سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰
۱

واکنش جهانگیری به اظهارات سیف

سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب: 485865
معاون اول رئیس جمهور گفت: به استان هایی که دچار خسارات ناشی از وقوع سیل شدند تسلیت عرض کرده و امیداوریم بتوانیم بخشی از خسارت را جبران کنیم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری عصر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: رسانه ها نقش بسزایی در برنامه‌های ما خصوصاً اقتصاد مقاومتی دارند و می‌توانند در جهت دهی به این سیاست‌ها نقش موثری داشته باشند.
 
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به طرح های آبی  افتتاح شده طی امروز در استان کرمانشاه افزود: امسال ۱۴ سد در کشور به بهره‌برداری می‌رسد که از آن جمله می توان به دو سد امروز اشاره کرد.
 
جهانگیری با بیان اینکه سد داریان از روند خوبی برخوردار است، گفت: امسال تلاش دارم به همه استان‌های کشور با هدف حساب کشی و پیگیری تصمیمات مهم اینکه این تصمیمات تا چه حد پیش رفته سفر کنم و از آن جمله می توان به راه اندازی واحدهای راکد اشاره کرد.
 
وی تقویت نظام اقتصادی  کشور را سبب ایجاد اشتغال و فراهم شدن بسیاری از شاخص‌های خوب دانست و اظهار کرد: امروز اولویت طرح ها را در وزارتخانه‌های مختلف اعلام کردیم تا در اولویت اقدامات خود قرار دهند.
 
رفع بیکاری نیازمند تولید داخلی و زمینه سازی برای رشد سرمایه گذاری است
 
معاون اول رئیس جمهور بیکاری را مسئله‌ای جدی و چالش اصلی جمهوری اسلامی ایران عنوان و بیان کرد: این مشکل در استان کرمانشاه جدی تر است و در برنامه ششم سالی ۹۰۰ هزار فارغ التحصیل بیکار در کشور داریم که باید به آنها پرداخته شود.
 
جهانگیری با بیان اینکه برای رفع بیکاری کشور به جز تولید داخلی و زمینه سازی برای رشد سرمایه گذاری راه دیگری وجود ندارد، افزود: اجرای طرح های پایین دست سدها، ایجاد صنایع مرتبط با نفت و تجارت از راهکارهای رفع بیکاری در استان کرمانشاه است.
 
وی در ادامه توضیحات گفت: بیش از ۸۰ درصد منابع مالی کشور را بانکها تامین می کنند و البته دولت نیز بدهی هایی به بانک‌ها دارد که باید باز پس داده شود تا منابع جدید در اختیار قرار بگیرد.
 
معاون اول رئیس جمهوری یکی از طرح های دولت را اصلاح نظام بانکی عنوان کرد و افزود: این طرح در دستورکار ویژه دولت است و در کنار آن باید بازار سرمایه هم نیازمندی های سرمایه گذاری کشور را تامین کند تا به رشد اقتصادی مناسب برسیم.
 
جهانگیری گفت: بازار سرمایه می تواند در تامین مالی طرح های مهم مشارکت کند و  در استان کرمانشاه هم باید علاوه بر اقدامات فوق نسبت به جذب سرمایه گذاران اقدام شود.
 
وی در خصوص راه آهن کرمانشاه افزود: راه آهن یک پیش نیاز بسیار مهم برای توسعه استان است و همانگونه که در جلسه مطرح شد شرایط در سال ۹۴ مناسب نبود اما امیدواریم در سال ۹۵ منابعی در اختیار وزارت راه قرار گیرد تا فاینانس تامین شود و امیدواریم به زودی و در اسرع وقت با حمایت بنده و سایر مسئولان، توقف و کندی در راه آهن نداشته باشیم.
 
بخش کشاورزی بهترین زمینه برای توسعه استان کرمانشاه است
 
جهانگیری گفت: به استان هایی که دچار خسارات ناشی از وقوع سیل شدند تسلیت عرض کرده و  امیداوریم بتوانیم بخشی از خسارت را جبران کنیم. دولت همواره در این حوادث کنار مردم بوده، ممکن است در دوره‌ای عقب افتاده باشد اما حتما کمک می کنیم که مشکلات رفع شود.
 
جهانگیری در خصوص اظهارات سیف گفت: آقای سیف خودش در این خصوص صحبت می کند اما برجام دستاوردهای زیادی داشت.
 
وی افزود: مهمترین آن دستاوردها این است که در سطح روابط، ارتباطات بین المللی ایجاد شده، و کشورهای به ایران می آیند که از این فرصت استفاده کنند.
 
جهانگیری با بیان اینکه بهمن یک میلیون بشکه صادر شده، گفت: اکنون بیش از یک میلیون بشکه و در بهمن بیش از دو میلیون نفت و میعانات صادر کردیم.
 
این مسئول اضافه کرد: در بخش حمل و نقل ایران تسهیلاتی صورت گرفته و خصوصا در حوزه دریایی، با بانک های بین المللی رابطه ایجاد شده است و اما برخی بانک ها که در دوران تحریم از آمریکا خسارت دیدند کمتر پای کار هستند.
 
جهانگیری بیان کرد: ما قادر هستیم برجام را کامل اجرایی کنیم و ممکن است یک ماه پس و پیش شود اما اجرایی خواهد شد.
 
معاون اول رئیس جمهور بهترین زمینه توسعه استان کرمانشاه را در بخش کشاورزی دانست و گفت: توسعه تجارت از دیگر برنامه هاست که در زمان کمی شاهد تحول در استان باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
بله دستاورد زیادی داشته و کشورها الان زیاد به ایران میان! و راه نفوذشون که در حد سوراخ موش بود، به لطف تدبیر دولت امید! به اوتوبان 8 بانده تبدیل شده!!!