سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰
۸

چرا باید به احمدی نژاد فرصت داد؟

سید مهدی حسینی
پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 59025
چرا باید به احمدی نژاد فرصت داد؟
در حالي كه هر لحظه به زمان تنفيذ حكم رياست جمهوري نزديك مي شويم اما همچنان ماجراي مشائي و چندين اقدام هيجاني دكتر احمدي ن‍ژاد محل اشكال و ابهام دوست داران و طرفداران دولت منتخب قرار گرفته است. 

چرا كه اين عده را عقيده بر اينست كه احمدي ن‍ژاد آن طور كه بايد و شايد در اجراي اين حكم ولايي به موقع و با بهترني ابزار و روش ها وارد عمل نشده است. 

اين اعتراض كه بايد آن را انكار ناشدني و غير قابل خدشه دانست هر چند وارد است و اين سايت خبري نيز در صف اول منتقدان به رئيس جمهور محترم بود كه چرا و به چه دليل فضايي اين چنين را در اذهان هواداران و دلسوزان انقلاب پديد آورد اما حواشي غليظ تر از متني نيز وجود دارد كه در صورت بي توجهي به آنها و صدور نتيجه قضاوت نهايي، يقينا اجحاف بزرگي در حق احمدي نژاد و آرمان هاي مود اعتماد وي صورت گرفته است. 

دكتر احمدي نژاد تنها كسي بود – حتي از ميان مدعيان و پدرسالاران انقلاب – كه داعيه اصلي خود را بر احياي تفكر راستين امام كه همان مباني اصیل اسلام باشد قرار داد و به همين علت، در زماني كه همگان با تكيه بر طبل هاي توخالي روشنفكري و غرب زدگي، الفاظ و تعابير برآمده از تساهل و تسامح را به گوش مردم مي رساندند و فضاي فكري و ذهني جامعه را به مسيري مخالف با اهداف انقلاب سوق داده بودند، گرماي حضور مرد گرمساري شهرداري تهران در كابينه نهم بود كه درخت نيمه خشك شده انقلاب را جاني دوباره بخشيد. 

فراموش نخواهيم كرد كه در طي اين چهار سال احمدي نژاد در مقايسه با دوره هاي گذشته كه آنها را بايد دوران كپي برداري بي چون و چرا از غرب دانست ، همواره مورد اعتراض بود كه چرا نظام را دچار پس رفت و عقب گرد تئوريك مي كند؟ همواره بر وي تاختند كه بايد افق رو به جلوي جهاني معيار و ملاك پيشرفت باشد نه ارزش هايي كه خورده خاك هاي سي ساله نشسته بر دوشش ، هم اكنون به تلي از خاك سياه فراموشي مبدل شده است. 

از منظر اين افراد احمدي ن‍ژاد آينده را در گذشته جستجو مي كرد و براي فردايش، توشه اي از ديروز مهيا كرده بود.
آری اين چنين است. احمدي نژاد همواره مسير خود را با راه رفته بنيان گذار انقلاب و سربازان خونين جامه اش تطبيق داد. هر چند لغزش و خيزش، همواره در طي اين چهار سال در اين طي طريق مشاهده شده است اما تقيد احمدي نژاد به حركت هارمونيك با خواسته ها و چشم اندازهاي امام همواره به دولت نهم و اعضاي آن توفيقاتي را عطا كرده كه در مقايسه با لغزش ها و خطاهايش، كفه سنگيني را به خود اختصاص نمي دهد. 

حال رئيس دولتي كه آمد تا به گفته خودش، تير دشمنان وي را هدف قرار دهد نه رهبري را، در يكي از حساس ترين زمان ها و در ايامي كه بدخواهان حماسه اي بزرگ را در حد يك فاجعه به چالش كشيده بودند، لغزشي نابخشودني در به كار گيري افراد نالايق و تعلل در فرامين سكان دار انقلاب تمام طرفداران و دلسوزان نظام و انقلاب را دل شكسته و رنجور كرد.
رنجش خاطري كه در تمامي ابعاد جامعه و با تمام توان به انعكاس آن پرداخته شده و احمدي ن‍ژاد در برابر نقدهايي جدي و خشن سر را به زير افكنده و از پاسخ گويي عاجز ماند. 

