دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اعلام کرد:

در تبعیت از رهبری هیچ کوتاهی قابل اغماض نیست

دلایل مخالفت اصولگرایان با مشایی
پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب: 58135
در تبعیت از رهبری هیچ کوتاهی قابل اغماض نیست

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با انتقاد شدید از تعلل رئیس جمهور در برکناری اسفندیار رحیم مشایی بعد از ابلاغ نظر مقام معظم رهبری گفت: دلدادگان به انقلاب اسلامی و آرمانهای امام (ره) هیچ عهد اخوتی با فرد یا گروه خاصی نبسته و در تبعیت از ولایت فقیه لحظه ای درنگ نخواهد کرد.

دکتر علیرضا زاکانی در گفتگو با خبرنگار جهان با بیان دلایل حمایت جمعیت رهپویان از احمدی نژاد در ایام انتخابات گفت: حمایت اصولگرایان علی رغم تمام انتقاداتی که به آقای احمدی نژاد داشتند منطبق بر منطق صحیح و البته به صورت مشروط بوده و هر وقت احساس شود که در اجرای مبانی و شعارهای انقلاب که آقای احمدی نژاد از آنها استفاده کرده است، کوتاهی صورت گرفته دست از حمایت خود بر خواهیم داشت چرا که معتقدیم در صورت عمل نشدن به این شعارها و برنامه ها ضربات

هزینه کردن و انتساب شیوه انتخاب مدیران منصوب خود به امام عصر(عج) از جمله موارد نگران کننده ایست که حتی مورد اعتراض همراهان وی قرار گرفته است
جبران ناپذیری متوجه نظام خواهد شد که از لطماتی که جریان رقیب و برخی تندرو های اصلاح طلب در هفته های اخیر وارد کردند به مراتب سنگین تر و پرهزینه تر خواهد بود و طبیعی است که اینگونه عمل کردن قابل اغماض نیست. 

 نماینده مجلس هشتم با برشمردن مهمترین کاستی های دولت نهم و لزوم برنامه ریزی برای حل این نواقص افزود: ضرورت تغییر رویکرد در مواجهه با افکار عمومی و رسانه ها از یک سو و تعامل جدی و منطقی با سایر قوا از سوی دیگر و نیز عدم توجه به نظرات و دیدگاه های علما و مراجع در برخی موارد و قطع ارتباط نخبگان و فرهیختگان جامعه با بدنه دولت از مهمترین اشکالات دولت است که باید رفع آن در دستور کار دولت قرار گیرد.

زاکانی در بخش دیگری از این گفتگو به انتصاب های اخیر رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: در مورد انتصاب آقای مشایی باید نیم نگاهی به مواضع و اصول اساسی جریان اصولگرا بیندازیم تا به تبع آن تضادها و ناهمخوانی های شخصیتی چون آقای مشائی به خودی خود بروز کند. 
وی با برشمردن فهرستی از مواضع و رفتارهای مشائی تصریح کرد: در مبنایی ترین اعتقادات یک مسلمان به دین مبین اسلام ما شاهدیم که آقای مشائی نمره
رفت و آمدهای مشکوک به خارج از کشور بدنبال مدد گیری از برخی خرافات هم از مسائلی است که صلاحیت ایشان برای تصدی یک پست میانی را زیر سوال می برد چه رسد به اینکه شخص دوم کابینه شود
مورد قبولی را دریافت نمی کند. مشائی در یک سخنرانی با ادبیاتی سخیف صریحا اعتقاد خود به اسلام را چنین بیان می کند که "دوران اسلام گرایی به پایان رسیده است" و با تمثیل اسلام گرایی به اسب سواری اثبات می کند که دیگر برای رسیدن به حقیقت و تکامل نیازی به پیمودن راه اسلام نیست!

زاکانی با انتقاد از عملکرد رفتاری مشایی گفت: ادعای دوستی با مردم اسرائیل ، مشورت دادن به رئیس جمهور در طرح مسئله ورود زنان به ورزشگاه، تندروی در بزرگداشت نیمه شعبان در ایام تصدی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران و ده ها مورد دیگر از اشکالات آقای مشائی است که هم اکنون ظهور و بروز پیدا کرده و گرنه با این مقیاس معلوم نیست که چه بسیار از پایه های دیگر اعتقادی و رفتاری ایشان که حتی بعضا نزدیک و همسوی با تفکرات انحرافی چون انجمن حجتیه نشان داده می شود نیز ویران و انحرافی باشد. 

