پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۶
۱۵
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با جهان نیوز:

اگر مسئولان از خودروی داخلی استفاده کنند ضعف‌ها را بهتر متوجه می‌شوند/ تولیدکنندگان داخلی به دنبال نوآوری باشند نه اینکه فقط تقلید کنند/ وزارت صمت و استاندارد نظارت کنند کاهش قیمت‌ها به اُفت کیفیت منجر نشود

چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 790549
حسینی کیا گفت: پس از بیانات رهبری کمیسیون صنایع مجلس، جلسه‌ای با خودروسازان و قطعه‌سازان گذاشت تا سند تحول خودرو را تضمین کنیم.
اگر مسئولان از خودروی داخلی استفاده کنند ضعف‌ها را بهتر متوجه می‌شوند/ تولیدکنندگان داخلی به دنبال نوآوری باشند نه اینکه فقط تقلید کنند/ وزارت صمت و استاندارد نظارت کنند کاهش قیمت‌ها به اُفت کیفیت منجر نشود
گروه اقتصادی جهان نيوز: سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با جهان نيوز با اشاره به گلایه رهبرانقلاب از افزایش قیمت لوازم خانگی و انتقاد ایشان از کیفیت پایین خودروهای داخلی، اظهار داشت: پس از بیانات رهبری کمیسیون صنایع مجلس، جلسه‌ای با خودروسازان و قطعه‌سازان گذاشت تا سند تحول خودرو را تضمین کنیم. نگاه این است که کیفیت ارتقا پیدا کند و قدرت رقابت پذیری داشته باشد و از نظر قیمت هم مردم رغبت بیشتری نسبت به خودرو داخلی داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه به منظور توانایی رقابت با کالای مشابه خارجی و صادرات آن، در این جلسه قرار شد تا قطعه سازان کیفیت را افزایش دهند، گفت: قرار شد در این زمینه پیشنهادات خود را ارائه کنند تا مشخص شود چه چیزی‌هایی لازم دارند که اگر خلا قانونی هم وجود دارد برطرف شود. اگر سازمان و نهادی هم در این زمینه باید کمک و مشارکت کند کمیسیون صنایع پیگیری می‌کند تا بتواند این حلقه‌ها را به هم وصل کند.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به عدم رضایت مردم از کیفیت خودروهای تولید داخل، بیان کرد: اگر قانون شود که مسئولان از خودرو داخلی و ملی استفاده کنند هم ضعف‌ها را بهتر متوجه می‌شوند و هم اهتمام بیشتری برای رفع مشکلات آن خواهند داشت. باید یک التزام اخلاقی در استفاده از خودروی داخلی در بین مسئولان وجود داشته باشد و تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی را هم ملزم به استفاده از خودرو ملی کنند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه برای مقامات خارجی که به ایران سفر می‌کنند هم می‌توان از خودرو داخلی استفاده کرد، افزود: یک کار ابتکاری و نویی باید در این زمینه انجام شود که از مسئولان کشورهای دیگر هم با خودرو داخلی استقبال کنیم. البته گام اول این است که مسئولان تراز اول کشور خودشان هم از خودرو تولید داخل استفاده کنند و اولویتشان این باشد که محصول داخلی را بر کالای سایر کشورها ترجیح دهند.
 
حسینی کیا با اشاره به آمادگی برخی شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی داخلی برای کاهش قیمت، خاطرنشان کرد: نباید با کاهش قیمت‌ها کیفیت هم کاهش یابد لذا هم سازمان استاندارد و هم وزارت صنعت که در این زمینه متولی است باید نظارت جدی کنند که با کاهش قیمت‌ها کیفت محصولات تغییری نکند. باید تلاش کنند هزینه تمام شده را کاهش دهند تا هم قیمت کاهش یابد و هم کیفیت حفظ شود. البته خلاهایی هم وجود دارد؛ مثلا یک محصول برای اینکه از درب کارخانه به دست مشتری واقعی برسد چند حلقه را طی می‌کند که هر کدام از اینها برای خودشان ارزش افزوده می‌گیرند و بعد یک مرتبه کلی قیمت تمام شده کالا بیشتر می‌شود.
 