اما بنا به اظهارات رئیس جمهور، وی در اين واقعه دردناك، در صدد به كار بستن چيزي جز خواست اصلي رهبري نبوده است! اما شرايط و اوضاع ناهمگون صحنه سياسي كشور سبب شد تا نتواند آنچنان که باید عمل کند! 
با اين حال، در حالي كه كم كاري رئيس جمهور محترم در اجابت سريع دستور رهبر معظم انقلاب هيچ گاه فراموش نخواهد شد، اما بر خلاف آنچه خواست و نهايت مطالبه مخالفان داخلی و خارجی نظام است احمدي ن‍ژاد نشان داده و خواهد داد كه بسان گذشته و حتي پررنگ تر از آن خدمت گزاري از خدمت گزاران ولايت است كه تمام هم خود را به جامه عمل پوشانيدن به منويات رهبري به كار بسته است. 

اين، مطلبي است كه احمدي نژاد خود پس از ماجراي مشائي در چندين جا به صراحت بيان كرده و از اينكه حساب و كتاب هاي وي براي اجراي هر چه بهتر دستور رهبري با عامليت برخي مسائل بيروني چنين جوي را پديد آورده به شدت اظهار نارضايتي كرده و آينده را بهترين فرصت براي پاسخ به اين بدخواهي ها و تخيلات تفرقه افكنانه دانسته است. 

به همين خاطر، باید به مانند ميليون ها نفر باز هم اين فرصت طلايي را در جريان برنامه ها و اهداف عالي دولت نهم دنبال کنیم و تا بدانجا كه اين خط و اين برنامه ها در حال تحقق و اجراست به ياري و مساعدت آن بپردازیم. 

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نگذاريم عَلم از دوش مالك‌ بيفتد
حامد طالبی
asho_ora63.ht@gmail.com
http://hamedtalebi.blogfa.com
۱۳۸۸/۵/۶
از آنجايي كه در بسياري از سفرهاي استاني دكتر احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور حضور داشته‌ام بارها ديده‌ام كه مردم با چه شور و حرارتي شعار داده‌اند كه "مالك اشتر علي به شهر ما خوش آمدي" و همين شعار در ايام انتخابات اين گونه سر داده شد كه: "مالك اشتر علي تو انتخاب اولي".



آنچه كه مردم در طول اين چند سال از دكتر احمدي‌نژاد دريافته‌اند، اين است كه او براي رهبري همچون مالك اشتر براي حضرت علي (ع) است؛ با اين تفاوت كه مالك اشتر پس از آنكه به نزديكي خيمه معاويه رسيد و ولي ‌امر به او دستور برگشت داد او بلافاصله اطاعت كرد، اما احمدي‌نژاد در اطاعت از دستور ولي ‌امر مقداري تعلل كرد اما بالاخره برگشت و حالا هم غر و لندهايي مي‌كند اما او ضد ولايت فقيه نيست و ما هم به هيچ وجه او را با افراد ضد ولايت فقيه شبيه نمي‌دانيم.

در جريان اشتباهاتي كه آقاي دكتر احمدي نژاد اخيرا انجام داده، مي توان اين سوالات را از او پرسيد كه:

آيا درست است كه برخي تصور كنند مقام معظم رهبري ممكن است تحت تاثير برخي القائات قرار گيرد و آيا افراد يا گروه‌ها قادر به كاناليزه كردن رهبري هستند؟

آيا پس از آنكه ولي‌امر دستوري را صادر كردند، دريافت كننده دستور مي تواند به جاي اجراي بدون چور و جراي دستور، به دنبال قانع كردن ولي امر برود؟

