارشد مسائل منطقه در پایان با بیان اینکه امام خمینی یک مصلح جهانی است، توضیح داد: در ادبیات سیاسی اسلام مصلح خیلی فراگیرتر از یک رهبر، جنبشگر و رئیس جمهور می‌باشد و این مصلح تفکراتش هم جامع و هم فراگیر است به علاوه بخش قابل توجهی از مردم جهان هم می‌توانند از این مصلح بدون توجه به گرایش‌های سیاسی، استفاده کامل ببرند و به اهداف خود برسند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *