شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

استانداران خیالی در رسانه‌های بی‌شناسنامه

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 315641
این روزها موضوع استانداری کرمانشاه در برخی محافل مطرح است و در این میان برخی افراد با گمانه‌زنی بی‌اساس ده‌ها نفر را به‌عنوان استاندار خیالی در رسانه‌های بی‌شناسنامه مطرح می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، استان کرمانشاه در غربی‌ترین نقطه کشور قرار دارد، اما هرگز رنگ غروب بر آن استیلا نیافته و هرگز دلتنگی غروب را ندارد و بی‌شک پیام‌آور تاریکی نیست.

از زمان‌های دور تاکنون، مشرقی‌ترین نگاه ملت ایران به غرب سرزمینشان بوده، آن‌جا که خورشید به قلاب اراده و ایستادگی کرمانشاهیان آویزان بوده است.

اوج درخشش کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس رقم خورد، دورانی که این روزها گرامیداشت آن علاوه بر اینکه وظیفه هر ایرانی است، افتخار تاریخی این ملک کهن است.

آغاز و پایان جنگ در کرمانشاه رقم خورد و افتخاری نصیب مردم غیور این دیار شد مقام معظم رهبری فرمودند «کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است».

علاوه بر این‌ها، فرزندان برومند ایران زمین در هشت سال دفاع مقدس در کنار مردم این استان در مقابل تمام دنیای کفر ایستادند و خاک مقدس این خطه از ایران اسلامی با خون صدها هزار تن از این عزیزان رنگین شده است.

آری، کرمانشاه فقط یک استان نیست؛ آسمان آن بوی شهیدان گوشه و کنار این سرزمین را می‌دهد و به‌نوعی کرمانشاه تمام ایران است و امروز نیز به‌واسطه وضعیت جغرافیایی و هم‌مرز بودن با کشور عراق، دارای موقعیت خاصی است.

با تمام این تفاسیر و با تمام عظمتی که مردم استان کرمانشاه دارند، امروز شاهد کمبودهایی در این استان هستیم و این نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان و همت واقعی آن‌ها برای ایجاد تحولات محسوس در توسعه و پیشرفت استان است.

انتخابات ۲۴ خرداد صحنه نمایش دل‌دادگی و وفاداری ملت به نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و اینک زمان آن رسیده که دولت تدبیر و امید به شعارهایش جامه عمل بپوشاند و امیدی که در دل مردم ایجاد شده را زنده نگه دارد.

این روزها موضوع استانداری کرمانشاه در برخی محافل همچون بسیاری از استان‌های کشور مطرح است و در این میان برخی افراد با گمانه‌زنی بی‌پایه و اساس ده‌ها نفر را به‌عنوان استاندار خیالی مطرح می‌کنند و این فضایی ایجاد کرده که تقریبا افرادی بدون داشتن تجربه حتی بخشداری خود را در رسانه‌های یک شبه ساخته شده یا بی‌شناسنامه مطرح کنند.

این اقدام توهین به مردم استان کرمانشاه است، چرا که در برخی شهرها از برجسته‌ترین افراد کشور برای تصدی شهرداری صحبت به میان می‌آید، اما در این استان افراد ضعیف، کم وزن و گاهی با کارنامه مردود توسط عده‌ای که به فکر منافع شخصی خود هستند، مطرح می‌شوند.

لیاقت مردم استان کرمانشاه آن‌قدر بالاست که چنین افرادی نباید به خود اجازه دهند بی‌هیچ تجربه و تخصصی خود را مطرح کنند.

برخی افراد گمان‌ نبرند تدبیر به‌معنای زیر و رو شدن همه چیز است و امید را به‌معنای سرک کشیدن افراد تندرو تلقی نکنند.

هنگامی که ثبات موجب استحکام یک وضعیت می‌شود و رضایت اکثریت را در پی دارد، متزلزل کردن شرایط آسیب و زلزله‌ای است که نتایج خوبی ندارد و عاقبت با زهم مردم کرمانشاه هستند و هزاران مطالبه‌ای که بر روی زمین مانده است.

در این میان دو جریان اصول‌گرا و اصلاح‌طلب مراقب باشند که چهره‌ای مطرح نشود که شرایط سیاسی، اجتماعی و حتی نظم عمومی را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

سهم‌خواهی با اعتدال منافات دارد و تخریب گروه‌ها و افراد کار درستی نیست و آن‌چه بیش از هر چیز اهمیت دارد، پیشرفت استان کرمانشاه است.

بی‌شک آیت‌الله شیخ مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، علما و روحانیان بزرگ و برجسته همچون آیت‌الله حسن ممدوحی و بزرگان همواره دل‌سوز مردم بوده و این افراد سنگ وزنه‌ها و اعتبار این استان متدین، ولایت‌مدار و شهیدپرور هستند.

این افراد بزرگ تاکنون در رابطه با استانداری کرمانشاه نظری مطرح نکرده‌اند که شرایط را ملتهب کند و نظر این افراد بسیار تاثیرگذار است.

پیشرفت استان در گرو همکاری و هم‌دلی همه مردم و مسئولان است و اگر در چنین شرایطی انتخاب شتاب‌زده صورت بگیرد، بزرگ‌ترین ضربه به مردم استان وارد می‌شود و فضای تعامل و هم‌دلی به درگیری‌های سیاسی منجر می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: موضوع ابقا یا تغییر استاندار کرمانشاه این‌ روزها به‌ شدت در برخی محافل و رسانه‌ها مطرح می‌شود و من هیچ دخالتی در این موضوع نمی‌کنم.

آیت‌الله حسن ممدوحی در مورد افرادی که دارای کارنامه مردود هستند و به‌عنوان استاندار کرمانشاه مطرح شوند، هشدار داد و بیان داشت: تخصص، تعهد و ولایت‌مداری از ویژگی‌هایی است که یک مدیر باید در حکومت اسلامی داشته باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر اجماع بر روی یک نفر صورت بگیرد، من هم از این موضوع حمایت می‌کنم.

نماینده مردم سنقرو کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: افراد زیادی در برخی محافل برای تصدی استانداری کرمانشاه مطرح شده‌اند که بیشتر شایعه است.

محمدابراهیم محبی تاکید کرد: دولت حداقل نظر نمایندگان را درباره استانداری کرمانشاه جویا می‌شود، چراکه نمایندگان قصد تعامل با دولت را دارند.

نماینده مردم اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی نیز بیان داشت: تعیین استانداران از اختیارات دولت است و دولت می‌تواند بدون نظر نمایندگان نیز این‌ کار را انجام دهد، البته این اتفاق زمانی می‌افتد که دولت قصد تعامل با نمایندگان را نداشته باشد.

علی جلیلیان با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید، تعامل با نمایندگان است، خاطرنشان کرد: افراد زیادی در گوشه و کنار خود را برای تصدی استانداری کرمانشاه مطرح می‌کنند که در میان آن‌ها افرادی پیدا می‌شوند که هیچ سنخیتی با دولت تدبیر و امید ندارند و یا افرادی خود را مطرح کرده‌اند که هیچ تخصص و تجربه‌ای ندارند و فکر می‌کنند باید از فرصت برای مطرح کردن خود استفاده کنند.

مسئولان ارشد دولت خوب می‌دانند این‌جا کرمانشاه است و نیاز به توجه ویژه دارد و انتظار مردم استان این است که به احترام خون شهدا با دقت تصمیم بگیرند و عمل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *