شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۲
۲
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفتگو با جهان نیوز:

برخی جریان‌های سیاسی در سال‌های اخیر تلاش کردند پلیس را تضعیف کنند/ در دولت و مجلس گذشته به نیروهای امنیتی اتهام می‌زدند/ مجازات قاچاقچی مواد مخدر را هم کاهش دادند

سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 791010
حاجی دلیگانی گفت: برخی جریان های سیاسی هم بودند که تحت عنوان دروغین دفاع از مردم به نوعی پلیس را تضعیف کردند.
برخی جریان‌های سیاسی در سال‌های اخیر تلاش کردند پلیس را تضعیف کنند/ در دولت و مجلس گذشته به نیروهای امنیتی اتهام می‌زدند/ مجازات قاچاقچی مواد مخدر را هم کاهش دادند
گروه جامه جهان نيوز: حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جهان نيوز درباره اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط پلیس، اظهارداشت: مجلس یازدهم بنا دارد بر اساس خرد جمعی و منطق قانون استفاده از سلاح توسط نیروهای برقرار کننده امنیت به خصوص نیروی انتظامی را به نحوی تصویب کند که آن‌ها در مواقع ضرور بتوانند هم از خودشان و هم از مردم به درستی دفاع کنند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه قانون باید متناسب با زمان حاضر تعریف شود، توضیح داد: لایحه‌ای در سال 95 توسط دولت وقت برای اصلاح این قانون ارائه شد، اما تا امروز به خاطر اشکالاتی که در مباحث کارشناسی و  اختلاف دیرینه‌ای که بین صاحب نظران و استفاده کنندگان از این قانون وجود داشته به نتیجه نهایی نرسیده  است. یکی دیگر از دلایل آن هم این بوده که  این لایحه قید فوریت نداشته لذا مجلس قصد دارد آن را به سرانجام برساند. از طرفی قوه قضائیه هم می‌خواهد قانونی باشد که هم بتواند حامی نیروهای امنیتی باشد و هم از افرادی که در حاشیه این اتفاقات حضور دارند حقی تضییع نشود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به استفاده از برخی سلاح‌ها و ابزارهای جدید توسط ارذال و اوباش، سارقین و قاچقاچیان گفت: این قانون برای سال 1373 است و شرایط نسبت به آن زمان تفاوت کرده است. لذا قوه قضائیه از لحاظ حقوقی و قضائی لایحه‌ای را تدوین کند و به دولت دهد. دولت هم کار کارشناسی خود روی آن انجام دهد و به مجلس ارائه دهد تا جهت تصویب مورد بررسی قرار گیرد.
 
حاجی دلیگانی در پایان با اشاره به اینکه برخی جریان‌های سیاسی در سال‌های اخیر تلاش داشتند پلیس را تضعیف کنند، خاطرنشان کرد: جریانی که تقریبا تا نیمه اول امسال سرکار بود و مجلس دهم هم که با آن جریان آبشخورش یکی بود چه در زمینه قانونگذاری‌ها و چه در زمینه متهم کردن نیروهای امنیتی عمل کننده در جامعه یک رفتار خاصی را از خودشان داشتند. در این زمینه می‌توان به قانون مبارزه با قاچاق مواد مخدر اشاره کردکه برخی مجازات‌ها کاهش پیدا کرد و قانون آن بازدارندگی لازم را ندارد و باعث شده که مجرمین گستاخ تر شوند. از طرفی برخی جریان های سیاسی هم بودند که تحت عنوان دروغین دفاع از مردم به نوعی پلیس را تضعیف کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
..،،
ت
Iran, Islamic Republic of
باید قبول کرد که ماموران ما اطلاع دقیقی از قوانینی که خود مجری آن هستند ندارند نیرو پس ازطی یک دوره آموزشی وارد یگان خدمتی خودش می شود وبعد به صورت سنتی وتجربی ادامه فعالیت می دهد مقصر اصلی به نظر من بخش آموزش نیروی انسانی است که دوره های آموزشی وضمن خدمت را برگزار نمی کند