چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۱

آقای استاندار بفرمایید؛ مردم منتظرند!

شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 398207
ابراهیم رضایی بابادی استاندار کرمانشاه، با توجه به حضور در دولت صلاحات و همزمانی مسئولیت های وی با فتنه سال ۷۸ با پیشینه ذهنی غنی تری می تواند به موضوع فعالیت های فتنه گران در سال ۸۸ بنگرد.
به گزارش جهان، مسلم معین در مرصاد نوشت: فتنه ۸۸ و هشت ماه آشوب و آتش افروزی در ایران در واقع اجرای پلن تئوریسین های اتاق فکر انقلاب های مخملی در کشوری بود که سالهاست استخوان در گلوی جریان سلطه مدرن شده است.

کشوری که بارها نشان داده است از قانون های پیش ساخته ذهن سرویس های عریض و طویل جاسوسی بریتانیا و ایالات متحده در واکنش به ترفندهای براندازانه پیروی نمی کند. قوانینی که توانسته اند با کمک آنها بسیاری از کشورهای به اصلاح صاحب قدرت را در گرداب های رنگین انقلاب های ساختگی فرو ببرند.

ایران به اعتراف کارشناسان منصف عرصه بین الملل توانسته است با داشتن دو مولفه رهبری با پارامترهای اسلامی یک لیدر (ولایت فقیه) و تنیده شدن ساختارهای حکومت در تار و پود مردم و تکیه ارکان حکومت داری بر خواست و اراده ملت، به تعبیر رهبر معظم انقلاب بدون تعریف اندرونی و بیرونی برای نظام، یک مجموعه جاذب و قابل صدور به اقصا نقاط عالم را بر مبنای اسلام ناب محمدی فراهم کند.

به همین دلیل وقتی پیکان صف آرایی ها و توطئه های پنهان در قلب فتنه ۸۸ با همه غبار آلودگی فضا و لجبازی سران فتنه ، به سمت عاشورا چرخید... با حماسه عاشوریی ۹ دی توسط میلیونها ایرانی در هم پیچیده شد.



اما امروز با وجود اسناد و مدارک مکتوب، صوتی و تصویری از پشت پرده و خط دهندگان فتنه ۸۸ شرایط کاملا متفاوت است. امروز اگر کسی از قافله در حرکت نهم دی ماه به دلیل عدم اظهار پشیمانی از فریب خوردنها و سکوتها و ... جا بماند بدون تردید در دایره فتنه تعریف خواهد شد. چرا که انکار ابعاد فتنه ۸۸ امروز به اندازه انکار حماسه های نهم دی ماه و خرداد ۹۲ غیر قابل تصور است.

ابراهیم رضایی بابادی استاندار کرمانشاه، با توجه به حضور در دولت اصلاحات و همزمانی مسئولیت های وی با فتنه سال ۷۸ با پیشینه ذهنی غنی تری می تواند به این موضوع بنگرد.

در شرایطی که استاندار کرمانشاه تحرکات غیر قابل توجیهی در ماه های فتنه ۸۸ داشته است، به نظر می رسد که بودن بر همان سیاق برای نماینده عالی دولتی با برچسب اعتدال از نظر مردم قابل قبول نخواهد بود. موضوعی که با میدان دادن به اعضای اصلی جبهه منحله مشارکت در برخی پستها کمی تردید ها را بیشتر کرده است.

استاندار فعلی کرمانشاه در شهریور ماه سال ۸۸ نامه ای را به رئیس قوه قضاییه حضرت آیت الله آملی لاریجانی امضا می کند که هم مسیر با خواست فتنه گران براندازی آن روزهاست. مرقومه ای که در آن با اعتراض به محاکمه متهمان فتنه ۸۸ توسط دستگاه قضا، نظام بهنداشتن حتی کمترین تدبیر برای حکومت داری متهم می شود.

رضایی بابادی با امضای این نامه اقدامات قوه قضاییه را ظالمانه خوانده و چهره دستگاه قضایی نظام جمهوری اسلامی را ملکوک (لکه دار) توصیف کرده است. نامه ای که در آن نا روا ترین الفاظ به نظام مکتوب شده است آن هم در حمایت از متهمینی که در همان دادگاه به جرم خود اعتراف کرده و بسیاری از پشت پرده های فتنه را افشا کردند.

به نظر می رسد نزدیک شدن به سالروز حماسه نهم دی ماه فرصتی بسیار مغتنم برای نماینده دولت اعتدال است که مواضع خود را در برابر افراطی ترین اقدامات تاریخ انقلاب اسلامی اعلام و البته اصلاح کند.

این موضوع بدون تردید انتظار بخش زیادی از مردم انقلابی استان کرمانشاه است که حتی حماسه نهم دی ماه را یک روز پیش از سایر نقاط کشور در سال ۸۸ رقم زدند.

البته توجه به این نکته نیز ضروریست که اعلام موضع رئیس جمهور محترم در مقابل فتنه گران پس از حوادث ۲۵ بهمن، توجیهی برای گریز از اعلام موضع به بهانه مخالفت یا عدم تمایل دولتی ها در پایتخت و تقابل با سیاستهای کلی رئیس جمهور باقی نمی گذارد.

استاندار کرمانشاه در آستانه نهم دی ماه فرصت مغتنمی دارد تا بدور از فشارهای افراطیون و مشاورین بدخواه مشارکتی، به این انتظار مردمی پایان داده و مواضع شفاف خود را در قبال عناصر فعال براندازی ۸۸ اعلام کند. گرچه این اعلام موضع فقط در مقام حرف و سخن کافی نیست و باید با گرفتن میدان از عناصر رد صلاحیت شده حامی سران براندازی ۸۸ در مقام عمل نمود پیدا کند.

به هر حال در کنار انتظار برای عمل به وعده هایی مثل کاهش نرخ بیکاری، طلاق و ... اعلام موضع در برابر دشمنان نظام و البته اصلاح رویه پیشین نیز توقع مردم کرمانشاه از نماینده دولت تدبیر و اعتدال است. پس آقای استاندار بفرمایید... مردم منتظر هستند....
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *