شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

علاقه هندی ها به کشتی پهلوانی ایران

دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 477184
هندی ها از جمله کشورهایی هستند که این سال ها سرمایه گذاری زیادی در کشتی داشته اند و به دنبال گسترش کشتی پهلوانی در کشورشان نیز هستند.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون کشتی، پس از اینکه اتحادیه جهانی در سال 2015 اعلام کرد که رشته های سنتی کشتی از این پس زیر نظر فدراسیون های ملی فعالیت خواهند کرد و مسابقات جهانی آن نیز برگزار خواهد شد، فدراسیون ایران نیز اقدام به برگزاری مسابقات بین المللی کشتی پهلوانی در ایران و همچنین شرکت در رقابت های بین المللی پهلوانی خارج از ایران چون رقابت های بین المللی لهستان و بلاروس کرد.

با توجه به اینکه این رشته کهن ریشه در فرهنگ و سنن ایران دارد و از قدیمی ترین ورزش های ایرانی است، مسئولان کشتی هند نیز علاقه ی خود را به این رشته نشان دادند و با برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی در کشور خود به دنبال حضور قوی در رقابت های بین المللی این ورزش جذاب هستند.

اتحادیه جهانی کشتی در اقدامی که از حدود دو سال گذشته آنرا آغاز کرده، کشتی سنتی کشورها را تحت پوشش خود قرار می دهد تا با توسعه کشتی در بیشتر نقاط دنیا خطر حذف این رشته را در المپیک از بین ببرد. کمیته بین المللی المپیک بعد از المپیک لندن، اتحادیه جهانی کشتی را تهدید به حذف این رشته از المپیک کرد و تا بازی های المپیک 2024 برای رشد و توسعه این رشته به اتحادیه جهانی فرصت داد.

در همین راستا اتحادیه جهانی کشتی با تغییر قوانین، تغییر رنگ تشک های کشتی، برابر کردن وزن های کشتی زنان با مردان و تحت پوشش قراردادن کشتی های سنتی کشورها، سعی دارد این رشته را بیش از گذشته در سراسر جهان توسعه دهد.

حال مسئولان اتحادیه جهانی کشتی و شخص «نناد لالوویچ» رئیس اتحادیه و «الکساندر مدوید» نابغه کشتی آزاد جهان که ریاست فدراسیون زورخانه ای اروپا و فدراسیون کشتی بلاروس را به عهده دارد به واسطه دوستی با جهان پهلوان تختی و نزدیکی کشتی پهلوانی ایران به کشتی های آزاد و فرنگی علاقمند توسعه این رشته و المپیکی شدن آن هستند.

کشتی پهلوانی ایران به دلیل فنون ناب و اصیل ایرانی بسیار نزدیک به کشتی آزاد و فرنگی است و به همین دلیل قابلیت المپیکی شدن آن نسبت به سایر کشتی های سنتی دنیا که تعداد آنها به حدود 70 رشته می رسد را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *