سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

از بزرگترین جایزه علمی مسلمانان چه خبر؟

يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 445618
رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) گفت: برندگان اصلی این جایزه چهاردهم مهرماه مشخص می شوند.
به گزارش جهان، سیدحسین دباغیان در خصوص آخرین وضعیت کاندیداهای جایزه مصطفی(ص) به مهر گفت: طی جلسه ای که هفته گذشته با برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی (ص) داشتیم، مشخص شد که اعطای این جایزه در موعد مقرر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اکنون کاندیداهای جایزه مصطفی(ص) مشخص شده اند، افزود: در این جلسه نیز قرار شد تا بر کاندیداها یک الی دو شاخص دیگر تطبیق داده شود تا برندگان نهایی تعیین شوند.

به گفته وی، همچنین قرار است در جلسه پنجم شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص) که در چهاردهم مهرماه برگزار می شود برندگان جایزه مشخص می شوند.

وی افزود: این جایزه برای اولین بار در هفته وحدت و ایام میلاد پیامبر اعظم (ص) در سال ۲۰۱۵اعطا می‌شود.

به گزارش مهر، جایزه مصطفی(ص)، جایزه عالی علم و فناوری است که هر دو سال یکبار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می شود. این جایزه به نام پیامبر اعظم اسلام(ص) و به دلیل تأکید بسیار آن حضرت به علم آموزی، به نام یکی از القاب ایشان، مصطفی، به معنای برگزیده، نامگذاری شده است.

این جایزه در سال جاری برای نخستین بار اهدا خواهد شد. هدف از اعطای جایزه مصطفی(ص) ترویج و تشویق علم آموزی و پژوهش در جوامع اسلامی است. این جایزه پیشگام توسعه روابط منطقه ای نهادهای علمی و فناوری در کشورهای اسلامی است و با تقویت ارتباط علمی میان دانشمندان و پژوهشگران جهان اسلام به رشد و تعالی علمی در کشورهای اسلامی کمک خواهد کرد.

برگزیدگان جایزه مصطفی در چهار رشته مبلغ ۵۰۰ هزار دلار جایزه ویژه دریافت می کنند که مبلغ آن از محل موقوفات جایزه تامین می شود. این چهار رشته عبارتند از: «علوم و فناوری نانو»، «علوم و فناوری زیستی و پزشکی»، «علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات» و «طرح برتر دانشمند مسلمان».

جایزه مصطفی(ص) به طرحهایی تعلق می گیرد که زمینه ساز بهبود زندگی بشر بوده و در آنها محققان به نوآوری های مشهود در مرزهای دانش و فناوری یا روشهای علمی جدیدی دست زده باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *