يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

کارون را برای خوزستانی‌ها باقی بگذارید

سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب: 491801
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که خود از داشته‌های آبی بهره کافی را نبریم و از آن استفاده نکنیم دیگران به فکر انتقال آن خواهند بود.
به گزارش جهان، ناصر صالحی نسب امروز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به بحث انتقال آب از سرشاخه‌های کارون اظهار کرد: این موضوع از سال‌ها پیش مطرح شد و من در مجلس نهم به عنوان نائب رئیس کمیسیون کشاورزی تا حد زیادی این موضوع را پیگیری کرده و حتی به همراه چند تن از نمایندگان استان خوزستانداز سرشاخه‌های کارون در استان چهارمحال و بختیاری بازدید کردیم.

وی با بیان اینکه در مجلس نهم تا حد زیادی جلوی کار انتقال آب گرفته شد عنوان کرد: مسئولان برنامه انتقال دادن آب را در برنامه خود دارند و حتی یادآور شده بود که استان اصفهان برای انجام این کار ردیف بودجه‌ای را نیز در نظر گرفته است.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از مطلع شدن از این ردیف اعتبار برای این استان جهت انتقال دادن آب به همراه چند تن از نمایندگان کمیسیون کشاورزی نامه‌ای نوشته و جهت حذف این اعتبار اقدام شد.

وی گفت: باید بدانیم این برنامه در دستور کار است و تا زمانی که خود از داشته‌های آبی بهره کافی را نبریم و از آن استفاده نکنیم قطعا عده‌ای دیگر به فکر انتقال آن خواهند بود.

صالحی نسب با بیان اینکه باید به فکر یک برنامه برای استفاده و بهره بردن از آب در استان باشیم تصریح کرد: در واقع کارون متعلق به یک شهرستان در استان خوزستان نیست و این رود متعلق به تمام نقاط این استان و نماد خوزستان است.

* خوزستان با کارون پیوند خورده است

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که خوزستان زنده است کارون هم زنده خواهد بود گفت: در مجلس برای بحث انتقال آب از سرشاخه‌های کارون تا جایی کشیده شد که نمایندگان خوزستان به صورت دسته جمعی اقدام به استعفا کردند و رئیس مجلس و ریاست جمهور برای ایجاد مصالحه با نمایندگان استان وارد عمل شد.

وی با بیان اینکه مردم، مسئولان و نمایندگان خوزستان برای استفاده‌های آشامیدنی مخالف آبرسانی نیستند، خاطرنشان کرد: اما این موضوع که با انتقال آب در استان اصفهان برنج کاشته شود و برای استان خوزستان ممنوعیت کشت وجود داشته باشد، این ‌‌نهایت بی‌عدالتی است و قطعا مردم استان خوزستان این موضوع را قبول نخواهند داشت.

صالحی نسب در دوره نهم مصوبات خوبی در هیئت دولت و شورای آب انجام شد و امیدواریم مجمع نمایندگان جدید مجمعی قوی باشد و بتواند این مورد مهم را پیگیری و کنسل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *