يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰
۱
اتفاقی که دائماً در حال تکرار است;

علت سانسور سخنان هاشمی درباره رهبری چیست؟

شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 69120
علت سانسور سخنان هاشمی درباره رهبری چیست؟
همزمان با تلاش برخی از گروههای سیاسی برای نشان دادن اختلافات میان رهبر معظم انقلاب و آیت الله هاشمی رفسنجانی، برخی فعالیتهای دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همصدایی با اینگونه تحرکات جالب توجه می نماید.

به گزارش جهان، بعد از حوادث انتخابات، گروهها و هیاتهای سیاسی که به ملاقات آیت الله هاشمی رفسنجانی رفتند نقل می کنند که وی با ادبیات بسیار مثبت درباره تیزهوشی و درایت رهبر انقلاب سخن می گوید و ولایت فقیه را تنها راه موفقیت نظام اسلامی می داند.

اما در اخبار رسمی تقریبا تمام اینگونه سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سانسور می شد و برعکس بخشهایی از سخنان وی که بر ابهامات و هیجانات سیاسی می افزود منتشر می شد.

با این حال عده ای از آگاهان سیاسی اینگونه سانسور خبری را با توجه به تنظیم اخبار مربوط به آیت الله هاشمی توسط دفتر وی، صرفاً به کج سلیقگی این دفتر منتسب می کنند. هرچند که این ادعا با توجه به سابقه فعالیتهای سیاسی و تیزهوشی آیت الله هاشمی اندکی مضحک به نظر می رسد اما چنانچه اینگونه هم باشد، لازم است با توجه به تاکیدات آیت الله هاشمی در لزوم ایجاد وحدت در کشور دقت بیشتری در این زمینه صورت گیرد! 

در ادامه به بخشهایی از این اظهار نظرها که چندی پیش در ملاقات برخي اعضاي خبرگان در محل مجمع تشخيص مصلحت نظام توسط رسانه ها منتشر شد اشاره می شود. 

آيت الله هاشمي رفسنجاني در ملاقات جمعي از اعضاي مجلس خبرگان در محل مجمع تشخيص مصلحت نظام گفته است: برخي فكر مي كنند من گفته ام مشروعيت نظام به راي مردم است. در حالي كه من مشروعيت نظام جمهوري اسلامي را به ولايت فقيه مي دانم.

وي اظهار داشت: مصداق اتم واكمل ولي فقيه در حال حاضر حضرت آيت الله خامنه اي است و ما كسي را بهتر و توانمندتر از ايشان در اداره كشور نداريم.

وي يادآور شد: هر وقت من مي خواهم بيشتر به رهبري نزديك شوم، جريان مرموزي نمي گذارد.

وي در پاسخ به انتقاداتي درباره انفعالش در حوادث و آشوب ها و اختيار كردن سكوت افزود: شما از اقدامات من براي تنش زدايي خبر نداريد كه چقدر در اين زمينه وقت گذاشتم و با افراد مختلف جلساتي برگزار كردم.

وي در پاسخ به انتقاد ديگر اعضاي مجلس خبرگان درباره حمايت از فرزندانش كه اتهام هاي زيادي متوجه آنها شده است، گفت: كي خواسته اند كه با اتهامات اعضاي خانواده من برخورد كنند كه من مانع بوده ام. من حتي نمي توانم از انجام برخي كارها از سوي آنها ممانعت كنم. برخي كارهايي كه اعضاي خانوده ام انجام مي دهند به من ربطي ندارد.

وي درباره حمايت از مير حسين موسوي در انتخابات گفت: من احمدي نژاد را قبول نداشتم ولي از موسوي و خاتمي و كروبي هم حمايت نكردم. من و ناطق نوري به دنبال اين بوديم كه روي كانديدايي غير از احمدي نژاد توافق شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت يادآور شد: در زمان رياست جمهوري هم مي‌گفتند كه من و رهبري با هم اختلاف داريم،در حالي كه من با آقا رفاقت 50 ساله دارم. روابط من و رهبري بسيار گرم و نزديك است و جلسات منظم داريم.

هاشمي اظهار داشت: برخي از دوستان كه مي‌خواهند آقا را ببينند، هر چقدر هم كه مسئوليت بالايي داشته باشند مدت‌ها بايد در نوبت باشند تا آقا را ببينند. رابطه من و آقا آنقدر نزديك است كه من هر وقت كار فوري داشته باشم و بخواهم با آقا ديدار كنم يا تلفني صحبت كنم. بلافاصله با آقا ديدار يا تلفني صبحت مي كنم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت گفت: در دنياي امروز و در ايران كدام فرد را مثل ايشان پيدا مي كنيد. آقا تدبير دارد، مدير است، به اوضاع كشور و اوضاع بين‌المللي مسلط است، خوش‌فهم، خوش‌بيان و زاهد هم هست.

هاشمي تاكيد كرد: ما هيچ اختلافي با هم نداريم. برخي دوست دارند بگويند بين ما اختلاف است و نمي‌خواهند وحدت حاكم باشد. برخي دوست ندارند ببينند كه بين ما وحدت است و مي‌گويند اختلاف است.

هاشمي در اين جلسه گزارشي از انتخابات ارائه داد كه احمدي‌نژاد چه كار كرده، موسوي چه كار كرده و نامه‌اي را كه به رهبري نوشته بود، توضيح مي‌دهد و مي‌گويد من در اين ماجراها سكوت كردم، هيچ نگفتم و عليرغم اينكه خانواده‌ام و بچه‌هايم به من فشار مي‌آوردند، من به خاطر انقلاب سكوت كردم.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگر واقعا" این صحبتهایی که به نقل از آقای هاشمی مطرح شده صحیح باشد پس چرا ایشان همین نظرات را در خصوص ولایت فقیه وشخص رهبر بزرگوار انقلاب را از طریق رسانه ها و تریبونهای عمومی اعلام نکرده و نمی کند؟!ایشان خیلی راحت می توانستند به جای ایجاد شک و شبهه در جامعه و اصرار بر وجود بحران در کشور از طریق تریبون مقدس نماز جمعه ,همگان را با خصوصیات جامعه ولایتمدار و همچنین تواناییها و درایت وتوانمندی شخص ولی فقیه و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب آشنا نموده و به کاهش تنشها و آشوبها کمک نموده و خود نیز با همکاری با دولت بر خاسته از آرای ملت که از متعهدترین ,مردمی ترین و ولایتمدارترین دولتهای این نظام مقدس بوده وهست ,در تمامی زمینه هایی که از ایشان بر می آید,میزان تقید و تعهد خود را در مقابل ولایت فقیه نشان دهد.اما حیف و صد حیف که....