جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

فیلم زندگی شهید علی هاشمی+تصاویر

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۱۵
کد مطلب: 225927
فیلمبرداری فیلم «یوسف هور» به کارگردانی علی‌اصغر شادروان چندی است به پایان رسیده است و به زودی تدوین آن آغاز می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از  فارس، فیلمبرداری پروژه سینمایی «یوسف هور» در چند روز اخیر به اتمام رسیده است. به محض مشخص شدن تدوینگر فیلم، تدوین این فیلم سینمایی آغاز خواهد شد. زمان تدوین فیلم سینمایی «یوسف هور» یک ماه پیش‌بینی شده است.

«یوسف هور» جدیدترین اثر سینمایی شادروان است و داستان آن درباره بخش‌هایی جالب از زندگی، مبارزات و شهادت سردار شهید «علی هاشمی» در منطقه هور است.

عوامل فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: علی اصغر شادروان، دستیار کارگردان: سید رحمان محمدی، سرمایه‌گذاران: استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، تهیه‌کننده : حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر، مدیر فیلمبرداری : علی الهیاری، مدیر تولید : حشمت‌الله قاسمی،‌ جانشینان تولید : امیر نصیرزاده، حسن هاشمی‌نصب، سعید نگراوی، کیاوش عسکری، عبدالرضا سعیدی، عکاس : حافظ احمدی، بازیگران : آرش مجیدی، جمشید جهان‌زاده، اکبر سنگی، کاظم هژیر آزاد، رضا فیاضی، غلامرضا فرامرزیان، یلدا قشقایی، رز رضوی.

«شهید علی هاشمی» یا همان سردار هور، یکی از فرماندهان سپاه در جبهه جنوب در استان خوزستان بود که از ابتدای جنگ حضور فعالی داشت و به ویژه در زمانی که جنگ در جبهه سوسنگرد شدت داشت وی در آن منطقه فعال بود، اما نام شهید علی هاشمی با قرارگاه نصرت و تلاش‌های شبانه‌روزی و گروه وی برای بررسی منطقه هورالهویزه برای انجام عملیات خیبر و بدر گره خورده است.

 جمشید جهان‌زاده و اکبر سنگی بازیگران نقش‌های ماهرعبدالرشید و سردار سلطان هاشم در نمایی از فیلم «یوسف هور»/عکس از حافظ احمدی

در چهارم تیرماه سال 67 دشمن اقدام به تک شدیدی در جزایر مجنون می‌کند که شهید «علی هاشمی» علی‌رغم تأکید فرماندهان رده بالای سپاه مبنی بر ترک منطقه تا ‌آخرین لحظات در کنار سایر رزمندگان اسلام در مقابل متجاوزان بعثی جانانه دفاع می‌کند و سرانجام به همراه چند تن از یارانش به آرزوی دیرینه خود رسیده و به لقاءالله پیوسته و جاویدالاثر می‌شود.

پیکر این شهید والامقام سال گذشته به همت گروه تفحص شهدا کشف و پس از تشییع در زادگاهش به خاک سپرده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *