دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۲

خشکی رود کارون در سایه تبعیض دولت

سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 490334
نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد خوزستان گفت: همچنان از دولت می‌خواهیم از این اقدام عجولانه کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب به کرمان و احداث سد بهشت‌آباد که فاقد ارزیابی محیط‌زیستی است، دست بردارد.
به گزارش جهان، هژیر کیانی امروز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به مکاتبات رسمی سازمان محیط‌‌زیست کشور به وزارت نیرو مبنی بر توقف انتقال آب سرشاخه‌های کارون و احداث سد بهشت آباد بر این رودخانه اظهار کرد: کلنگ‌زنی رئیس جمهور در کرمان برای این طرح، ضمن زیر سوال بردن اقتدار سازمان حفاظت محیط زیست، یک نوع برخورد تبعیض‌آمیز و به معنی عدم توجه به حیات کارون بزرگ و پایداری جلگه خوزستان است و بدیهی است که مردم خوزستان بیشترین زیان را از این اقدام رئیس جمهور خواهند دید.

وی افزود: دولت بهتر است به‌ فکر راه‌های بهتر برای تامین آب آشامیدنی هم‌وطنانمان باشد، چرا که کارون دیگر توان بارگذاری جدید ندارد و حجم هدف گذاری شده برای انتقال آب از بهشت‌آباد ضمن اینکه از توان تولید این حوضه خارج است، نمی‌تواند به‌منظور مصرف آب آشامیدنی به تنهایی باشد.

نماینده سازمان‌های مردم نهاد خوزستان تصریح کرد: اگر واقعا هدف تامین آب آشامیدنی‌ست به پیشنهاد فعالان محیط‌زیست و با هزینه‌ای بسیار کمتر اقدام به ایجاد و توسعه شرکت‌های تعاونی بسته‌بندی آب در استان چهارمحال و بختیاری کند تا هم یک گام مهم در سال اقتصاد مقاومتی بردارد و هم اینکه پایداری این اکوسیستم شکننده را بیشتر از این با خطر نابودی مواجه نسازند.

کیانی خاطرنشان کرد: ما از این طرح دولت تدبیر و امید به شدت نگرانیم و آینده ما و فرزندان ما را با تهدید جدی مواجه خواهد ساخت و از حالا باید با کابوس کوچ و مهاجرت سر کنیم.

کیانی گفت: مدیران مقصر در وضعیت موجود محیط‌زیست کشور باید شجاعت اعتراف به رفتارهای خلاف توسعه پایدار در این سرزمین را داشته باشند و با اندکی درنگ و بازنگری در شیوه‌های مدیریت بر منابع حیاتی این کشور نسبت به جبران این خسارت‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: بخش آب کشور به شدت نیازمند این رویکرد است و دولت مدعی محیط‌زیست نمی‌تواند بر خلاف شعارهای خود و به قیمت تضعیف امنیت محیط‌زیستی مردم خوزستان عمل کند.

کیانی در پایان عنوان کرد: همچنان از دولت می‌خواهیم از این اقدام عجولانه کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب به کرمان و احداث سد بهشت آباد که فاقد ارزیابی محیط‌زیستی است دست بردارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


masoud
زنده باد خانم ابتکار با این ابتکارهایش آب خوزستان رابه یزد وکرمان ببر .فردا روزی کشاورزان خوزستان باید به شهرهای دیگر مهاجرت کنند.
وقتی مسولی نیست که به صدای درد مردم خوزستان برسه اوضاع ازای بدتر هم میشه.دولت هم کوچ کشاورزان رو میخواد