وی افزود: به همان میزان که آقای مشائی عدم پایبندی خود به اصول و مسلمات را نشان داده است به همان اندازه خرافه گرایی و رفتارها و نظرات به دور از اصل و اساس در ایشان و اطرافیانشان مشهود و هویداست.
زاکانی با اظهار تاسف از برخی نقل قولها از ادعاهای مشایی برای عزل و نصب مدیرانش گفت: هزینه کردن و انتساب شیوه انتخاب مدیران منصوب
خلط سلسله مراتب حکومتی و ایجاد شق جدیدی از اطاعت پذیری در میان مسئولان کشور، بدعت جدیدی است به طوری که اخیرا آقای مشایی به صراحت بیان داشته اند که : "استماع دستور رييس‌جمهور بر من واجب است"!
خود به امام عصر(عج) از جمله موارد نگران کننده ایست که حتی مورد اعتراض همراهان وی قرار گرفته است. 

وی خط گیری از کسانی که به هیچ وجه مورد تایید بزرگان دینی و مبتنی بر اصول و عقاید مذهبی ما نیستند را مورد انتقاد قرار داد و افزود: رفت و آمدهای مشکوک به خارج از کشور بدنبال مدد گیری از برخی خرافات هم از مسائلی است که صلاحیت ایشان برای تصدی یک پست میانی را زیر سوال می برد چه رسد به اینکه شخص دوم کابینه شود.

زاکانی از حضور مشایی در برخی مراسم نا متعارف، دیدار و ارتباط با عناصر مسئله دار و دارای تفکرات انحرافی و التقاطی، به کار گیری افرادمسئله دار و با پیشینه های ناشایست در زیرمجموعه مدیریتی و فردی خود، عدم تبعیت از دستور مراجع و بزرگان دین خصوصا در مسئله دوستی با اسرائیل یا برخی امور دیگر انتقاد کرد و افزود: خلط سلسله مراتب حکومتی و ایجاد شق جدیدی از اطاعت پذیری در میان مسئولان کشور، بدعت جدیدی است به طوری که اخیرا آقای مشایی به صراحت بیان داشته اند که : "استماع دستور رييس‌جمهور بر من واجب است"! 

وی با اشاره به برخی نکات مشکوک امنیتی پیرامون مشایی گفت: مسائل امنیتی آقای مشائی هم از مشکلات غیر قابل اغماض ایشان است. درحالی که نهادهای امنیتی کشور حساسیت ویژه ای به ورود و خروج اتباع بیگانه
ابهامات امنیتی فراوانی درباره آقای مشائی و برخی نزدیکانش وجود دارد که باید در مجالی دیگر به آنها پرداخت
دارند ما شاهدیم که آقای مشائی به دنبال تصویب قانونی برای ورود 15 روزه اتباع کشورهای بیگانه به ایران بدون لزوم دریافت روادید بود که از بابت همین موضوع در صورت تحقق مشکلات عدیده اطلاعاتی و امنیتی برای کشور به وجود می آمد که البته با مخالفت مراجع ذی ربط از این امر خطرناک و مشکوک جلوگیری شد.
ارتباط وی با کسانی چون هوشنگ امیراحمدی و ملاقاتش با جک استراو وزیرخارجه سابق انگلیس هم از نقاط منفی کارنامه امنیتی ایشان است. هر چند ابهامات امنیتی فراوانی درباره آقای مشائی و برخی نزدیکانش وجود دارد که باید در مجالی دیگر به آنها پرداخت.

زاکانی گفت: با موارد برشمرده فوق چگونه جریان اصولگرایی که خود را مدافع ارزشهای انقلاب، امام و رهبری می داند می تواند سکوت کند؟ به هر حال بزرگترین آزمون امروز آقای احمدی نژاد ولایت مداری او است که امیدوارم با افتخار از این آزمون سربلند بیرون آید. 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد رئیس جمهور با عزل مشایی نسبت به تصمیم غلط خود تجدید نظر کرده و با تبعیت سریع از رهبری بر افتخارات خود بیفزاید.

متن کامل این گفتگو را در اینجا بخوانید.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به آقای زاکانی بفرمایید تورو خدا شما که در مجلسید و به بالا دسترسی دارید کاری بکنید، ما که کاری جز خون دل خوردن نمی توانیم بکنیم.
رهبر تنهاست.