علي‌رغم اينكه اين ايرادات در زمينه ولايتمداري، اخيرا به احمدي‌نژاد وارد است اما مقام معظم رهبري خصوصا در ايام اخير حتي با افرادي مانند هاشمي، خاتمي و موسوي - كه در مقابل ولايت فقيه مستقيما و چندباره عرض اندام كرده اند- بارها مدارا كرده و آنها را طرد نكرده است؛ پس ما چگونه مي‌توانيم به خود اجازه دهيم كه فردي همچون احمدي‌نژاد كه 4 سال در ركاب رهبري در حال رزم بوده را به يكباره طرد كنيم؟

در مطلب اخيرم نيز با ناراحتي بسيار با توجه به توقعي كه در زمينه ولايتمداري از دكتر احمدي‌نژاد داشته‌ايم، از او گلايه كردم و به هيچ وجه منظور من و برخي از دوستان كه در اين زمينه انتقادات شديدي مطرح كردند، دل بريدن كامل از دكتر احمدي‌نژاد نيست بلكه او فقط اخيرا در اطاعت از فرامين ولي‌امر دچار خطاهايي شده و به همين دليل عيار دلبستگي ما به احمدي‌نژاد مقداري كاهش پيدا كرد؛ پس مخالفان و دشمنان زياد به دل خود صابون نزنند.

اگر رئيس‌جمهور در حال به پيش بردن پرچم انقلاب اسلامي، در جايي پايش لغزيد، بايد به او هشدار داد كه مراقب باشد اين كار تكرار نشود اما نبايد به گونه اي او را هل داد كه به طور كامل و براي هميشه بر زمين بخورد.

مقام معظم رهبري در تاريخ 4 تير ماه 87 اين مفهوم را در جملاتي به خوبي توضيح فرموده بودند كه در اين مقطع از تاريخ، توجه نيروهاي ارزشي و حزب‌اللهي به اين جملات بسيار ضروري است. ايشان فرمودند:

" اين كسى كه اين عَلم را بر دوش كشيده، بلند كرده، همه بايد كمكش كنند؛ يكى عرقش را پاك ميكند، يكى بادش ميزند. اگر ديدند كه در نگه داشتن عَلم دارد اشتباه ميكند، راهش اين نيست كه يك مشتى هم به پشتش بزنند، خودِ او و عَلم را سرنگون كنند. راهش اين است كه كمكش كنند اين اشكال برطرف شود؛ اين نكته را بايد همه توجه كنند، بخصوص كسانى كه در عرصه سياست و در عرصه فرهنگ و در عرصه‏ رسانه و در عرصه‏هاى گوناگون نقش و حضورى دارند".
محمود جون ، مادام العمر وقت داری داداش ، اشتباه کن ، نکن اصلا حالشو ببر...
حساب و کتاب چی؟! چرا مسخره بازی در میارین؟ حساب و کتاب نداره که
همون روزی که نامه به دستش رسید باید مشایی رو عزل میکرد
گند زد
کدوم علم ؟ خودتون را چرا فریب میدهد؟