وی درباره توجه به خلاقیت و نوآوری در تولیدات داخلی، توضیح داد: تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی به ذائقه مردم توجه کنند و در کنار آن کیفیت را هم بالا ببرند. از طرفی مصرف انرژی آن محصول تولید شده هم خیلی مهم است هر چه کم مصرف‌تر باشد رغبت بیشتری برای خرید آن کالا وجود دارد. تولیدکنندگان به دنبال نوآوری باشند نه اینکه به دنبال نوآوری کالاهای خارجی باشند و فقط آن را تقلید کنند.
 
حسینی کیا با اشاره به راهکارها و شیوه‌های افزایش فروش کالاهای تولید داخل و بالابردن اعتماد مردم نسبت به این محصولات، گفت: باید برای اعتماد مردم به کالاهای داخلی فرهنگ سازی شود و رسانه‌ها باید در این زمینه کمک کنند. در برخی کالاها کیفیت ایرانی بهتر از خارجی می‌باشد اما تبلیغات در این زمینه کافی نیست. از طرفی بانک‌ها با ارائه تسهیلات برای خرید کالاهای تولید داخل، رغبت مردم را برای خرید این کالاها بیشتر کنند. البته مردم هم باید اولویتشان حمایت ازکالای داخلی و استفاده از آن باشد.
 
وی در پایان با بیان اینکه حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان داخلی نباید باعث سوءاستفاده شود، گفت: نهادهای نظارتی کار خودشان را درست انجام دهند که محصول با کیفیت تولید و به دست مردم برسد و به هیچ وجه اجازه تولید محصول بی‌کیفیت داده نشود که با تولید آن، هم منابع و هم آبروی کشور هدر خواهد رفت. امیدواریم پس از فرمایشان رهبری یگ گام موثری در این زمینه برداشته شود. در حال حاضر توان رقابت در برخی از محصولات لوازم خانگی با نوع خارجی وجود دارد اما درباره خودروسازی کمی زمان می‌برد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در صنعت ایران همیشه هیچ توجیهی برای پذیرفتن کیفیت بهتر مقبول نبوده بلکه منفعت بیشتر مورد نظر است .
Iran, Islamic Republic of
خفه شدیم اینقدر شعار و حرف شنیدیم
Netherlands
مسئله خودروسازی از باید و نباید گذشته
مشکلات خیلی زیاده
خدا کمکمون کنه
چوبین
Iran, Islamic Republic of
خودروی خودتون چیه؟
Canada
..
Iran, Islamic Republic of
....
Portugal
البته خودروی داخلی داریم تا خودروی داخلی. خودروی مردم عادی پراید، تیبا، پژو، پیکان، پژوپارس و 206 است.

خودروی مسئولان اگر هم ایرانی باشد حداقل دنا پلاس است.
.
Iran, Islamic Republic of
آقای حسینی کیا ، اگر نمایندگان مجلس ، وزار و سایر مسئولان کشور به فرمایشات امام خامنه‌ای مدظله العالی عمل می کردند و علاوه بر استفاده از خودروهای داخلی ، از اشرافی گری ، کاخ نشینی ، مال اندوزی ، باند بازی ، رقابت در تجارت از یکدیگر و از حقوق های نجومی دست می کشیدند و همسطح مردم عادی زندگی می کردند ، امروز وضعیت اقتصاد کشور به اینجا نمی رسید.
احمد
Iran, Islamic Republic of
کیفیت خودرو با برگزاری جلسه و خواهش و تمنا بالا نخواهد رفت!! .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
با تحريم و نخريدن و مجازات مديران خاطي و قطع دست دلالان شايد درست شود .
Iran, Islamic Republic of
. با بشود گفتن نمیشه کاری پیش برد .
این عضو کمسیون صنعت است .....
United States
....
محمد
Iran, Islamic Republic of
مردم بیچاره رو مسخره کردین ...؟!!!
Iran, Islamic Republic of
تازه خودرو داخلی بی کیفیت شده مسئولین هم اگر از خودرو داخلی استفاده می کنند تما م هزینه ان بعهده دوائر دولتی است .