جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱

وقف نصف‌درآمدیک‌اختراع به‌جایزه‌مصطفی

دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 494486
عضو گروه مهندسین برجسته فرهنگستان علوم، اختراع خود را وقف جایزه مصطفی(ص) کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، اعظم قلی­زاده پاشا، عضو گروه مهندسین برجسته فرهنگستان علوم، سابقه درخشان و طولانی در امر کارآفرینی و توسعه صنعت کشور دارد و همچنین ابتکارات و نوآوری­ های زیادی داشته است.

وی، واقفی است که منافع اختراع خود را وقف توسعه علم و فناوری در جهان اسلام کرده است. این واقف بعنوان اولین خیّر نیک اندیشی به شمار می رود که اختراع خویش را در راستای توسعه علم و فناوری جهان اسلام ماندگار کرد.

«تعدیل آب شور جهت امور کشاورزی» اختراع این واقف بوده که قرار است نیمی از درآمد حاصل از فروش آن وقف جایزه مصطفی­(ص) شود.

قلیزاده پاشا معتقد است که نه تنها وقف در دين مبين اسلام و در بين مسلمين جهان جايگاه ارزشمندی دارد بلكه در كشورهای غيراسلامی هم با عناوينی همچون خيريه از آن ياد مي­ شود.

وی با اشاره به اینکه وقف در شكوفايی اقتصادی هر كشوری موثر است، افزود: وقف يک سنت حسنه در جوامع اسلامی است و اگر اين سنت در جهان اسلام اجرايی شود مي­ تواند به شكوفايی اقتصادی كشورها كمک كند.

قلی زاده پاشا خاطرنشان كرد: وقف يک حركت بسيار مباركی است و از اين طريق موفقيت­های بسياری نصيب ايران شده است و اگر اقتصاد مقاومتی كه جزء يكی از اساسي­ ترين راه حل­ها برای اقتصاد كشورمان است به منصه ظهور برسد، وقف شكوفا خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *