يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۱
در آستانه گزارش هیات ویژه مجلس منتشر می شود:

متهم اصلی جنایت کهریزک کیست؟

حکایت ناگفته ای از کهریزک
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 69179
متهم اصلی جنایت کهریزک کیست؟
در آستانه اعلام گزارش هیات ویژه مجلس درباره زندان کهریزک، خبرنگار جهان به اطلاعاتی دست یافت که انتشار آن به ریشه کن کردن چنین جنایاتی در کشور کمک می کند.

طبق اطلاعات دقیق خبرنگار جهان، اعزام به بازداشتگاه کهریزک بنا به ابلاغیه کتبی رئیس وقت قوه قضائیه با اختیار یک مقام قضایی انجام می شده و هیچ فرد دیگری چنین اجازه ای برای اعزام به کهریزک نداشته است.

بنابراین گزارش، در اولین روز بازداشت زندانیان سیاسی در بازداشتگاه کهریزک (روز شنبه) پس از اطلاع مقام معظم رهبری از این اقدام به مسئولین ذیربط دستور داده می شود که زندانیان را به مکان دیگری اعزام نمایند و بازداشتگاه کهریزک هم تعطیل شود.

متاسفانه این دستور رهبری با بی توجهی قاضی فوق الذکر تا روز دوشنبه بدون اقدام باقی می ماند. و این فرد در توجیه نافرمانی خود اعلام می دارد که جایی برای زندانی کردن افراد نداریم. مقام معظم رهبری این بار با دستور به دبیر شورای عالی امنیت ملی دوباره تاکید می کنند که حتی اگر جایی برای زندانی کردن این افراد نیست، با هر جرمی که کردند موقتا آزاد شوند. (این دستور شامل حال تمام زندانیان اعم از زندانیان سیاسی و اراذل و اوباش بوده است).

اما در کمال تعجب بار دیگر این دستور نادیده گرفته شده و این مقام قضایی سابق پس از وخیم شدن حال چند نفر از بازداشت شدگان نهایتا در روز سه شنبه اقدام به اعزام این افراد به زندان اوین می کند که متاسفانه سه نفر از زندانیان به نامهای امیر جوادی‎فر، محمد كامرانی و محسن روح الامینی پس از ممانعت زندان اوین در قبول آنها به دلیل وضعیت وخیم جسمانی، در بیمارستان جان می سپارند.
گفته می شود فرد چهارمی نیز یک هفته پس از آزادی فوت نموده که اطلاعات دقیق آن در اختیار خبرنگار جهان نیست.

با این حال با توجه به بازداشت مسئولین زندان کهریزک و 10 نفر از پرسنل نیروی انتظامی، فشارهایی از سوی این مقام قضایی (که طبق گزارش هیات ویژه مجلس، متهم اصلی این پرونده است) در جریان می باشد که این گزارش قرائت نشود و صرفاً به نام چند متهم نیروی انتظامی بسنده شود.
همچنین پزشکی قانونی هم از سوی این مقام قضایی تحت فشار بود تا گزارش خلاف واقع منتشر نماید و دلیل مرگ این افراد را مننژیت اعلام کند اما این سازمان علی رغم فشارها گزارش صحیح را منتشر کرد و اعلام نمود که علت مرگ جانباختگان کهریزک مننژیت نبوده است.

طبق آخرین خبر اعضای گروه ویژه مجلس مصمم هستند تا روز یکشنبه این گزارش را کامل قرائت نمایند.



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مطمئني كه...گروه ویژه مجلس مصمم هستند این گزارش را کامل قرائت نمایند...؟؟؟؟؟؟؟؟؟