شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
۶
کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با جهان نیوز:

نزدیک شدن اسرائیل به ملت‌های عرب تاکتیکی است نه عاطفی/ اماراتی‌ها آنچنان رغبتی به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این شرایط نداشتند/ رژیم‌های مرتجع به خاطر تمایل به اسرائیل ضربه خواهند خورد

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 785150
هانی زاده گفت: ایران می‌تواند دوست و همپیمان قدرتمندی برای کشورهای عرب منطقه باشد، ولی فشارهای آمریکا و ضعف ساختاری داخلی برخی از این رژیم‌ها موجب شده به سمت دشمن ملت‌های اسلامی و عربی متمایل شوند.
نزدیک شدن اسرائیل به ملت‌های عرب تاکتیکی است نه عاطفی/ اماراتی‌ها آنچنان رغبتی به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این شرایط نداشتند/ رژیم‌های مرتجع به خاطر تمایل به اسرائیل ضربه خواهند خورد
گروه بین الملل جهان نيوز: حسن هانی زاده کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با جهان نيوز درباره اولین سفر یک نخست وزیر اسرائیلی به امارات اظهار داشت: کشورهای مرتجع عربی به دلیل ضعف ساختاری از دایره تقابل با رژیم صهیونیستی خارج شده و خود ملت فلسطین هم به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند به این رژیم‌ها خیلی تکیه کنند. حتی انتقادهای شدیدی از سوی جریانات مبارز فلسطینی نسبت به عادی سازی روابط این رژیم‌ها با اسرائیل وجود دارد. بسیاری از این رژیم‌ها که زیرساختارهای اجتماعی و سیاسی قابل قبولی ندارند به دلیل فشار آمریکا و ایجاد چتر حمایتی آمریکا ناچار شدند با اسرائیل رابطه برقرار کنند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه این کشورها از رهگذر برقراری رابطه با اسرائیل به دنبال امتیازگیری از آمریکا هستند، گفت: اسرائیل سعی می‌کند از طریق گسترش رابطه با کشورهای جنوب خلیج فارس به نوعی وضعیت اقتصادی خود را بهبود بخشد و رژیم‌های مرتجع عربی که حفظ و بقای خودشان را در ارتباط با اسرائیل می‌بینند، قطعا در کشتار ملت فلسطین شریک هستند.
 
نزدیک شدن اسرائیل به ملت های عرب تاکتیکی است نه عاطفی
هانی زاده با اشاره به اینکه امارات قصد داشت از نفوذ اسرائیل برای اجرایی شدن توافق نظامی خرید هواپیمای اف 35 از آمریکا استفاده کند، گفت: پس از اعتراض لابی صهیونیستی به این قرارداد مبنی بر اینکه هیچ کشور عربی نباید هواپیماهای پیشرفته اف 35 داشته باشد و لغو این قرارداد نظامی، امارات متوجه شده که اسرائیل و لابی صهیونیستی همچنان نگاه منفی به کشورهای عربی دارند.
 

این کارشناس منطقه با بیان اینکه رژیم های مرتجع عرب به دلیل ضعف ساختاری به اسرائیل نزدیک شدند، تاکید کرد: ایران می‌تواند دوست و هم پیمان قدرتمندی برای این کشورها باشد ولی فشارهای آمریکا و ضعف ساختاری داخلی این کشورها موجب شده به سمت دشمن ملت‌های اسلامی و عربی متمایل شوند ولی در نهایت ضربه مهمی از آن خواهند خورد. اسرائیل هیچگاه به لحاظ عاطفی و فرهنگی نمی‌تواند به ملت‌های عرب نزدیک شود و این نزدیک شدن کاملا تاکتیکی است.

اماراتی‌ها آنچنان رغبتی به سفر نخست وزیر اسرائیل نداشتند
وی درباره نگرانی اسرائیل از بهبود روابط ایران با امارات و عربستان، توضیح داد: برای نخستین بار است که یک مقام اسرائیلی در چنین سطحی به امارات سفر می‌کند و این نشانه نگرانی عمیق رژیم صهیونیسیتی از بهبود روابط ایران با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است. سفر اخیر «طحنون بن زاید» مشاور امنیت ملی امارات و یکی از شخصیت های تاثیرگذار این کشور در دو حوزه سیاسی و امنیتی به ایران و دیدار با مقامات جمهوری اسلامی و همچنین سفر وزیر خارجه سوریه به تهران و سفر اخیر وزیرخارجه امارات به دمشق در چارچوب ایجاد همگرایی اسلامی و عربی است که در راس آن جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.
 
این کارشناس منطقه با بیان اینکه این سفر با اصرار مقامات اسرائیلی انجام شده، تصریح کرد: نخست وزیر اسرائیل به صورت شتاب زده به امارات سفر کرد و با ولیعهد ابوظبی هم دیدار کرد ولی به هر حال روابط ایران با کشورهایی مانند امارات، عربستان، کویت و عمان مانع نفوذ رژیم صهیونیستی در کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد شد. خود اماراتی‌ها در این شرایط رغبتی به این سفر نداشتند و این سفر بیشتر برای خروج اسرائیل از انزوای سیاسی است. رژیم صهیونیستی بارها بر انجام این سفر اصرار کرد، تا حدی که نخست وزیر اسرائیل ملتمسانه درخواست این سفر را داشت.

سفر بن زاید به تهران، خنجری بر پیکره اسرائیل است
هانی زاده با اشاره به اینکه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس پس از تجربه چند ده ساله به این نتیجه رسیدند که آمریکا برای آن‌ها تکیه گاه قابل قبول و مطمئنی نیست، خاطرنشان کرد: کشوهایی مانند امارات و عربستان درصدد بازتعریف سیاست‌های خودشان نسبت به ایران به عنوان یک کشور تاثیر گذار منطقه‌ای، قابل اتکا و مطمئن هستند تا روابطشان را با ایران بهبود بخشند و این ضربه بزرگی برای رژیم صهیونیستی است. روزنامه هارتص بعد از سفر مشاور امنیت ملی امارات به ایران نوشت این سفر خنجری بر پیکره اسرائیل است و این تحلیل درستی است، چراکه اگر روابط ایران با شش کشور حوزه خلیج بهبود پیدا کند و منطقه به سمت آرامش رود، اسرائیل دچار انزوا خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
سیلی خواهند خورد!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
محمد جواد
Canada
احسنت درست گفت
Iran, Islamic Republic of
لطفاً ویدیو این مصاحبه و دیگر مصاحبات را برامون بگذارید چشممون ضعیف واقعیت بیمه ندارم که سراغ چشم پزشکی برم اوضاع مالی هم زیاد جالب نیست ولی کانال خبری جهان نیوز یکی از کانالهایی است که اخبار دقیق میزنه اگر امکان داره باهامون همکاری بفرمایید ممنون جناب جهان تیغی
Iran, Islamic Republic of
...
فرهاد
United States
.....