این اقا لجبازی با رهبر کرده است

یا غلی
آقاي نويسنده!
شعور مردم را به بازي نگير و فراموش نکن:
1. ملاک، حال فعلي افرادست.
2. آقا محمود احمدي نژاد در طول آن يک هفته و حتي فرداي پذيرش استعفاي مشايي،‌با گفتار و رفتار خود ثابت کرد که شديدا از حکم رهبر انقلاب، ناراضي است و هر کسي با اندک درکي، اين رفتار بي سابقه و غير محترمانه را درک مي‌کند.
رجوع کنيد به سخنراني احمدي نژاد در توديع مشايي، تاخير در پاسخ به رهبري، عدم عزل مشايي، نامه محترمانه و عجيب به مشايي و حکم رييس دفتري به وي، نامه عجيب‌تر به مقام معظم رهبري، عزل وزير اطلاعات، برخورد با وزراي مدافع ولايت.
همه اينها در طول زمان دستور آقا رخ داد.
اي کاش مي‌شد همه اينها را به گردن امريکا يا اسراييل مي‌انداختيم اما افسوس ...
بار ديگر به اين نويسنده ساده انگار توصيه مي‌کنم شعور مردم انقلابي و حزب الله را با تحليل‌هاي کم عمق به هيچ نيانگاريد و از سايت وزين جهان، تعجب مي‌کنم که چگونه چنين مطالب ضعيفي در پيشاني سايت، قرار مي گيرد.
3. در خاتمه اميدوارم اين مطلب، زير تيغ سانسور عزيزان قرار نگيرد و فرصت نشر يابد.
اقای احمدی نژاد کار ضد انقلابی که هاشمی رفسنجانی و میرحسین موسوی و مهدی کروبی و سید محمد خاتمی مرتکب میشوند انجام نداده چرا به این ... اینقدر فرصت داده میشود. خدا از گناهان شما جهان نویسان نخواهد گذشت. مرگ بر ضد انقلاب
سه نکته عرض می کنم، شاید مثمر ثمر قرار گیرد:
1- اینکه آقای احمدی نژاد در تعلل در اجرای نامه آقا دچار اشتباه شده شکی نیست و حقیقتا برای اینجانب که در طول این چند سال برای حمایت از ایشان تلاش نموده ام، جای تعجب و سرخوردگی بود!
2- در طول این مدت، شاهد دایه های مهربان تر از مادر بودیم. کسانی که در زمان خویش، بزرگترین حمله ها را به مقام شامخ ولایت داشته اند، در این برهه اشک تمساح می ریزند. حتی کسانی همچون آقای ... که در زمان حمایت های ویژه آقا بهانه جویی می کردند و اظهارات خود را بر مبنای کار کارشناسی عنوان می کرد(!) حالا روزشمار گذاشته و ...
3- اگر به سخنان آقا در دیدار با قاریان قرآن توجه کنید می فرمایند که به خاطر یک امر نمی توان دیگر صلاحیت های افراد را به قراموشی سپرد. حال سوال اینجاست که آقای مدعی اطاعت از امر ولایت، چرا صحبت های آقا را تفسیر نمی کنند؟ چرا در این باره تحلیلی نمی نویسید؟ اینکه آقای مشایی شایسته حضور در کابینه نبود چه برسد به معاون اولی(!) آیا این به معنای گذشتن از دیگر صلاجیت های این آقاست؟
4- بنده به محض شنیدن خبر معاون اوای مشایی دچار شوک سیاسی شدم و حتی تاب دیدن عکس مشایی را نداشتم ولی صحبت های آقا هشداری به امثال من بود که نباید دیگر صلاحیت ها را انکار کرد. بنابراین لازم است ما که ادعای پیروی از خط ولایت را داریم، حرکات و رفتار خود را با این عیار گرانقدر بسنجیم نه آنچه خود می پسندیم .
مردم ما هیچ گاه تعادل نداشته اند یا از این طرف بام افتاده اند یا از آن طرف
نه به بیست و شش سالی که نمی دانستند مسئول کیست مشاورش کیست چه کارها می کند نه به این چهار سال گذشته که حتی هر روز موهای دماغ رییس جمهور محترم را شمارش و رصد می کنند و حتی از تنفس ایشان هم ایراد می گیرند همین کارها را می کنند که می گویند دیکتاتور دیگر
بابا رای دادید طرف را که نخریده اید
رییس جمهور یا هر مدیر دیگر اگر برده زر خرید باشد که مدیر نیست برده رای خرید است
نه به اون بی نمکی نه به این شوری شور
خدا آخر و عاقبت دکتر احمدی نژاد را ختم به خیر کند
... عده ای که حرف حساب ندارند و هر وقت قافیه را تنگ می بینند و آدم راست و صادق گیر می آورند تو سرش می کوبند و حالا که زورشان به هاشمی نمی رسد تو سر این بنده خدا می زنند